Reklama

Pomysł na transport zbiorowy z Białorusi. Tańszy od planów Muska

Na Białorusi opracowano nową koncepcję zbiorowej mobilności – pojazdy szynowe przeniesion0 w powietrze.

Publikacja: 01.05.2019 20:54

Pomysł na transport zbiorowy z Białorusi. Tańszy od planów Muska

Foto: moto.rp.pl

Białoruska firma Skyway nazywa swoje wiszące nad ziemią kabiny Unibike. Podwieszona kolej nadziemna to nic nowego. Skyway wprowadził jednak istotną modyfikację – przewiduje możliwość wykorzystania gondoli o różnych rozmiarach, w tym także towarowych. Kabina, która jest przeznaczona do przewozu 28 pasażerów, ma się przemieszczać z prędkością od 120 do 150 km/h. Tego typu transport byłby w stanie przewieźć do 50 tys. osób na godzinę.

""

Foto: moto.rp.pl

Inne gondole są małe i ultralekkie, a napędza je siła mięśni pasażerów na zasadzie podobnej do roweru. Jeśli pasażer chce się przemieścić taką gondolą z punktu A do punktu B, musi pedałować sam. Pozostałe gondole są napędzane elektrycznie. Systemem Skyway ma być przydatny nie tylko w miastach, ale i do transportu dalekobieżnego. Tu wykorzystane mają być gondole mieszczące od czterech do 24 pasażerów, które będą mogły osiągać prędkość do nawet 500 km/h. Szefowie Skyway obliczyli koszt budowy nadziemnej kolei i jej eksploatacji i wyszło im, że będzie od dziesięciu do piętnastu razy taniej niż w przypadku Hyperloopa Elona Muska.

""

Foto: moto.rp.pl

Skyway ma uwolnić ulice od autobusów, lekkich pojazdów szynowych i rowerzystów. Użycie takiego systemu wspólnej komunikacji powinno mieć znaczący wpływ na statystyki wypadków. Projekt przynosi też korzyści dla środowiska – zmniejszenie emisji spalin czy poziomu hałasu.

Reklama
Reklama

Białoruska firma Skyway nazywa swoje wiszące nad ziemią kabiny Unibike. Podwieszona kolej nadziemna to nic nowego. Skyway wprowadził jednak istotną modyfikację – przewiduje możliwość wykorzystania gondoli o różnych rozmiarach, w tym także towarowych. Kabina, która jest przeznaczona do przewozu 28 pasażerów, ma się przemieszczać z prędkością od 120 do 150 km/h. Tego typu transport byłby w stanie przewieźć do 50 tys. osób na godzinę.

Inne gondole są małe i ultralekkie, a napędza je siła mięśni pasażerów na zasadzie podobnej do roweru. Jeśli pasażer chce się przemieścić taką gondolą z punktu A do punktu B, musi pedałować sam. Pozostałe gondole są napędzane elektrycznie. Systemem Skyway ma być przydatny nie tylko w miastach, ale i do transportu dalekobieżnego. Tu wykorzystane mają być gondole mieszczące od czterech do 24 pasażerów, które będą mogły osiągać prędkość do nawet 500 km/h. Szefowie Skyway obliczyli koszt budowy nadziemnej kolei i jej eksploatacji i wyszło im, że będzie od dziesięciu do piętnastu razy taniej niż w przypadku Hyperloopa Elona Muska.

Reklama
Tu i Teraz
Rekord, którego nikt się nie spodziewał. BMW sprzedaje więcej V8 niż kiedykolwiek
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Tu i Teraz
Via Baltica w pełni otwarta. Polska zakończyła budowę strategicznej trasy
Tu i Teraz
Audi szykuje luksusowego SUV-a 4×4. Ma stać się konkurentem Mercedesa klasy G
Tu i Teraz
Autostrada A1 do generalnego remontu. „Fale Dunaju” znikną na zawsze
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Tu i Teraz
Chiny wprowadziły restrykcje eksportowe. To cios dla sektora elektromobilności
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama