BMW iX: Kiedyś kontrowersyjny, dzisiaj powszechnie uznany

BMW iX doczekał się modernizacji. To nadal jeden z najciekawszych modeli w portfolio niemieckiej marki. Sprawdzamy, co się zmieniło w elektrycznym SUV-ie.

Publikacja: 28.05.2025 11:28

Po czterech latach BMW iX przeszedł modernizację

Po czterech latach BMW iX przeszedł modernizację

Foto: mat. prasowe

Kiedy się pojawił w 2021 roku, był najbardziej kontrowersyjnym modelem BMW. Przez te cztery lata w motoryzacji wiele się jednak zmieniło. Dzisiaj iX nadal zwraca na siebie uwagę, ale już tak nie polaryzuje, i wpisuje się w wygląd i styl innych modeli bawarskiej marki. Nikt nie mówi o zbyt dużych „nerkach”, bo pojawiła się seria 7, wąskie tylne światła też już nikogo dzisiaj nie dziwią, bo są w co trzecim nowym modelu różnych marek. Teraz, po czterech latach, przeszedł modernizację, która obejmuje głównie techniczne zmiany, jak np. nowy, ponad 700-km zasięg.

Zmodernizowane BMW iX

Zmodernizowane BMW iX

Foto: mat. prasowe

Ale po kolei. Można powiedzieć, że BMW przewidziało trendy, bo kiedy po czterech latach auto nadal wygląda świeżo i dobrze, to znaczy, że od strony stylistycznej wszystko poszło jak trzeba. Co się zmieniło? Detale. Trzeba się przyjrzeć nie dwa, ale trzy razy, lecz i to może nie wystarczyć, żeby zauważyć zmiany. I tak zmieniły się przednie światła, nowe są bardziej w stylu „nowej klasy”, modelu BMW, który dopiero pojawi się na rynku z premierą przewidzianą na ten rok. Zmieniono wzór atrapy chłodnicy, która teraz otrzymała dodatkowo podświetlenie LED. Dodano opcję wizualnego pakietu M, który wcześniej w ogóle nie był dostępny, do tego pojawiły się nowe wzory felg i kolory. I to właściwie wszystko.

Czytaj więcej

BMW M2: Ciesz się każdą chwilą
Zmodernizowane BMW iX

Zmodernizowane BMW iX

Foto: mat. prasowe

BMW iX dostępne jest w trzech wersjach napędowych

Prawdziwe zmiany kryją się pod karoserią. W elektromobilności postęp technologii np. oszczędzania energii idzie do przodu o wiele szybciej niż w designie. Tu duże różnice widać z generacji na generację. I tak nie ma już w ofercie najmniejszego akumulatora o pojemności 76,6 kW. Nowy jest sporo większy i ma pojemność 94,8 kW. Wbudowane jest w BMW iX xDrive45, które ma moc 408 KM i deklarowany zasięg WLTP 602 km. Kolejne na liście jest BMW iX xDrive60, tu moc wynosi 544 KM, pojemność baterii aż 109,1 kWh i zasięg 701 km. To właśnie tym modelem zajedziemy najdalej na jednym ładowaniu. Topowa wersja to BMW iX M70, które ma moc 659 KM, akumulator 108,9 kWh i zasięg 600 km. Po modernizacji w każdej wersji iX ma większą moc i zasięg od poprzednika, mimo że w dwóch mocniejszych modelach (iX 60 i iX70) bateria ma nieco mniejszą pojemność.

Zmodernizowane BMW iX

Zmodernizowane BMW iX

Foto: mat. prasowe

Topowy M70 imponuje nie tylko olbrzymim momentem obrotowym – 1015 Nm, ale również przyspieszeniem do setki poniżej 4 sekund i prędkością maksymalną 250 km/h. Mało który elektryk rozpędza się do tak dużego V-max. Topowa wersja ma do tego typową dla BMW pewnością prowadzenia i znakomitą przyczepnością. Przy tempie autostradowym bez problemu udaje się utrzymać zużycie w okolicach 23 kWh. Poza autostradą wartości spadają do 18 kWh. To auto, które kusi do dynamicznej jazdy, ale jednak ma znakomicie wyważone, komfortowe zawieszenie, które uspokaja kierowcę i pasażerów. Do tego oprawa akustyczna skomponowana przez Hansa Zimmera pozwala odciąć się od świata zewnętrznego.

Zmodernizowane BMW iX

Zmodernizowane BMW iX

Foto: mat. prasowe

iX ma w sobie coś z salonu. Fotele są wygodne, a miejsca jest naprawdę dużo. Bagażnik pomieści 500 litrów pakunków (max 1750 l). W środku deska ma nietypowy kształt z dużą wolną przestrzenią. Nie ma tu przesadnie wielkich ekranów czy na siłę wkomponowanego telewizora dla pasażera. Jest za dużo wolnego miejsca i ten pewnego rodzaju minimalizm daje poczucie większego komfortu, a wręcz luksusu. Do tego większość powierzchni deski rozdzielczej wyłożona jest miłym w dotyku materiałem, a fotele mają specjalnie dla tego modelu przygotowane przeszycia. W środku jest też trochę drewnianych aplikacji i kryształów (regulacja foteli, pokrętło na desce). Jeśli chodzi o klimat i przestrzeń to iX otrzymuje piątkę z plusem.

Zmodernizowane BMW iX

Zmodernizowane BMW iX

Foto: mat. prasowe

Nowe BMW iX startuje z niższą ceną od poprzednika 

Nowe BMW iX produkowane jest w fabryce BMW Group w Dingolfing, w Bawarii, w Niemczech. Do tej pory najwięcej iX-ów kupowali Amerykanie, Brytyjczycy i Niemcy. W Polsce w 2024 roku zarejestrowano 163 egzemplarze co daje 13 procentowy udział w gamie elektrycznych modeli BMW. Ten model to jeden z niewielu przypadków, gdzie następca jest tańszy od poprzednika. SUV startuje z ceną od 375 500 zł za wersję iX45 (408 KM/94 kWh bateria). Środkowy model iX60 (544 KM/109 kWh bateria) kosztuje od 450 000 zł, a topowa wersji iX70 (659 KM/109 kWh bateria) to wydatek od 560 000 zł. BMW określa model iX nie jako SUV, a SAV, czyli Sport Activity Vehicle. Dla mnie to bardziej jest LAV, czyli Luxury Activity Vehicle. Jeden z najwygodniejszych i klimatycznych elektryków w tym segmencie. Z kontrowersyjnego modelu stał się autem powszechnie akceptowanym. Auto to samo, ale czasy inne.

Zmodernizowane BMW iX

Zmodernizowane BMW iX

Foto: mat. prasowe

Zmodernizowane BMW iX

Zmodernizowane BMW iX

Foto: mat. prasowe

Zmodernizowane BMW iX

Zmodernizowane BMW iX

Foto: mat. prasowe

Zmodernizowane BMW iX

Zmodernizowane BMW iX

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Ten patent zmieni oblicze motoryzacji. BMW skraca czas ładowania do jednej minuty

Kiedy się pojawił w 2021 roku, był najbardziej kontrowersyjnym modelem BMW. Przez te cztery lata w motoryzacji wiele się jednak zmieniło. Dzisiaj iX nadal zwraca na siebie uwagę, ale już tak nie polaryzuje, i wpisuje się w wygląd i styl innych modeli bawarskiej marki. Nikt nie mówi o zbyt dużych „nerkach”, bo pojawiła się seria 7, wąskie tylne światła też już nikogo dzisiaj nie dziwią, bo są w co trzecim nowym modelu różnych marek. Teraz, po czterech latach, przeszedł modernizację, która obejmuje głównie techniczne zmiany, jak np. nowy, ponad 700-km zasięg.

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Ten pierwszy raz
Rolls-Royce Black Badge Spectre: Dla tych, co mają już wszystko
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Ten pierwszy raz
BYD Sealion 7: Może stać się alternatywą dla Mercedesa i Audi
Ten pierwszy raz
Audi A5: Tu liczą się klasyczne wartości
Ten pierwszy raz
Nowa marka wchodzi do Polski z dwoma modelami. W ekspansji pomoże Stellantis
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Ten pierwszy raz
Volvo XC90: Benjamin Button motoryzacji
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont