Będzie to trzecia w Europie fabryka szwedzkiej grupy, po Szwecji (Torslanda pod Göteborgiem) i Belgii (Gandawa), ale pierwsza wybudowana od zera w ciągu prawie 60 lat. Dwie pierwsze mają łączną moc produkcji 600 tys. sztuk rocznie. W obu trwa już przestawianie na produkcję elektrycznych aut. Trzecia fabryka będzie produkować wyłącznie elektryki, zgodnie z zapowiedzią Volvo o odejściu do 2030 r. od napędu spalinowego. To piąta fabryka samochodów osobowych w Słowacji, co zwiększy jej prymat na świecie pod względem liczby pojazdów na statystycznego mieszkańca, bo w 2021 r. łączna produkcja przekraczała 1 milion sztuk, a w kraju żyje 5,4 mln obywateli.
Czytaj więcej
Volvo Car Poland przygotowała ofertę specjalną na swoje trzy najpopularniejsze modele. Określone wersje wyposażenia modeli XC60 i XC90 do końca sierpnia będą dostępne w ramach oferty bez VAT.
- Ekspansja we Europie, największym regionie naszej sprzedaży ma zasadnicze znaczenie w przechodzeniu na elektryfikację napędu i na dalszy wzrost firmy - oświadczył prezes Jim Rowan. Zakład w Koszycach położony w odległości 100 km od granicy z Ukrainą będzie produkować seryjnie od 2026 r. 250 tys. elektryków rocznie. W planach przewidziano też jego dalszą rozbudowę. „Ambicją Volvo Cars jest dojście w połowie do dekady do sprzedaży 1,2 mln samochodów rocznie, co wiąże się z osiągnięciem obecności produkcyjnej obejmującej Europę, Stany Zjednoczone i Azję” - głosi komunikat szwedzkiej firmy. Zgodnie z nową strategią w trójkącie, szwedzki zakład będzie produkować dla północy Europy, belgijski dla zachodu, a słowacki dla wschodu kontynentu. W 2021r. Volvo Cars zwiększyła produkcję o 5,6 proc. do prawie 700 tys. sztuk, z których 27 proc. miało napęd elektryczny albo hybrydowy plug-in. Sprzedaż wyniosła 699 tys., w tym 293 tys. w Europie, 172 tys. w Chinach i 122 tys. w USA.
Czytaj więcej
Lexus wprowadza na rynek zmodernizowaną limuzynę ES. Hybrydowy sedan to auto dla tych, którzy stawiają na oryginalność i wyjątkowość.