Marki samochodowe coraz mocniej angażują się w projekty związane ze sztuką. Dzięki takim nieoczywistym sposobom komunikacji z rynkiem chcą być tam, gdzie są ich potencjalni klienci.

Suzuki Motor Poland od czterech lat sponsoruje Warsaw Gallery Weekend (WGW), najważniejsze święto polskiej sztuki współczesnej, a w tym roku zdecydowało się również zaistnieć w przestrzeni festiwalu warszawskich galerii sztuki współczesnej Warsaw by Art. Obie imprezy są okazją do zapoznania się z najnowszymi pracami uznanych artystów i przyciągają miłośników sztuki nie tylko z Polski. Obecności Suzuki w przestrzeni tych wydarzeń towarzyszyła opracowana przez agencję Communication Unlimited kampania „Suzuki Loves Art”. Dzięki niej, o tym, że „Suzuki kocha sztukę” można było się dowiedzieć z plakatów, prasy, internetu i mediów społecznościowych.

– Od lat konsekwentnie zbliżamy się do świata sztuki, ponieważ chcemy docierać różnymi kanałami do nowych grup odbiorców, takich jak np. młodzi mieszkańcy dużych miast. Budujemy nasz wizerunek w oparciu o niestandardowe działania, a jednym z takich jest obecność naszej marki przy sztuce nowoczesnej, prezentowanej podczas Warsaw Gallery Weekend i Warsaw by Art – mówi Mikołaj Matsumoto, Dyrektor Marketingu Suzuki Motor Poland.

Producenci samochodów coraz częściej zmieniają swoje przekazy komunikacyjne. Dziś nie wystarczy już epatować logotypem i agresywnym brandingiem. Klienci oczekują czegoś więcej, niż spełniania ich materialnych potrzeb i wszystko wskazuje na to, że ten, kto będzie budował z nimi głębsze i oparte na pozytywnych emocjach i doświadczeniach relacje, zdobędzie przewagę w coraz bardziej konkurencyjnym otoczeniu. Chodzi o kreowanie etosu konkretnego stylu życia i angażowanie odbiorców w budowanie wartościowego, ponadczasowego wizerunku marki. Firmy samochodowe coraz śmielej korzystają z zaprezentowania się w blasku sztuki, bo ta wywołuje emocje, a jej pozytywne wartości są transferowane na marki.

Mocno sztukę wspiera również marka BMW, od lat współpracując z największymi światowymi artystami (Andy Warhol, Jeff Koons czy Jenny Holzer). Firma wchodzi też w śmiałe kooperacje z instytucjami, jak np. Tate Modern, gdzie uczestniczy w tworzeniu nowoczesnych projektów artystycznych. Polski oddział BMW jest partnerem czołowych instytucji kultury, a od dwóch lat realizuje projekty z cyklu „BMW Art Club. Przyszłość to sztuka”.

– Jego inauguracja miała miejsce w 2018 roku. Wydarzenie prezentowało utwory wybitnych kompozytorów XX wieku, którym towarzyszyła instalacja wideo autorstwa Witka Orskiego. W tym roku w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej będzie można obejrzeć spektakl „Carmina Burana (Mgnienie Oka)” wizualnym opracowaniu Borisa Kudlički – premierę zaplanowano na listopad 2019 – informuje Katarzyna Gospodarek, Public Relations Corporate Communications Manager BMW Polska.

ZOBACZ TAKŻE: Suzuki przedłuża sponsoring polskiej koszykówki

– Poczucie unikalności stało się towarem i marki samochodowe świetnie rozumieją ten trend. Sztuka jest źródłem inspiracji oraz ponadczasowych wartości, a jej obecność w naszym życiu i otoczeniu jest pozytywną wartością. Ma moc kreowania społecznej przestrzeni wokół marki oraz budowania emocjonalnej i autentycznej więzi z klientami. To naturalny kierunek w komunikacji marketingowej – podsumowuje Paweł Kowalewski, artysta i wykładowca w katerze Projektowania marki na Wydziale Wzornictwa warszawskiej ASP. Dzięki wykorzystaniu języka sztuki, który rozwija i bawi publiczność, marki postrzegane są jako bliższe i bardziej autentyczne. W ten sposób stery w marketingu przesuwają się z mieć na czuć.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Opel Grandland X Ultimate: mocne uderzenie luksusem

W całej Europie jest już w sprzedaży największy, najbardziej wypasiony i najdroższy z trzeciej ...

Od dzisiaj nowe przepisy w Niemczech. Łatwo stracić prawo jazdy

Od dzisiaj (28 kwietnia), w Niemczech obowiązuje nowy taryfikator mandatów. Zgodnie z jego wytycznymi za ...

Porsche idzie w ślady Intela. Inwestuje w izraelski startup

Prestiżowa marka chce, by jej pojazdy miały zdolność widzenia w nocy i w trudnych ...

Meksyk, Trump – duży problem BMW

Nałożenie przez prezydenta Trumpa 5-procentowej taryfy celnej na meksykańskie towary przychodzi dla BMW w ...

Koniec elektrycznego raju

Elektromobilni muszą sięgnąć do kieszeni – nadchodzi czas opłat za prąd do e-samochodów. Greenway, ...

Za OC płacimy mniej. Znowu wojna?

Ceny komunikacyjnych ubezpieczeń OC ustabilizowały się, a nawet nieco spadły. To jeszcze nie wojna, ...