Porsche Mission X: Ma pobić rekord, jeśli będzie produkowany

Porsche Mission X to koncepcyjny hipersamochód, który według marki będzie na torze Nurburgring najszybszym samochodem produkcyjnym w historii. Jeśli będzie produkowany. Porsche Mission to samochód z misją, misją pobicia rekordu.

Publikacja: 09.06.2023 11:37

Porsche Mission X

Porsche Mission X

Foto: mat. prasowe

Dzięki nowej 900-woltowej architekturze układu napędowego stosunek mocy do masy ma wynosić 1 KM na 1 kg. By dać wyobrażenie o tym jak korzystny jest to stosunek najlepiej odnieść go do ostatniego hipersamochodu Porsche - model 918 Spyder, który w momencie debiutu stał się pierwszym samochodem produkcyjnym, który pokonał okrążenie toru Nurburgring w czasie krótszym niż 7 min może pochwalić się stosunkiem mocy do masy na poziomie 0,54 KM na 1 kg. Skoro Mission X jest w tej kategorii dwa razy lepszy to możemy sobie wyobrazić jakich wrażeń może dostarczyć. Porsche jeszcze nie ujawniło ani mocy ani masy Mission X, ale taki stosunek w przypadku auta elektrycznego będzie bez dwóch zdań przełomem, który daje podstawę do wykręcenia rekordu na Nurburgringu.

Porsche Mission X

Porsche Mission X

mat. prasowe

Zainspirowany Le Mans

Porsche zaprezentowało koncepcyjny Mission X w 75. rocznicę powstania firmy oraz w przededniu 100. rocznicy 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Nie ma lepszego momentu na debiut sportowego modelu, który tak klarownie nawiązuje wyglądem do sportowej historii Porsche w najbardziej wymagającym wyścigu świata. Drzwi w stylu Le Mans są przymocowane do słupka A i dachu i otwierają się do przodu i do góry. Ten typ drzwi był wcześniej używany w legendarnym samochodzie wyścigowym Porsche 917. Cały kształt Mission X przypomina klasyczne wyczynowe modele Porsche, które rozsławiły markę startując na torach całego świata. Pod tą nostalgiczną karoserią z włókna węglowego kryje się oczywiście najnowsza technologia. Uwielbiamy takie połączenie przeszłości i przyszłości.

Czytaj więcej

Porsche ma nowy logotyp
Porsche Mission X

Porsche Mission X

mat. prasowe

Wszystko zależy od wyścigu?

Porsche liczy na to, że przypieczętuje debiut Mission X zwycięstwem w jednym z najważniejszych wyścigów w historii motoryzacji. Nie będzie to łatwe w obliczu tak mocnej konkurencji. Dyrektor generalny Porsche Oliver Blume podkreślił, że w najbliższych dniach firma zdecyduje, czy Mission X trafi do seryjnej produkcji. Czyżby doszło do zawarcia paktu pomiędzy Blume i Walliserem (odpowiedzialnym za aktywność sportowa marki)? I czy produkcja Mission X uzależniona jest od zwycięstwa w wyścigu 24h LeMans?

Porsche Mission X

Porsche Mission X

mat. prasowe

Porsche Mission X

Porsche Mission X

mat. prasowe

Porsche Mission X

Porsche Mission X

mat. prasowe

Czytaj więcej

100 lat wyścigu 24h Le Mans. W tym roku zapowiada się bitwa gigantów

Dzięki nowej 900-woltowej architekturze układu napędowego stosunek mocy do masy ma wynosić 1 KM na 1 kg. By dać wyobrażenie o tym jak korzystny jest to stosunek najlepiej odnieść go do ostatniego hipersamochodu Porsche - model 918 Spyder, który w momencie debiutu stał się pierwszym samochodem produkcyjnym, który pokonał okrążenie toru Nurburgring w czasie krótszym niż 7 min może pochwalić się stosunkiem mocy do masy na poziomie 0,54 KM na 1 kg. Skoro Mission X jest w tej kategorii dwa razy lepszy to możemy sobie wyobrazić jakich wrażeń może dostarczyć. Porsche jeszcze nie ujawniło ani mocy ani masy Mission X, ale taki stosunek w przypadku auta elektrycznego będzie bez dwóch zdań przełomem, który daje podstawę do wykręcenia rekordu na Nurburgringu.

Samochód Jutra
Honda CR-V pojawi się w nowej wersji. To wodorowa… hybryda
Samochód Jutra
Fiat Panda powraca. Będzie elektryczny i w stylu lat 80.
Samochód Jutra
Jest szansa na odrodzenie Volkswagena Scirocco. Wyprodukowano 1,4 mln egz. tego coupe
Samochód Jutra
Dacia chce wygrać rajd Dakar. Za kierownicą usiądzie Sebastian Loeb
Samochód Jutra
Nadjeżdża najmocniejszy Abarth w historii. Wyjedzie z polskiej fabryki