Od końca 2020 roku niemieckie autostrady będą płatne

Od października 2020 roku kierowcy korzystający z niemieckich autostrad będą musieli za nie płacić.

Publikacja: 04.01.2019 09:18

Od końca 2020 roku niemieckie autostrady będą płatne

Foto: moto.rp.pl

Taką informację podał minister transportu Republiki Federalnej Niemiec Andreas Scheuer. – 30 grudnia podpisaliśmy umowę dotyczącą opłat za autostrady – powiedział w nagraniu opublikowanym na Twitterze. – Tym samym, jest to pewne: opłaty wchodzą w życie w październiku 2020 roku – dodał.

""

Od października 2020 roku niemieckie autostrady będą płatne.

moto.rp.pl

Oznacza to, że od października 2020 roku kierowcy samochodów osobowych poruszających się po niemieckich autostradach będą musieli mieć odpowiednią winietę. Jej cena będzie uzależniona od okresu ważności, pojemności silnika pojazdu i szkodliwości wydzielanych przez niego spalin. Nie są jeszcze znane orientacyjne koszty winiet.

ZOBACZ TAKŻE: Autostrady A2 i A4 dostaną po dodatkowym pasie

Opłaty będą de facto obowiązywać tylko obcokrajowców jeżdżących po niemieckich autostradach. Mieszkańcy Niemiec będą mogli odliczyć koszty winiet od podatku drogowego. – Wprowadzenie opłat dla samochodów osobowych to ustanowienie sprawiedliwości. W ten sposób zapłaci każdy, kto korzysta z naszej infrastruktury. Nie oznacza to jednak większych obciążeń dla mieszkańców RFN – powiedział minister.

""

Środki pozyskane z opłat autostradowych zostaną przeznaczone na inwestycje w infrastrukturę.

moto.rp.pl

Wprowadzenie opłat dla samochodów osobowych za korzystanie z autostrad – od lat jeden z flagowych pomysłów wyborczych bawarskiej partii CSU – budzi wiele kontrowersji. Odpowiednia ustawa została przyjęta po długich sporach politycznych na początku 2017 roku. Austria zaskarżyła niemiecki projekt do unijnego Trybunału Sprawiedliwości, argumentując, że dyskryminuje on obywateli innych krajów UE. Wyrok w tej sprawie ma zapaść w połowie roku.

Według obliczeń ministerstwa transportu opłaty za autostrady – po odliczeniu kosztów – mają przynosić budżetowi Niemiec około 500 mln euro rocznie. Środki zostaną przeznaczone na inwestycje w infrastrukturę.

Tu i Teraz
Michelin likwiduje fabrykę opon w Olsztynie. Przenosi ją do Rumunii
Tu i Teraz
Afera w we Włoszech. "W Polsce nie można produkować samochodu o nazwie Milano"
Tu i Teraz
Blokada mostów w Warszawie. Policja obserwuje przeprawy przez Wisłę
Tu i Teraz
Jutro blokada mostów w Warszawie. Aktywiści planują utrudnić życie kierowcom
Tu i Teraz
Uwaga na fałszywe SMS-y z mandatami. GITD komentuje "nie reagować, to oszustwo"