Dwa nowe kontrakty mają zabezpieczyć BMW przed przestojami w produkcji związanych z brakiem dostępu do półprzewodników. Niemiecka marka podpisała dwa kontrakty z producentami półprzewodników Inova Semiconductors i Globalfoundries. - W ten sposób poprawiamy bezpieczeństwo planowania i przejrzystość wymaganych ilości dla wszystkich zaangażowanych stron i zabezpieczamy nasze wymagania dotyczące półprzewodników w perspektywie długoterminowej - mówi Andreas Wendta, człnek zarządu BMW i dyrektor odpowiedzialny za produkcję.
Czytaj więcej
BMW zapowiedział skrócenie tygodnia roboczego z 38 do 35 godzin we wschodnich Niemczech, aby ujednolicić go z systemem w zachodniej części kraju. Rady pracownicza jest zadowolona z równych warunków w 30 lat po zjednoczeniu kraju.
BMW już teraz radzi sobie z kryzysem półprzewodników lepiej niż wielu innych producentów. Grupa zakłada obecnie, że w 2021 r. powstanie około 70 000 do 90 000 mniej pojazdów. Nowe kontrakty z producentami półprzewodników powinny zapewnić, że spadek produkcji nie powtórzy się od 2022 roku. Z takiego obrotu sprawy zadowoleni są również producenci mikrochipów.