Nowa broń Chińczyków. Hybryda plug-in z dużym elektrycznym zasięgiem

Lynk&Co to jedna z tych chińskich marek, która jeszcze nie trafiła na polski rynek, ale jest już od dłuższego czasu obecna w Europie. Teraz firma wprowadza do sprzedaży średniej wielkości SUV-a z napędem hybrydowym typu plug-in. Unikatowy jest elektryczny zasięg, który wynosi wg. danych producenta aż 200 km.

Publikacja: 26.03.2025 11:23

Lynk&Co 08 to hybryda plug in z elektrycznym zasięgiem 200 km

Lynk&Co 08 to hybryda plug in z elektrycznym zasięgiem 200 km

Foto: mat. prasowe

Lynk&Co jest – podobnie jak Volvo i Polestar – spółką zależną chińskiej grupy Geely. Marka chce pozycjonować się cenowo pomiędzy drogimi modelami szwedzkimi i stosunkowo niedrogimi modelami Geely. Pierwszy model 01 odniósł całkiem niezły sukces w Europie. Teraz, krok po kroku, pojawią się kolejne modele. Modele Lynk&Co wykorzystują podzespoły techniczne opracowane przez Volvo. Tak jest również w przypadku nowego modelu o nazwie 08. To SUV w formacie Volvo XC60, który został zaprezentowany w marcu 2023 r. Ma 4,82 metra długości, 1,92 metra szerokości i 1,69 metra wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,85 metra.

Czytaj więcej

Samochód, który otrząsa się jak mokry pies. Nowy pomysł Chińczyków
Lynk&Co 08

Lynk&Co 08

Foto: mat. prasowe

Jedną z wersji napędu jest hybryda plug-in z imponującym zasięgiem elektrycznym. Trzycylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o pojemności 1,5 litra połączony jest z dwoma silnikami elektrycznymi, tworząc układ napędu na wszystkie koła. Moc systemowa wynosi aż 544 KM), a maksymalny moment obrotowy 900 Nm. W zestawie znajduje się bateria o pojemności 39,6 kWh. Według chińskiego cyklu CLTC, możliwe jest przejechanie nawet 245 kilometrów, według normy WLTP to dystans 200 km. To zasięg, który oferują co niektóre modele w pełni elektryczne. Lynk&Co szacuje całkowity zasięg na około 1100 km. Za pomocą szybkiej ładowarki akumulator można naładować od dziesięciu do 80 procent w ciągu 33 minut.

Lynk&Co 08

Lynk&Co 08

Foto: mat. prasowe

Lynk&Co to chińska marka, której jeszcze nie ma na polskim rynku

We wnętrzu Lynk&Co 08 ma duży 15,4-calowy ekran dotykowy w centralnym punkcie deski rozdzielczej i 12,3 calowy za kierownicą. Największą atrakcją dla kierowcy będzie jednak ogromny wyświetlacz przezierny z obrazami rozszerzonej rzeczywistości. Przekątna tego ekranu wynosi aż 92 cale. Modelowi 08 to trzeci na europejskim rynku model. Lynk&Co planuje również ekspansję na inne rynki europejskie. Pewnie wcześniej czy później zawita również do Polski. 08 pojawi się w Europie w czerwcu 2025 r. w dwóch wersjach wyposażenia. W Niemczech cena stratuje od 55 995 EUR (ok. 233 tys. zł).

Lynk&Co 08

Lynk&Co 08

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Lynk & Co The Next Day: Co nas czeka jutro i pojutrze

Lynk&Co jest – podobnie jak Volvo i Polestar – spółką zależną chińskiej grupy Geely. Marka chce pozycjonować się cenowo pomiędzy drogimi modelami szwedzkimi i stosunkowo niedrogimi modelami Geely. Pierwszy model 01 odniósł całkiem niezły sukces w Europie. Teraz, krok po kroku, pojawią się kolejne modele. Modele Lynk&Co wykorzystują podzespoły techniczne opracowane przez Volvo. Tak jest również w przypadku nowego modelu o nazwie 08. To SUV w formacie Volvo XC60, który został zaprezentowany w marcu 2023 r. Ma 4,82 metra długości, 1,92 metra szerokości i 1,69 metra wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,85 metra.

Premiery
Najmniejszy elektryk Skody jest szybszy niż jakikolwiek inny seryjny model Skody
Premiery
Polska to dobry rynek na rozpoczęcie ekspansji. Chiński gigant wjeżdża nad Wisłę
Premiery
Wyjątkowy restomod Porsche dla wybranych. Powstanie tylko 100 egzemplarzy
Premiery
Volvo S90 po 9 latach doczekało się modernizacji. Polscy klienci nie będą zadowoleni
Premiery
Wyjątkowe Porsche 911. Powstanie tylko 1500 egzemplarzy
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku