Spalinowe Audi A6 teraz dostępne w „klasycznej” wersji. Są już polskie ceny

Audi A6 w wersji spalinowej jest już dostępne nie tylko jako kombi, ale i w wersji sedan. Niemiecka „klasa biznes” z trójbryłowym nadwoziem kosztuje co najmniej 241 000 zł.

Publikacja: 23.04.2025 01:42

Audi A6 sedan startuje od 241 tys. zł z bazowym, 204 konnym silnikiem benzynowym

Audi A6 sedan startuje od 241 tys. zł z bazowym, 204 konnym silnikiem benzynowym

Foto: mat. prasowe

Z roku na rok na rynku widać coraz mniej modeli z nadwoziem typu sedan. Nie ma już ani Volkswagena Passata w takiej wersji, a następca Audi A4 - czyli A5 - może być albo „kombiakiem”, albo liftbackiem. Ale - na szczęście dla tradycjonalistów - w klasie wyższej trójbryłowe auta trzymają się mocno. Cała „wielka trójka” odwiecznych, niemieckich rywali, czyli BMW 5, Mercedes E i Audi A6, jest dostępna jako limuzyny. Ten ostatni model w najnowszej odsłonie właśnie ujrzał światło dzienne.

Czytaj więcej

Nowe Audi A6 Avant ma napęd spalinowy. Polskie ceny dużego kombi

Stylistyka nie szokuje - trzeba jednak przyznać, że takie A6 prezentuje się niezwykle elegancko. To bardzo klasyczny sedan. Nie próbuje udawać liftbacka czy SUV-a. Nie jest też zbyt krzykliwy. Co ciekawe, na pierwszych opublikowanych zdjęciach widać egzemplarz bez usportowionego pakietu S-Line. Sedan mierzy 4,99 m, czyli 6 cm więcej niż w przypadku poprzedniej generacji. Rozstaw osi niemal się nie zmienił - to 2,93 m.

Audi A6 sedan

Audi A6 sedan

Foto: mat. prasowe

A6 sedan wyróżnia się świetnym współczynnikiem oporu powietrza Cx=0,23. To oznacza, że nigdy w historii nie było tak aerodynamicznego, spalinowego Audi. Lepsze (Cx=0,21) jest tylko elektryczne A6 e-tron, ale jedynie w wersji z kamerami zamiast lusterek bocznych. Bagażnik sedana ma pojemność 492 litrów. Dla odmiany, kombi pomieści 503 litrów bagażu.

Czym jeszcze wyróżnia się nowe A6? Jego kokpit z trzema ekranami (ten przed pasażerem występuje w opcji) jest taki sam w sedanie, jak w Avancie - budzi kontrowersje wśród tradycjonalistów, ale bywa też chwalony za logiczną obsługę. „Dyrektorskie” Audi ma przekonywać podczas jazdy świetnym wyciszeniem (nawet o 30 proc. lepszym niż w poprzedniku), uzyskanym m.in. za sprawą lepszego wytłumienia szyb, a także zmodyfikowanych mocowań silnika i skrzyni.

Audi A6 sedan

Audi A6 sedan

Foto: mat. prasowe

Gama silników A6 Limousine składa się z: wysokoprężnego motoru 2.0 TDI (204 KM i 400 Nm) z układem mild hybrid, dostępnego z napędem na przód i na cztery koła Quattro, silnika benzynowego 2.0 TFSI (również 204 KM, 340 Nm, tylko napęd na przód) oraz z napędzanej bezołowiową jednostki 3.0 TFSI (367 KM, 550 Nm, seryjne Quattro).

Czytaj więcej

Audi znów zmienia oznaczenia modeli. Ostatnie zmiany nie spodobały się klientom

Bazowy diesel przyspiesza do setki w 7,8 s z napędem na przód i w 6,9 s z napędem na cztery koła. Motor 2.0 TFSI potrzebuje na to 8,2 s, a 3.0 - tylko 4,7 s. Później gamę uzupełni jeszcze Audi S6. Każda wersja ma w standardzie skrzynię automatyczną S tronic. Przekładnia ręczna nie jest oferowana.

Nowe Audi A6 limuzyna można zamówić z 6-cylindrowym benzynowym silnikiem

Ile kosztuje nowe Audi A6 sedan? Ceny startują od 241 000 zł za bazowego „benzyniaka”. Diesel z napędem na przód to wydatek od 269 900 zł, a z napędem Quattro został wyceniony na 282 400 zł. 367-konna wersja kosztuje od 340 600 zł. Dla porównania, Avant jest droższy o 12 500 zł (start od 253 500 zł). W wyposażeniu seryjnym A6 znajdziemy m.in. kamerę cofania, system bezkluczykowy, nawigację, ładowarkę bezprzewodową do smartfona i adaptacyjnego asystenta prędkości.

Audi A6 sedan

Audi A6 sedan

Foto: mat. prasowe

Lista opcji jest jednak niezwykle długa - od pakietu stylistycznego S-line i większych felg (w standardzie: 17 cali przy napędzie na przód i 18 przy Quattro), przez audio z 20. głośnikami, aż po skrętną oś tylną i zawieszenie pneumatyczne. Na fakturze można zobaczyć nawet kwotę z piątką na początku. Sedan z pewnością nie będzie hitem sprzedaży w przypadku A6, a większość klientów zdecyduje się na kombi. Dobrze jednak widzieć, że tradycja wciąż ma się dobrze. To w końcu powinien być konserwatywny segment rynku.

Audi A6 sedan

Audi A6 sedan

Foto: mat. prasowe

Z roku na rok na rynku widać coraz mniej modeli z nadwoziem typu sedan. Nie ma już ani Volkswagena Passata w takiej wersji, a następca Audi A4 - czyli A5 - może być albo „kombiakiem”, albo liftbackiem. Ale - na szczęście dla tradycjonalistów - w klasie wyższej trójbryłowe auta trzymają się mocno. Cała „wielka trójka” odwiecznych, niemieckich rywali, czyli BMW 5, Mercedes E i Audi A6, jest dostępna jako limuzyny. Ten ostatni model w najnowszej odsłonie właśnie ujrzał światło dzienne.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Premiery
Najmniejszy elektryk Skody jest szybszy niż jakikolwiek inny seryjny model Skody
Premiery
Polska to dobry rynek na rozpoczęcie ekspansji. Chiński gigant wjeżdża nad Wisłę
Premiery
Wyjątkowy restomod Porsche dla wybranych. Powstanie tylko 100 egzemplarzy
Premiery
Volvo S90 po 9 latach doczekało się modernizacji. Polscy klienci nie będą zadowoleni
Premiery
Wyjątkowe Porsche 911. Powstanie tylko 1500 egzemplarzy