fot. AdobeStock

Z pomocą prawnych środków Kraj Związkowy Hesji chce powstrzymać zbliżający się zakaz poruszania się pojazdów z silnikami wysokoprężnymi we Frankfurcie.

Żeby powstrzymać zakaz poruszania się samochodów z silnikami diesla, który wchodzi w życie w lutym 2019 rok w Frankfurcie, Kraj Związkowy Hesji odwołał się od wyroku sądu administracyjnego w Wiesbaden. Ewentualny zakaz prowadzenia pojazdów uderzyłby w około jedną czwartą zarejestrowanych samochodów we Frankfurcie i niezliczonych osób dojeżdżających do pracy.

Zakaz poruszania się samochodów z silnikami diesla obowiązuje póki co tylko w Hamburgu.

Politycy z Hesji proponują rządowi najpierw zbudować alternatywy, a później tworzyć tego rodzaju zakazy. Koszty miałyby ponieść firmy samochodowe. Alternatywy miałyby polegać na modernizacji pojazdów z silnikami wysokoprężnymi i planowanie wykorzystania autobusów elektrycznych, rozwój lepszych sieci rowerowych i ofert „Park and Ride”. Takie rozwiązania mogą osiągnąć praktycznie ten sam efekt, co ogólne zakazy jazdy, podkreślił premier Hesji Volker Bouffier z CDU i minister środowiska Hesji Priska Hinz z Partii Zielonych.

ZOBACZ TAKŻE: Niemcy nie chcą aut elektrycznych. Nawet z dopłatami.

Na początku września, Frankfurt i Stuttgart zostały zmuszone na mocy nakazu sądowego zakazującego używania starszych pojazdów z silnikiem diesla. Zgodnie z wyrokiem sądu administracyjnego w Wiesbaden, samochody z silnikami wysokoprężnymi poniżej normy Euro 4 powinny zostać wyłączone z obszaru miejskiego od lutego 2019 roku. Sąd nakazał, że od września 2019 obowiązywałby również zakaz prowadzenia pojazdów z silnikami wysokoprężnymi z normą Euro 5.

ZOBACZ TAKŻE: Do Polski jadą stare diesle

W ten sposób lobby środowiskowe „Deutsche Umwelthilfe” ponownie przepchało swoje plany i pomysły. Organizacja prowadzi procesy sądowe w 28 miastach w Niemczech. Zaskarżana jest zgodność wartości granicznej dwutlenku azotu (NO2) wynoszącą 40 mikrogramów na metr sześcienny powietrza, która obowiązuje od 2010 roku. Hamburg był pierwszym dużym miastem, które dobrowolnie wprowadziło zakazy jazdy samochodów z silnikami diesla.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Największy w Europie salon Hyundaia jest w Polsce

Dolnośląski dealer samochodowy Nawrot otworzył największy i najnowocześniejszy w Europie salon i serwis marki ...

Chińczycy zaleją Europę bateriami do aut

Firmy z Państwa Środka produkujące baterie do samochodów elektrycznych planują ekspansję w Europie. Na ...

Takata zbankrutuje w poniedziałek

Japoński producent poduszek powietrznych wystąpi 26 czerwca do sądu o ochronę przed roszczeniami wierzycieli ...

Porsche i Boeing chcą latać nad miastami

Niemiecki koncern samochodowy i amerykański gigant lotniczy chcą wprowadzić na rynek latający automobil elektryczny. ...

Na drogach więcej starych aut

Rośnie prywatny import używanych samochodów. I to coraz starszych. Średnia ich wieku zbliża się ...

Tesla tnie koszty i zamyka firmowe salony

Tesla walczy z kosztami. Amerykański producent samochodów elektrycznych przechodzi całkowicie na sprzedaż internetową. Elon ...