Cupra Born VZ: Nowy hot hatch z napędem na tył. Ma napęd elektryczny i 326 KM

Cupra Born doczekała się wersji pasującej do nazwy marki. VZ ma 326 KM i napęd na tył, a do tego sportowo ustawione zawieszenie i kilka rasowych detali. Czy sprawi, że klienci zauważą hiszpańskiego „elektryka”?

Publikacja: 27.02.2024 05:24

Cupra-Born VZ - nowa wersja kompaktowego elektryka

Cupra-Born VZ - nowa wersja kompaktowego elektryka

Foto: mat. prasowe

Marka Cupra robi coraz większą karierę. W dużych miastach trudno gdziekolwiek pojechać i nie zauważyć przy okazji co najmniej kilku egzemplarzy modelu Formentor. Firma szykuje kolejne premiery, ale nie każdy jej model cieszy się powodzeniem. Born, czyli samochód elektryczny, to technologiczny krewniak Volkswagena ID.3. Nie widuje się go zbyt często i chyba jest trochę zapomniany przez klientów. Czyżby brakowało mu charakteru? Na to wygląda. Ale nowa wersja może go dodać.

Cupra Born VZ

Cupra Born VZ

mat. prasowe

Cupra Born VZ z napędem na tylną oś i mocą 326 KM

Cupra Born VZ to odmiana sportowa, mocniejsza od topowego ID.3. Co ciekawe, nie ma napędu na cztery koła, a moc trafia na tył. O jakim „stadku” koni mechanicznych mówimy? Całkiem sporym, bo urosło tu do 326 KM. Moment obrotowy wynosi 545 Nm, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie zaledwie 5,7 s. Prędkość maksymalna została - w stosunku do wersji „cywilnej” - podniesiona ze 160 do 200 km/h. Powiększono także akumulator. Zmiana nie jest wielka, bo zamiast 77 kWh bateria ma 79 kWh, ale zasięg w cyklu WLTP wygląda już całkiem imponująco. Wynosi 570 kilometrów. Maksymalna moc ładowania wynosi 170 kW.

Czytaj więcej

Daria Zielaskiewicz, dyrektorka Seat&Cupra: Seat pozostanie na rynku
Cupra Born VZ

Cupra Born VZ

mat. prasowe

Co jeszcze zmieniono w Bornie VZ? Zawieszenie DCC ma bardziej sportowe nastawy, zmieniono też geometrię i poprawiono wyczucie pedału hamulca. Wszystko po to, by dostarczyć kierowcy więcej sportowych wrażeń. We wnętrzu - co ciekawe - powiększono ekran systemu multimedialnego (ma 12,9 cala zamiast „cywilnych” 12), zamontowano kubełkowe fotele, a moc jest imponująca nie tylko w przypadku silnika i ładowania, ale także systemu audio. Ten stworzony przez firmę Senheiser osiąga 425 watów i ma dziesięć głośników.

Cupra Born VZ

Cupra Born VZ

mat. prasowe

Produkcja Cupry Born VZ ruszy pod koniec tego roku

Cupra Born VZ z zewnątrz wyróżnia się m.in. 20-calowymi felgami i zarezerwowanymi dla tej wersji kolorami Midnight Black i Dark Forest. Produkcja modelu ruszy pod koniec tego roku. Fani elektrycznych hot hatchy muszą więc uzbroić się w nieco cierpliwości. Ale rynek obecnie jest dla nich przyjazny, bo szybkie hatchbacki na prąd pojawiają się jak grzyby po deszczu.

Cupra Born VZ

Cupra Born VZ

mat. prasowe

Czytaj więcej

Tak wygląda nowa Skoda Octavia. Żegnamy 1.0 TSI, witamy większą moc

Marka Cupra robi coraz większą karierę. W dużych miastach trudno gdziekolwiek pojechać i nie zauważyć przy okazji co najmniej kilku egzemplarzy modelu Formentor. Firma szykuje kolejne premiery, ale nie każdy jej model cieszy się powodzeniem. Born, czyli samochód elektryczny, to technologiczny krewniak Volkswagena ID.3. Nie widuje się go zbyt często i chyba jest trochę zapomniany przez klientów. Czyżby brakowało mu charakteru? Na to wygląda. Ale nowa wersja może go dodać.

Pozostało 83% artykułu
Premiery
Lamborghini Urus SE stał się hybrydą. Ale włoski SUV zachował silnik V8
Premiery
Ferrari 12Cilindri: Nowy flagowiec z Maranello. Zbudowany wegdług starych zasad
Premiery
Świat mówi o elektromobilności, a Aston Martin wprowadza na rynek nowy silnik V12
Premiery
Cupra Formentor została odświeżona. Lifting pod znakiem trzech trójkątów
Premiery
Nowe Porsche Cayenne GTS to Turbo GT w wersji „junior”