Nadchodzący Volkswagen Scirocco może stać się częścią większego projektu Grupy VW. Zbudowany może zostać na bazie elektrycznego Porsche Cayman/Boxster, który trafi na rynek w 2025 roku, produkcyjnej wersji Cupry Dark Rebel i nowej generacji Audi TT. Scirocco może stać się coupe w stylu lat 70. Nie pojawi się na rynku wcześniej niż w 2028 roku, czyli po nowym Golfie, który ma być dostępny w sprzedaży od 2027 roku – pod warunkiem, że szef marki Thomas Schäfer wyrazi zgodę na jego produkcję. W przeciwieństwie do elektrycznego Golfa, który będzie oparty na nowej platformie SSP (Scalable Systems Platform), nowy VW Scirocco mógłby bazować na dostosowanej wersji całkowicie elektrycznej platformy PPE (Premium Platform Electric) zastosowanej w nowym Porsche Boxster/Cayman. Zapewnia ona wysoki stopień elastyczności pod względem dopasowania rozstawu osi, kół i prześwitu.
Czytaj więcej
Cupra Born doczekała się wersji pasującej do nazwy marki. VZ ma 326 KM i napęd na tył, a do tego sportowo ustawione zawieszenie i kilka rasowych detali. Czy sprawi, że klienci zauważą hiszpańskiego „elektryka”?
Autocar spekuluje, że wersja z napędem na tylne koła mogłaby mieć 300 KM mocy, a model z napędem na wszystkie koła 400 KM. Ten drugi wariant móglby zostać ochrzczony nazwą Scirocco R. Podczas gdy nowy Boxster/Cayman i Cupra Dark Rebel są zaprojektowane jako dwumiejscowe modele, nowe Scirocco i TT mogą mieć większy rozstaw osi. Dzięki temu da się uzyskać miejsce na tylne siedzenia i większy bagażnik. Pierwsze propozycje projektowe czwartej generacji Scirocco powstały na początku 2023 roku, wkrótce po objęciu stanowiska szefa designu Volkswagena przez Andreasa Mindta, który wcześniej kierował projektowaniem w firmie Bentley i często nawiązuje do oryginalnego Scirocco wykreowanego przez Giorgetto Giugaro z 1974 r., wyjaśniając i opisując swoją wizję wyglądu modeli Volkswagena nowej generacji.
Trzy generacje Volkswagena Scirocco
Od czasu wprowadzenia na rynek w 1974 r. Scirocco doczekało się kilku generacji. Volkswagen Scirocco pierwszej generacji (typ 53, 1974 – 1981) zostało wprowadzone na rynek w 1974 r. Sprzedano ponad 500 000 sztuk na całym świecie. Topową wersją był VW Scirocco GTI z silnikiem 1,6 litra. Pierwsze Scirocco zostało zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro, znanego włoskiego projektanta samochodów. Produkcja zakończyła się w 1981 roku.
Volkswagen Sciricco GT (1978 rok/Mk1)