Dobra passa firmy z Sant’Agata trwa. W pierwszym kwartale 2022 roku Lamborghini dostarczyło 2539 samochodów do klientów na całym świecie. Jak podaje komunikat włoskiej firmy, jest to najlepszy kwartał w historii marki, z 5-proc. wzrostem względem tego samego okresu roku ubiegłego oraz 31 proc. w porównaniu z rokiem 2020. W 2021 roku Lamborghini sprzedało na świecie rekordową liczbę 8405 sztuk samochodów.
Czytaj więcej
Kolejne luksusowe marki wycofują się z rosyjskiego rynku. Tym razem włoskie firmy Ferrari i Lamborghini oświadczyły, że przestają dostarczać i sprzedawać swoje auta w Rosji.
– Pomimo niepewności spowodowanej sytuacją geopolityczną, która nie tylko głęboko nas zasmuca, ale także utrudnia wszelkie prognozy, wchodzimy solidnie przygotowani w rok nowych globalnych wyzwań. Miesięcznie przyjmujemy więcej zamówień, niż jesteśmy w stanie zrealizować, już dziś pokrywają one z nawiązką ponad 12 miesięcy produkcji. Przygotowujemy się również do procesu elektryfikacji marki Lamborghini i nowego etapu w historii naszej firmy. W 2023 roku zaprezentujemy nowy hybrydowy model z silnikiem V12 – mówi Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.
Lamborghini Urus
Nieco ponad połowa klientów wybiera SUV-a Lamborghini Urus. Reszta decyduje się na ostatnie z dostępnych egzemplarzy Aventadora, który kończy swoją karierę, i Huracana. Ten drugi został ostatnio zaprezentowany w wzmocnionej wersji jako Huracan Tecnica (640 KM). Zarówno Urus, jak i Huracan odnotowały w pierwszym kwartale roku ten sam poziom wzrostu, osiągając odpowiednio 1547 i 844 zamówionych i wyprodukowanych egzemplarzy.