Nowy model osadzony jest na platformie przygotowanej dla pojazdów z napędem elektrycznym PPE (ang. Premium Platform Electric). Ta zaprojektowana w całkowicie nowej architekturze technika, będzie służyć w przyszłości jako platforma technologiczna tego typu pojazdów. Seryjna produkcja samochodów osadzonych na platformie PPE – najpierw segmentu C, a później również segmentu B – rozpocznie się pod koniec roku 2022. Będą to zarówno SUV-y jak i limuzyny.
CZYTAJ TAKŻE: Audi Q4 e-tron: To będzie najtańsze elektryczne Audi
Audi A6 e-tron concept
Zelektryfikowany układ napędowy ma w przypadku Audi A6 długą tradycję. W roku 2011 pojawiła się wersja hybrydowa tego modelu, a w 2019 zadebiutowało Audi A6 TFSIe z napędem hybrydowym typu plug-in, który w trybie czysto elektrycznym może przejechać do 91 km ( wg. cyklu WLTP). Nowe Audi A6 e-tron concept zostało pokazane na Auto Shanghai 2021, osadzone jest na opracowanej pod kierownictwem Audi platformie dla samochodów z napędem elektrycznym – PPE i wyposażone będzie wyłącznie w napęd elektryczny. To zupełnie nowa koncepcja projektowa — jedyną cechą łączącą go z obecnym A6 są wymiary. Karoseria o długości 4,96 m, szerokości 1,96 m i wysokości 1,44 m, została zaprojektowana jako Sportback.