Oto Volkswagen Golf po modernizacji. Witamy generację osiem i pół

Volkswagen Golf ósmej generacji po liftingu został już oficjalnie pokazany. Co się zmieniło? Modernizacje dotyczą głównie kwestii praktycznych, ale znajdzie się też coś dla estetów.

Publikacja: 01.02.2024 05:11

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI

Foto: mat. prasowe

Król klasy kompakt. Jeszcze kilka-kilkanaście lat temu takie określenie było często używane wobec Volkswagena Golfa. Czy wciąż jest aktualne? Czasy trochę się zmieniły – z jednej strony klienci chętnie przesiadają się na SUV-y, a z drugiej zagrożeniem dla marek popularnych staja się marki premium, które potrafią stać się konkurencyjne cenowo, zwłaszcza gdy w grę wchodzi finansowanie. Golf wciąż trzyma się jednak mocno – a lifting, który właśnie przeprowadzono, powinien jeszcze wzmocnić jego pozycję.

Volkswagen Golf VIII po modernizacji

Volkswagen Golf VIII po modernizacji

mat. prasowe

Czytaj więcej

Volkswagen kasuje ten model. Wicelider swojego segmentu nie będzie miał następcy

Co się zmieniło? Tradycyjnie dla marki Volkswagen, zmiany z zewnątrz nie są szokujące. Przeprojektowano zderzaki, zmieniono kształt reflektorów (zarówno z przodu, jak i z tyłu), a z przodu pojawił się podświetlany znaczek. Po zmroku nikt nie będzie miał wątpliwości, że minął go właśnie Volkswagen. Esteci mogą też poznać wersję po liftingu po nowych kolorach. Crystal Ice Blue Metallic, Anemone Blue Metallic, Oyster Silver Metallic i Grenadilla Black Metallic to odcienie, których wcześniej w gamie nie było – podobnie jak pięciu dostępnych teraz wzorów felg. Po raz pierwszy, Golf może występować też w malowaniu dwukolorowym. Wersje GTI, GTE i R-Line mogą mieć czarny dach.

Volkswagen Golf GTE

Volkswagen Golf GTE

mat. prasowe

Ważniejsze zmiany zagościły jednak w kokpicie. Marka wsłuchała się w głosy klientów, którzy narzekali, że Golf VIII nie jest wystarczająco łatwy i logiczny w obsłudze. Teraz dostał więc kierownicę z fizycznymi przyciskami zamiast dotykowych, a umieszczony pod ekranem panel służący do zmieniania temperatury we wnętrzu albo głośności systemu audio zyskał podświetlenie. Sam ekran jest większy (10,4 lub 12,9 cala) i wyświetla system multimedialny, który ma nowe funkcje i działa szybciej. W nowym Golfie można korzystać m.in. z asystenta głosowego IDA współpracującego ze sztuczną inteligencją (czyli z ChatemGPT). Na liście wyposażenia pojawiły się kamery 360 i ulepszony asystent parkowania z nowymi funkcjami.

Volkswagen Golf VIII po modernizacji

Volkswagen Golf VIII po modernizacji

mat. prasowe

Golf VIII po liftingu, określany jako generacja „osiem i pół” będzie dostępny – jak na razie - w dziewięciu wersjach silnikowych. Można wybrać go z motorami benzynowymi TSI (również z układem mild hybrid) i dieslami TDI. Nie brakuje również nowych hybryd plug-in pozwalających na pokonanie nawet 100 km w trybie elektrycznym. Zapewne wkrótce do gamy dołączą „gorące” wersje GTI i R. Czekamy też na ceny „króla kompaktów”. Raczej nie będzie taniej niż dotychczas. Mogą być iście królewskie.

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI

mat. prasowe

Volkswagen Golf VIII po modernizacji

Volkswagen Golf VIII po modernizacji

mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowe paliwo E10. Które samochody nie powinny go tankować

Czytaj więcej

Brak przeglądu auta może słono kosztować. Kara to nawet 5 tys. zł

Król klasy kompakt. Jeszcze kilka-kilkanaście lat temu takie określenie było często używane wobec Volkswagena Golfa. Czy wciąż jest aktualne? Czasy trochę się zmieniły – z jednej strony klienci chętnie przesiadają się na SUV-y, a z drugiej zagrożeniem dla marek popularnych staja się marki premium, które potrafią stać się konkurencyjne cenowo, zwłaszcza gdy w grę wchodzi finansowanie. Golf wciąż trzyma się jednak mocno – a lifting, który właśnie przeprowadzono, powinien jeszcze wzmocnić jego pozycję.

Pozostało 87% artykułu
Premiery
Renault ma na ten samochód już ponad 50 tys. chętnych
Premiery
Samochód, który otrząsa się jak mokry pies. Nowy pomysł Chińczyków
Premiery
Aston Martin produkuje model Vantage od 74 lat. Teraz został solidnie odświeżony
Premiery
Cupra Born VZ: Nowy hot hatch z napędem na tył. Ma napęd elektryczny i 326 KM
Premiery
Oto pierwszy polski supersamochód. Powstał przy pomocy włoskiej firmy
Premiery
Xiaomi ujawnia parametry modelu SU7, swojego pierwszego samochodu elektrycznego