Nieoczywiste połączenie – motoryzacja i sztuka

Marki samochodowe coraz mocniej angażują się w projekty związane ze sztuką. Dzięki takim nieoczywistym sposobom komunikacji z rynkiem chcą być tam, gdzie są ich potencjalni klienci.

Publikacja: 12.10.2019 11:17

Nieoczywiste połączenie – motoryzacja i sztuka

Foto: moto.rp.pl

Suzuki Motor Poland od czterech lat sponsoruje Warsaw Gallery Weekend (WGW), najważniejsze święto polskiej sztuki współczesnej, a w tym roku zdecydowało się również zaistnieć w przestrzeni festiwalu warszawskich galerii sztuki współczesnej Warsaw by Art. Obie imprezy są okazją do zapoznania się z najnowszymi pracami uznanych artystów i przyciągają miłośników sztuki nie tylko z Polski. Obecności Suzuki w przestrzeni tych wydarzeń towarzyszyła opracowana przez agencję Communication Unlimited kampania „Suzuki Loves Art”. Dzięki niej, o tym, że „Suzuki kocha sztukę” można było się dowiedzieć z plakatów, prasy, internetu i mediów społecznościowych.

""

moto.rp.pl

– Od lat konsekwentnie zbliżamy się do świata sztuki, ponieważ chcemy docierać różnymi kanałami do nowych grup odbiorców, takich jak np. młodzi mieszkańcy dużych miast. Budujemy nasz wizerunek w oparciu o niestandardowe działania, a jednym z takich jest obecność naszej marki przy sztuce nowoczesnej, prezentowanej podczas Warsaw Gallery Weekend i Warsaw by Art – mówi Mikołaj Matsumoto, Dyrektor Marketingu Suzuki Motor Poland.

""

moto.rp.pl

Producenci samochodów coraz częściej zmieniają swoje przekazy komunikacyjne. Dziś nie wystarczy już epatować logotypem i agresywnym brandingiem. Klienci oczekują czegoś więcej, niż spełniania ich materialnych potrzeb i wszystko wskazuje na to, że ten, kto będzie budował z nimi głębsze i oparte na pozytywnych emocjach i doświadczeniach relacje, zdobędzie przewagę w coraz bardziej konkurencyjnym otoczeniu. Chodzi o kreowanie etosu konkretnego stylu życia i angażowanie odbiorców w budowanie wartościowego, ponadczasowego wizerunku marki. Firmy samochodowe coraz śmielej korzystają z zaprezentowania się w blasku sztuki, bo ta wywołuje emocje, a jej pozytywne wartości są transferowane na marki.

""

moto.rp.pl

Mocno sztukę wspiera również marka BMW, od lat współpracując z największymi światowymi artystami (Andy Warhol, Jeff Koons czy Jenny Holzer). Firma wchodzi też w śmiałe kooperacje z instytucjami, jak np. Tate Modern, gdzie uczestniczy w tworzeniu nowoczesnych projektów artystycznych. Polski oddział BMW jest partnerem czołowych instytucji kultury, a od dwóch lat realizuje projekty z cyklu „BMW Art Club. Przyszłość to sztuka”.

""

moto.rp.pl

– Jego inauguracja miała miejsce w 2018 roku. Wydarzenie prezentowało utwory wybitnych kompozytorów XX wieku, którym towarzyszyła instalacja wideo autorstwa Witka Orskiego. W tym roku w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej będzie można obejrzeć spektakl „Carmina Burana (Mgnienie Oka)” wizualnym opracowaniu Borisa Kudlički – premierę zaplanowano na listopad 2019 – informuje Katarzyna Gospodarek, Public Relations Corporate Communications Manager BMW Polska.

ZOBACZ TAKŻE: Suzuki przedłuża sponsoring polskiej koszykówki

– Poczucie unikalności stało się towarem i marki samochodowe świetnie rozumieją ten trend. Sztuka jest źródłem inspiracji oraz ponadczasowych wartości, a jej obecność w naszym życiu i otoczeniu jest pozytywną wartością. Ma moc kreowania społecznej przestrzeni wokół marki oraz budowania emocjonalnej i autentycznej więzi z klientami. To naturalny kierunek w komunikacji marketingowej – podsumowuje Paweł Kowalewski, artysta i wykładowca w katerze Projektowania marki na Wydziale Wzornictwa warszawskiej ASP. Dzięki wykorzystaniu języka sztuki, który rozwija i bawi publiczność, marki postrzegane są jako bliższe i bardziej autentyczne. W ten sposób stery w marketingu przesuwają się z mieć na czuć.

Suzuki Motor Poland od czterech lat sponsoruje Warsaw Gallery Weekend (WGW), najważniejsze święto polskiej sztuki współczesnej, a w tym roku zdecydowało się również zaistnieć w przestrzeni festiwalu warszawskich galerii sztuki współczesnej Warsaw by Art. Obie imprezy są okazją do zapoznania się z najnowszymi pracami uznanych artystów i przyciągają miłośników sztuki nie tylko z Polski. Obecności Suzuki w przestrzeni tych wydarzeń towarzyszyła opracowana przez agencję Communication Unlimited kampania „Suzuki Loves Art”. Dzięki niej, o tym, że „Suzuki kocha sztukę” można było się dowiedzieć z plakatów, prasy, internetu i mediów społecznościowych.

Pozostało 80% artykułu
Tu i Teraz
Luksusowy samochód elektryczny zapalił się po wypadku w Warszawie
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Tu i Teraz
Dolny Śląsk otrzyma nowy odcinek trasy S3 z dwoma tunelami. Dłuższy ma 2,3 km
Tu i Teraz
Auto Nostalgia, czyli najstarsze w Polsce targi pojazdów zabytkowych
Tu i Teraz
Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk wystartują w Rajdzie Świdnickim
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Tu i Teraz
Wracają protesty rolników. Dzisiaj przejścia graniczne z Ukrainą, 10 maja Warszawa