Duży grill elektrycznej wersji ma posłużyć jako wyróżnik na tle flagowego modelu marki z konwencjonalnym napędem. Elektryczna seria 7 otrzyma też inną nazwę – i7. Jak w całej okazałości będzie się prezentować największe elektryczne BMW trzeba jeszcze poczekać. We wnętrzu pojawi się nowa generacja systemu I-Drive, która ma umożliwiać dużo większą indywidualizację auta. Na liście opcji ma pojawić się nowo opracowany panoramiczny szklany dach „Sky Lounge” z indywidualnie regulowanym światłem LED. Inna nowość to „BMW Theater Screen" - ultraszeroki ekran o przekątnej 31 cali, panoramicznym formacie 32:9 i rozdzielczości 8K, który zapewnia rozrywkę pasażerom siedzącym z tyłu.
Napęd elektryczny, akumulator, elektronika i technologia ładowania BMW i7 pochodzą z piątej generacji technologii BMW eDrive, która jest już wykorzystywana w BMW iX. Akumulatory o pojemności od 80 do 120 kWh zabudowane są w podłodze. BMW szacuje zużycie energii na 18,9 do 19,7 kWh/100 km, a zasięg na około 600 km.
Czytaj więcej
W odpowiedzi na trwający kryzys BMW podpisało dwa bezpośrednie kontrakty z dostawcami półprzewodników. Inova Semiconductors i Globalfoundries będą w przyszłości dostarczać firmie kilka milionów mikrochipów rocznie.
Nieco rozjaśniony teaser BMW i7 ujawnia trochę więcej szczegółów
Baterie pochodzą od kooperantów CATL, Samsung i Northvolt. Dwa silniki elektryczne znajdują się na tylnej osi, a trzeci silnik pracuje na przedniej osi. Ten układ napędowy znany jest już z modelu koncepcyjnego BMW z 2019 roku. BMW i7 odziedziczy po BMW M760i z silnikiem V12 miejsce topowego modelu w palecie BMW. Niemiecka marka wycofała z programu 12-cylindrową jednostkę napędową. Nowy elektryczny model to konkurent dla Mercedesa EQS. Jednak podczas testów prototypów ekipa inżynierów porusza się jako modelami referencyjnymi nie tylko EQS, ale również chińskim XPeng P7 i Teslą Model Y. i7 otrzyma regulację akustycznej ochrony pieszych nazywaną przez BMW „Iconic Sound Electric”, który opracował hollywoodzki kompozytor Hans Zimmer.