Duży grill elektrycznej wersji ma posłużyć jako wyróżnik na tle flagowego modelu marki z konwencjonalnym napędem. Elektryczna seria 7 otrzyma też inną nazwę – i7. Jak w całej okazałości będzie się prezentować największe elektryczne BMW trzeba jeszcze poczekać. We wnętrzu pojawi się nowa generacja systemu I-Drive, która ma umożliwiać dużo większą indywidualizację auta. Na liście opcji ma pojawić się nowo opracowany panoramiczny szklany dach „Sky Lounge” z indywidualnie regulowanym światłem LED. Inna nowość to „BMW Theater Screen" - ultraszeroki ekran o przekątnej 31 cali, panoramicznym formacie 32:9 i rozdzielczości 8K, który zapewnia rozrywkę pasażerom siedzącym z tyłu.

Napęd elektryczny, akumulator, elektronika i technologia ładowania BMW i7 pochodzą z piątej generacji technologii BMW eDrive, która jest już wykorzystywana w BMW iX. Akumulatory o pojemności od 80 do 120 kWh zabudowane są w podłodze. BMW szacuje zużycie energii na 18,9 do 19,7 kWh/100 km, a zasięg na około 600 km.

Czytaj więcej

BMW zawarło bezpośrednie umowy z producentami półprzewodników
Nieco rozjaśniony teaser BMW i7 ujawnia trochę więcej szczegółów

Nieco rozjaśniony teaser BMW i7 ujawnia trochę więcej szczegółów

mat. prasowe

Baterie pochodzą od kooperantów CATL, Samsung i Northvolt. Dwa silniki elektryczne znajdują się na tylnej osi, a trzeci silnik pracuje na przedniej osi. Ten układ napędowy znany jest już z modelu koncepcyjnego BMW z 2019 roku. BMW i7 odziedziczy po BMW M760i z silnikiem V12 miejsce topowego modelu w palecie BMW. Niemiecka marka wycofała z programu 12-cylindrową jednostkę napędową. Nowy elektryczny model to konkurent dla Mercedesa EQS. Jednak podczas testów prototypów ekipa inżynierów porusza się jako modelami referencyjnymi nie tylko EQS, ale również chińskim XPeng P7 i Teslą Model Y. i7 otrzyma regulację akustycznej ochrony pieszych nazywaną przez BMW „Iconic Sound Electric”, który opracował hollywoodzki kompozytor Hans Zimmer.

Kolejny ujawniony fragment wnętrza nowego BMW i7

Kolejny ujawniony fragment wnętrza nowego BMW i7

mat. prasowe

Przedni pas z wąskimi światłami głównymi

Przedni pas z wąskimi światłami głównymi

mat. prasowe

BMW i7 podczas testów akustycznych

BMW i7 podczas testów akustycznych

mat. prasowe

Zamaskowany prototyp BMW i7

Zamaskowany prototyp BMW i7

mat. prasowe

Zamaskowany prototyp BMW i7

Zamaskowany prototyp BMW i7

mat. prasowe

Czytaj więcej

BMW: konieczne korekty prognoz, ale marża zysku nadal wysoka