Porsche Mission R: Wizja motorsportu jutra

Porsche pokazuje jak wyobraża sobie przyszłość sportów motorowych. Oto wizjonerski Mission R o mocy 1088 KM.

Publikacja: 09.09.2021 13:47

Porsche Mission R: Wizja motorsportu jutra

Foto: Porsche Mission R

Tak wyobraża sobie Porsche przyszłość motosportu, oczywiście elektryczną przyszłość. Mission R ma moc 1088 KM i potrafi rozpędzić się do ponad 300 km/h. To rasowy wyścigowy bolid i już na pierwszy rzut oka prawdziwe Porsche. Według Oliviera Blume, szefa marki z Zuffenhausen opisuje ten model krótko: „To pełne DNA wszystkiego, co definiuje Porsche”.

Foto: Porsche Mission R

Projekt Mission R jest zaprojektowany z myślą o klientach, którzy chcą pobawić się w motosport. Porsche ma w tym doświadczenie. Każdego roku sprzedaje prywatnym klientom dziesiątki wyczynowych, gotowych do ścigania się egzemplarzy 911 Cup. Dla zmniejszenia masy własnej karoseria jest w dużej mierze wykonana z tworzywa sztucznego wzmocnionego naturalnymi włóknami. Zainstalowano stosunkowo lekką i małą baterię o pojemności 80 kWh, która w trybie wyścigowym wystarczy na pół godziny (lub 80 kilometrów) ścigania się z prędkościami ponad 300 km/h. Porsche zainstalowało po jednym opracowanym i wyprodukowanym w Zuffenhausen silniku elektrycznym z przodu i z tyłu.

Foto: Porsche Mission R

Rekuperacja, czyli odzyskiwanie energii elektrycznej, odbywa się przy maksymalnie 800 Nm – w Taycan Turbo S jest to 290. Po raz pierwszy zastosowano tu 900-woltową instalacją elektryczną, która pozwala na ładowanie akumulatora z mocą 350 kW. Pojemność akumulatora można naładować do ponad 80 procent w mniej niż 15 minut. Ogniwa akumulatora są wyposażone w nowy rodzaj bezpośredniego chłodzenia olejem, który ma zapobiegać spadkowi wydajności akumulatora i zapewnia większą stabilność termiczną.

Foto: Porsche Mission R

Według Porsche symulowany czas okrążenia na Nordschleife wynosi poniżej 6:40 minut, a najszybszym do tej pory pojazdem produkcyjnym było Porsche 911 GT2 RS z czasem 6:43. Póki co będzie można pojeździć Mission R tylko na symulatorze. Pierwsi klienci dostaną kluczyki do bolidu dopiero w 2025 roku.

Foto: Porsche Mission R

Foto: Porsche Mission R

Foto: Porsche Mission R

Tak wyobraża sobie Porsche przyszłość motosportu, oczywiście elektryczną przyszłość. Mission R ma moc 1088 KM i potrafi rozpędzić się do ponad 300 km/h. To rasowy wyścigowy bolid i już na pierwszy rzut oka prawdziwe Porsche. Według Oliviera Blume, szefa marki z Zuffenhausen opisuje ten model krótko: „To pełne DNA wszystkiego, co definiuje Porsche”.

Projekt Mission R jest zaprojektowany z myślą o klientach, którzy chcą pobawić się w motosport. Porsche ma w tym doświadczenie. Każdego roku sprzedaje prywatnym klientom dziesiątki wyczynowych, gotowych do ścigania się egzemplarzy 911 Cup. Dla zmniejszenia masy własnej karoseria jest w dużej mierze wykonana z tworzywa sztucznego wzmocnionego naturalnymi włóknami. Zainstalowano stosunkowo lekką i małą baterię o pojemności 80 kWh, która w trybie wyścigowym wystarczy na pół godziny (lub 80 kilometrów) ścigania się z prędkościami ponad 300 km/h. Porsche zainstalowało po jednym opracowanym i wyprodukowanym w Zuffenhausen silniku elektrycznym z przodu i z tyłu.

Samochód Jutra
Nadchodzi nowa Mazda MX-5. To najchętniej kupowany roadster na świecie
Samochód Jutra
Powrót legendarnej brytyjskiej marki samochodowej. Nowy model już za dwa lata
Samochód Jutra
Kolejna marka samochodowa chce być premium. Nowy model już w 2027 r.
Samochód Jutra
Citroen walczy o klientów. Tak wygląda następca popularnego SUV-a
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Samochód Jutra
Nowe plany Volvo. Pojawią się dwa nowe sedany. Jeden z nich już w przyszłym roku