Miasta przyjazne dla kierowców. Warszawa bardzo daleko

Najłatwiej jest jeździć samochodem w Calgary , Dubaju, Ottawie i Bernie . Najtrudniej w Mumbaiu, Ułan Bator i Kalkucie — wynika z rankingu przygotowanego przez Mister Auto, należącą do Grupy PSA firmę zajmującą się handlem w sieci.

Publikacja: 14.11.2019 18:44

Miasta przyjazne dla kierowców. Warszawa bardzo daleko

Foto: moto.rp.pl

Mister Auto w 2015 roku zaczęła zbierać dane z kilkuset miast na świecie, ostatecznie powstał ranking 100 na podstawie 15 kryteriów podzielonych na 3 kategorie: Infrastruktura (liczba pojazdów per capita, średnie dane o korkach, jakość dróg, transport publiczny, prędkość w miastach, średni wiek pojazdów, jakość powietrza), Bezpieczeństwo ( agresja kierowców, liczba wypadków na 100 tys. mieszkańców) oraz Koszty (parkowanie przez 2 godziny, dostępność parkowania, ceny paliwa, dostępność paliwa, roczny podatek drogowy, dostępność tego podatku). „Rozumiemy, że wielu ludzi spędza dużo czasu za kierowcą, tylko w USA zmotoryzowani tracą rocznie 200 godzin na dojazd do miast do pracy, postanowiliśmy więc przyjrzeć się wielu czynnikom mającym wpływ na codzienne funkcjonowanie zmotoryzowanych— wyjaśniono na wstępie.

""

Verkehrsstau auf deutscher Autobahn

moto.rp.pl

W tym rankingu Warszawa znalazła się na dalekim 81. miejscu. Dlaczego tak daleko? Przede wszystkim z powodu fatalnej organizacji ruchu i korków, których mogłoby nie być oraz złej jakości dróg , które uznano wręcz za fatalne, bo stolica Polski znalazła się pod tym względem dopiero na 89. miejscu. Na 86 miejscu sklasyfikowano ją jeśli chodzi o czystość powietrza — powiedział moto.rp.pl anonimowo jeden z autorów rankingu. Największe polskie miasto zdobyło 74 punkty ma 100 możliwych.

""

moto.rp.pl

Pierwszą dziesiątkę najbardziej przyjaznych miast na świecie tworzą: 1. Calgary — 100 pkt, 2. Dubaj — 97,87, 3. Ottawa -96,8, 4. Berno — 96,25, 5. El Paso — 96,01, 6. Vancouver — 95,59, 7. Göteborg — 95,58, 8. Düsseldorf — 95,36, 9. Bazylea — 95,28 i 10. Dortmund — 95,27. Zdecydowanie gorzej, jest w stolicach: Wiedeń jest na 17 miejscu, przed Sztokholmem (18.), Oslo (21.), Singapurem (23.), Berlinem (51.), Seulem (52.), Tokio (54.), Madrytem (57.), Pragą (58.), Buenos Aires (63.), Brukselą (69.), Paryżem (72.), Lizboną (74.), Dublinem (76.), Londynem (77.), Rzymem (79.), Kopenhagą (80.), Warszawą (81.), Pekinem (86.), Atenami (91.), Moskwą (92.), Ciudad de Mexico (94.), Bogotą (96.), Lagos (98.) i Ułan Bator (99.).

""

moto.rp.pl

Ranking zamykają: 90. Ateny (66,3 pkt), 91. Moskwa (65,57), 92. Rio de Janeiro (65.38), 93. Ciudad de Mexico (64,43), 94. Sao Paulo (59,13), 95. Bogota (56,16), 96. Karaczi (51.6), 97. Lagos (43,13), 98. Kalkuta (29.99), 99. Ułan Bator (20,3) i 100. Mumbai (1).

""

moto.rp.pl

Liczba punktów dla poszczególnych kryteriów wynika z bezpośrednich najnowszych danych, końcowy rezultat dla każdego miasta powstał z sumy średnich wyników każdego czynnika, które tak znormalizowano, aby ostateczny wynik zmieścił się w przedziale 1-100 punktów. Miasta podzielono regionami, aby ułatwić ich porównywanie – wyjaśniają autorzy rankingu.

CZYTAJ TAKŻE: Czy w autonomicznych autach będziemy mniej stali w korkach?

Mister Auro, istnieje od 2008 roku. Od 2015 r. jest filią Grupy PSA, siedzibę ma w Villeurbanne , zatrudnia 200 pracowników, działa w ponad 20 krajach , przede wszystkim w Europie, ale również w Brazylii, Maroku i Gujanie. W sieci oferuje milion części 80 producentów, ma też własne marki Bolk i 60 proc. obrotów osiąga zagranicą.

Mister Auto w 2015 roku zaczęła zbierać dane z kilkuset miast na świecie, ostatecznie powstał ranking 100 na podstawie 15 kryteriów podzielonych na 3 kategorie: Infrastruktura (liczba pojazdów per capita, średnie dane o korkach, jakość dróg, transport publiczny, prędkość w miastach, średni wiek pojazdów, jakość powietrza), Bezpieczeństwo ( agresja kierowców, liczba wypadków na 100 tys. mieszkańców) oraz Koszty (parkowanie przez 2 godziny, dostępność parkowania, ceny paliwa, dostępność paliwa, roczny podatek drogowy, dostępność tego podatku). „Rozumiemy, że wielu ludzi spędza dużo czasu za kierowcą, tylko w USA zmotoryzowani tracą rocznie 200 godzin na dojazd do miast do pracy, postanowiliśmy więc przyjrzeć się wielu czynnikom mającym wpływ na codzienne funkcjonowanie zmotoryzowanych— wyjaśniono na wstępie.

Tu i Teraz
Porażka elektromobilności. Stellantis wraca do silników diesla i benzynowych
Tu i Teraz
Ten szef koncernu motoryzacyjnego zarabia dziennie 100 tys. euro
Tu i Teraz
Volkswagen Poznań ograniczy produkcję. Nie przedłuży umów czasowych w fabryce
Tu i Teraz
Chińczycy będą produkować w Tychach elektryka. Start już w drugim kwartale 2024
Tu i Teraz
Autostrada A4 dostanie nowy, trzeci pas. Jak wygląda postęp prac?