Spektakularnie zaprojektowany kabriolet zadebiutuje podczas otwarcia nowego studia projektowego Audi w Malibu w Kalifornii. Auto o nazwie Skysphere Concept to pierwsze studyjne Audi z całej serii wizji na przyszłość. Na wrześniowych targach IAA w Monachium Audi zaprezentuje kolejny o nazwie Grandsphere Concept. Będzie to elektryczny samochód turystyczny, którego wnętrze ma nawiązywać do modelu Landjet, który powinien wejść do produkcji seryjnej w 2025 roku i być w stanie autonomicznie jeździć do poziomu 4. Wiosną 2022 Audi prawdopodobnie pokaże w Chinach kolejny samochód koncepcyjny – Urbansphere – przeznaczony do jazdy miejskiej. Wszystkie trzy samochody koncepcyjne są w pełni elektryczne i pokazują jak Audi wyobraża sobie kolejny etap rozwoju, czyli autonomiczną jazdę.

CZYTAJ TAKŻE: Audi RS3: Najszybszy w swojej klasie

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Skyshere to otwarty dwumiejscowy samochód z długą maską ​​i wydłużoną sylwetką. Marc Lichte, szef designu Audi przypisuje podobieństwo do Horcha 853, kabrioletu o długości 5,23 metra z końca lat 30. Coś w tym jest bo Audi może mieć 5,19 metra długości. Może, ponieważ dwumiejscowy koncepcyjny model ma zmienny rozstaw osi. Do autonomicznej jazdy zwiększa się odległość między osiami o 25 cm do rozmiaru A8 L (3,13 metra). Kiedy się jego długość zmniejszy ma rozstaw osi mniej więcej Audi RS5, co sprawia, że prowadzenie stanie się przyjemniejsza.

""

moto.rp.pl

We wnętrzu wyświetlacz, ma szerokość 1,41 metra i 18 cm wysokości. W trybie autonomicznym kierownica znika, a dźwignia zmiany biegów chowa się w konsoli środkowej. Dwoje pasażerów może rozsiąść się w wygodnych fotelach, skorzystać z rozrywki lub obejrzeć film na dużym ekranie. W trybie sportowym Audi kurczy się do 4,94 metra, kierownica wysuwa się, instrumenty zbliżają się do kierowcy, którego siedzenie przesuwa się do przodu.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Autopromocja
Subskrybuj nielimitowany dostęp do wiedzy

Unikalna oferta

Tylko 5,90 zł/miesiąc


WYBIERAM

Elektryczny silnik ma 624 KM i 750 Nm. Audi podaje, że masa własna konceptu wynosi 1880 kg. Stosunkowo niska masa wynika zapewne z akumulatora o pojemności 80 kWh, który w przeciwieństwie do obecnie znanego układu e-samochodów nie powinien być umieszczony w podłodze, a pionowo za siedzeniami. Audi wyposażyło dwumiejscowy samochód w adaptacyjne, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, które umożliwia obniżenie karoserii o 10 mm. Przyspieszenie do 100 km/h powinno trwać około 4 sekund.

CZYTAJ TAKŻE: Totalna rewolucja w Audi. Te modele wypadną z oferty

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl