Na konferencji Fundacji Neutralności Klimatycznej w Berlinie Markus Duesmann, szef Audi poinformował, że za cztery lata ruszy produkcja ostatniego, zupełnie nowego modelu silnika spalinowego. Od 2026 roku Audi będzie wprowadzać nowe samochody napędzane wyłącznie energią elektryczną. W ramach strategicznej reorganizacji Audi przyspiesza przejście na e-mobilność. Wszystko wskazuje na to, że producent będzie stopniowo wycofywał się z produkcji silnika spalinowego do 2033 roku. Najpóźniej od 2050 roku Audi powinno być neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.
CZYTAJ TAKŻE: Audi A6 e-tron concept: Elektryfikacji ciąg dalszy
Dokładna data zakończenia produkcji silnika spalinowego będzie zależała od klientów i przepisów. Przewiduje się, że w Chinach popyt na jednostki spalinowe utrzyma się do 2033 r. Z tego powodu Audi zaopatrzy rynek chiński modelami z lokalnej produkcji. Jednocześnie Audi znacznie rozszerzy swoją ofertę modeli w pełni elektrycznych. Na 2023 r. Audi zapowiedziało model A6 E-Tron, który początkowo będzie oferowany równolegle z obecnym A6 (generacja C8) i jego następcą (C9) z silnikami benzynowymi, wysokoprężnymi i hybrydowymi. Po C9 (debiut w 2025 roku, koniec produkcji 2032/33), A6 będzie dostępne już wyłącznie w wersji elektrycznej. Mimo tych planów Audi chce włożyć sporo energii i środków w opracowanie nowych silników spalinowych. Istniejące generacje jednostek będą ulepszane. Jak mówi Duesmann: „Ostatni silnik spalinowy Audi będzie najlepszym, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy”.
Audi A6 e-tron concept
Wraz z nowymi modelami E-Tron GT, Q4 E-Tron i Q4 Sportback E-Tron, już w 2021 roku Audi wprowadzi na rynek więcej samochodów elektrycznych niż spalinowych. Do 2025 roku marka chce mieć w ofercie ponad 20 e-modeli. Następca kompaktowego A3 (od 2027 roku) będzie też już wyłącznie autem czysto elektrycznym. Następcy aktualnego A4 można się spodziewać w 2023 roku. I to też będzie model, który ostatni raz pojawi się z silnikiem spalinowym.