Spektakularnie zaprojektowany kabriolet zadebiutuje podczas otwarcia nowego studia projektowego Audi w Malibu w Kalifornii. Auto o nazwie Skysphere Concept to pierwsze studyjne Audi z całej serii wizji na przyszłość. Na wrześniowych targach IAA w Monachium Audi zaprezentuje kolejny o nazwie Grandsphere Concept. Będzie to elektryczny samochód turystyczny, którego wnętrze ma nawiązywać do modelu Landjet, który powinien wejść do produkcji seryjnej w 2025 roku i być w stanie autonomicznie jeździć do poziomu 4. Wiosną 2022 Audi prawdopodobnie pokaże w Chinach kolejny samochód koncepcyjny – Urbansphere – przeznaczony do jazdy miejskiej. Wszystkie trzy samochody koncepcyjne są w pełni elektryczne i pokazują jak Audi wyobraża sobie kolejny etap rozwoju, czyli autonomiczną jazdę.
CZYTAJ TAKŻE: Audi RS3: Najszybszy w swojej klasie
Skyshere to otwarty dwumiejscowy samochód z długą maską i wydłużoną sylwetką. Marc Lichte, szef designu Audi przypisuje podobieństwo do Horcha 853, kabrioletu o długości 5,23 metra z końca lat 30. Coś w tym jest bo Audi może mieć 5,19 metra długości. Może, ponieważ dwumiejscowy koncepcyjny model ma zmienny rozstaw osi. Do autonomicznej jazdy zwiększa się odległość między osiami o 25 cm do rozmiaru A8 L (3,13 metra). Kiedy się jego długość zmniejszy ma rozstaw osi mniej więcej Audi RS5, co sprawia, że prowadzenie stanie się przyjemniejsza.
We wnętrzu wyświetlacz, ma szerokość 1,41 metra i 18 cm wysokości. W trybie autonomicznym kierownica znika, a dźwignia zmiany biegów chowa się w konsoli środkowej. Dwoje pasażerów może rozsiąść się w wygodnych fotelach, skorzystać z rozrywki lub obejrzeć film na dużym ekranie. W trybie sportowym Audi kurczy się do 4,94 metra, kierownica wysuwa się, instrumenty zbliżają się do kierowcy, którego siedzenie przesuwa się do przodu.
Elektryczny silnik ma 624 KM i 750 Nm. Audi podaje, że masa własna konceptu wynosi 1880 kg. Stosunkowo niska masa wynika zapewne z akumulatora o pojemności 80 kWh, który w przeciwieństwie do obecnie znanego układu e-samochodów nie powinien być umieszczony w podłodze, a pionowo za siedzeniami. Audi wyposażyło dwumiejscowy samochód w adaptacyjne, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, które umożliwia obniżenie karoserii o 10 mm. Przyspieszenie do 100 km/h powinno trwać około 4 sekund.
CZYTAJ TAKŻE: Totalna rewolucja w Audi. Te modele wypadną z oferty