Dzięki nowej 900-woltowej architekturze układu napędowego stosunek mocy do masy ma wynosić 1 KM na 1 kg. By dać wyobrażenie o tym jak korzystny jest to stosunek najlepiej odnieść go do ostatniego hipersamochodu Porsche - model 918 Spyder, który w momencie debiutu stał się pierwszym samochodem produkcyjnym, który pokonał okrążenie toru Nurburgring w czasie krótszym niż 7 min może pochwalić się stosunkiem mocy do masy na poziomie 0,54 KM na 1 kg. Skoro Mission X jest w tej kategorii dwa razy lepszy to możemy sobie wyobrazić jakich wrażeń może dostarczyć. Porsche jeszcze nie ujawniło ani mocy ani masy Mission X, ale taki stosunek w przypadku auta elektrycznego będzie bez dwóch zdań przełomem, który daje podstawę do wykręcenia rekordu na Nurburgringu.
Porsche Mission X
Zainspirowany Le Mans
Porsche zaprezentowało koncepcyjny Mission X w 75. rocznicę powstania firmy oraz w przededniu 100. rocznicy 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Nie ma lepszego momentu na debiut sportowego modelu, który tak klarownie nawiązuje wyglądem do sportowej historii Porsche w najbardziej wymagającym wyścigu świata. Drzwi w stylu Le Mans są przymocowane do słupka A i dachu i otwierają się do przodu i do góry. Ten typ drzwi był wcześniej używany w legendarnym samochodzie wyścigowym Porsche 917. Cały kształt Mission X przypomina klasyczne wyczynowe modele Porsche, które rozsławiły markę startując na torach całego świata. Pod tą nostalgiczną karoserią z włókna węglowego kryje się oczywiście najnowsza technologia. Uwielbiamy takie połączenie przeszłości i przyszłości.
Czytaj więcej
Rumak Porsche wierzga teraz wyżej, ale wciąż nie tak wysoko jak ten z logo Ferrari. Liftingowane logo Porsche ma teraz dorodniejszego rumaka, szczotkowaną fakturę oraz nowoczesny wzór plastra miodu. Zmiany są na tyle subtelne, że bez zwrócenia szczególnej uwagi trudno je dostrzec.
Porsche Mission X