Marki samochodowe coraz mocniej angażują się w projekty związane ze sztuką. Dzięki takim nieoczywistym sposobom komunikacji z rynkiem chcą być tam, gdzie są ich potencjalni klienci.

Suzuki Motor Poland od czterech lat sponsoruje Warsaw Gallery Weekend (WGW), najważniejsze święto polskiej sztuki współczesnej, a w tym roku zdecydowało się również zaistnieć w przestrzeni festiwalu warszawskich galerii sztuki współczesnej Warsaw by Art. Obie imprezy są okazją do zapoznania się z najnowszymi pracami uznanych artystów i przyciągają miłośników sztuki nie tylko z Polski. Obecności Suzuki w przestrzeni tych wydarzeń towarzyszyła opracowana przez agencję Communication Unlimited kampania „Suzuki Loves Art”. Dzięki niej, o tym, że „Suzuki kocha sztukę” można było się dowiedzieć z plakatów, prasy, internetu i mediów społecznościowych.

– Od lat konsekwentnie zbliżamy się do świata sztuki, ponieważ chcemy docierać różnymi kanałami do nowych grup odbiorców, takich jak np. młodzi mieszkańcy dużych miast. Budujemy nasz wizerunek w oparciu o niestandardowe działania, a jednym z takich jest obecność naszej marki przy sztuce nowoczesnej, prezentowanej podczas Warsaw Gallery Weekend i Warsaw by Art – mówi Mikołaj Matsumoto, Dyrektor Marketingu Suzuki Motor Poland.

Producenci samochodów coraz częściej zmieniają swoje przekazy komunikacyjne. Dziś nie wystarczy już epatować logotypem i agresywnym brandingiem. Klienci oczekują czegoś więcej, niż spełniania ich materialnych potrzeb i wszystko wskazuje na to, że ten, kto będzie budował z nimi głębsze i oparte na pozytywnych emocjach i doświadczeniach relacje, zdobędzie przewagę w coraz bardziej konkurencyjnym otoczeniu. Chodzi o kreowanie etosu konkretnego stylu życia i angażowanie odbiorców w budowanie wartościowego, ponadczasowego wizerunku marki. Firmy samochodowe coraz śmielej korzystają z zaprezentowania się w blasku sztuki, bo ta wywołuje emocje, a jej pozytywne wartości są transferowane na marki.

Mocno sztukę wspiera również marka BMW, od lat współpracując z największymi światowymi artystami (Andy Warhol, Jeff Koons czy Jenny Holzer). Firma wchodzi też w śmiałe kooperacje z instytucjami, jak np. Tate Modern, gdzie uczestniczy w tworzeniu nowoczesnych projektów artystycznych. Polski oddział BMW jest partnerem czołowych instytucji kultury, a od dwóch lat realizuje projekty z cyklu „BMW Art Club. Przyszłość to sztuka”.

– Jego inauguracja miała miejsce w 2018 roku. Wydarzenie prezentowało utwory wybitnych kompozytorów XX wieku, którym towarzyszyła instalacja wideo autorstwa Witka Orskiego. W tym roku w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej będzie można obejrzeć spektakl „Carmina Burana (Mgnienie Oka)” wizualnym opracowaniu Borisa Kudlički – premierę zaplanowano na listopad 2019 – informuje Katarzyna Gospodarek, Public Relations Corporate Communications Manager BMW Polska.

ZOBACZ TAKŻE: Suzuki przedłuża sponsoring polskiej koszykówki

– Poczucie unikalności stało się towarem i marki samochodowe świetnie rozumieją ten trend. Sztuka jest źródłem inspiracji oraz ponadczasowych wartości, a jej obecność w naszym życiu i otoczeniu jest pozytywną wartością. Ma moc kreowania społecznej przestrzeni wokół marki oraz budowania emocjonalnej i autentycznej więzi z klientami. To naturalny kierunek w komunikacji marketingowej – podsumowuje Paweł Kowalewski, artysta i wykładowca w katerze Projektowania marki na Wydziale Wzornictwa warszawskiej ASP. Dzięki wykorzystaniu języka sztuki, który rozwija i bawi publiczność, marki postrzegane są jako bliższe i bardziej autentyczne. W ten sposób stery w marketingu przesuwają się z mieć na czuć.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Skoda Octavia już od dłuższego czasu jest sprzedażowym numerem jeden na polskim rynku

Sprzedaż nowych aut podkręca tempo

Już czterdzieści miesięcy z rzędu rośnie sprzedaż nowych samochodów na polskim rynku. Jak podał ...

Takata zbankrutuje w poniedziałek

Japoński producent poduszek powietrznych wystąpi 26 czerwca do sądu o ochronę przed roszczeniami wierzycieli ...

Peugeot Boxer - tej wielkości dostawczak będzie produkowany w Gliwicach. Czy będzie to nowy model, czy następca Boxera lub Citroena Jumpera, nie wiadomo

Nawet miliard złotych na nowe auto z Gliwic

Polska motoryzacja może zyskać nową specjalizację: produkcję samochodów dostawczych. Pomoże nam decyzja PSA, że ...

Abonament czy leasing? Co się bardziej opłaca?

Leasing czy wynajem? Przed takim dylematem staje niemal każdy przedsiębiorca poszukujący samochodu do firmy. ...

Szybkie drogi pod napięciem

GDDKiA szykuje budowę stacji ładowania aut elektrycznych w MOP-ach przy autostradach i ekspresówkach. Zaczną ...