Przez lata unijni ministrowie transportu walczyli o powiększenie kabin ciężarówek. W końcu to się udało. Od 1 września 2020 wchodzą nowe przepisy.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami UE kabiny ciężarówek mogą mieć maksymalnie 2,35 m długości. Zdaniem ekspertów to za mało żeby wprowadzić efektywne strefy zgniotu, zapewnić kierowcy odpowiednią przestrzeń do spania i odpowiednio ukształtować kabinę pod kątem opływu powietrza. Innymi słowy, dłuższe kabiny mogłyby zwiększyć nie tylko komfort, ale także wydajność i bezpieczeństwo.

To ma się zmienić i nowe przepisy zezwolą na zwiększenie długości o 80 do 90 centymetrów. To zdaniem ekspertów wystarczy żeby zmniejszyć o około 10 procent zużycie paliwa, poprawić widoczność, a także zmniejszyć ryzyko obrażeń w razie wypadków.

Nie wiadomo jednak kiedy nowe, dłuższe kabiny będą widoczne na drodze. Wielu producentów samochodów ciężarowych właśnie odświeżyło swoje modele. Raczej nikt nie będzie wprowadzać poważnych zmian w bieżącym cyklu produktowym.

ZOBACZ TAKŻE: Ford chce powalczyć w Polsce na ciężarówki

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Lexus LC 500 Cabrio: Zanikający gatunek

Lexus zdjął dach modelowi LC. Zainteresowani będą musieli jednak chwilę poczekać zanim nowy model ...

Będzie więcej diesli na rynku używanych aut

Zakazy wjazdu do niemieckich miast dla starszych aut z silnikiem wysokoprężnym zwiększą ich napływ do ...

Skoda Octavia Scout 2,0 TDI: Niestraszne jej dziury, niestraszne wyboje

Gdybym myślał o Octavii, bez wahania zdecydowałbym się na Scouta. Zrobiłbym to także wtedy, ...

Nowe znaki na szybkich drogach

Drogi ekspresowe mają być lepiej oznakowane. Dzięki temu prowadzenie samochodu ma być nie tylko ...

Będzie łatwiej tankować z gniazdka na autostradach

W 2019 r. przyspieszy budowa infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. GDDKiA ogłasza pilotażowy przetarg na ...

Volvo S60: Szwedzka niania z temperamentem

Pierwsze wrażenie po uruchomieniu silnika Volvo S60? Jak cicho… Potem słychać jeszcze opony toczące ...