79 500 - oto, ile egzemplarzy modelu Enyaq Skoda dostarczyła do klientów w roku 2024 na wszystkich rynkach, na których operuje. To oznacza, że elektryczny SUV dostępny z „klasycznym” nadwoziem i jako Coupe, przegrał z Octavią (to najpopularniejsza Skoda, zdecydowało się na nią 215 700 klientów), Kamiqiem, Fabią, Kodiaqiem i Karoqiem. Zanotował jednak lepszy wynik niż Superb i Scala. Jeśli bierzemy pod uwagę sprzedaż w Europie, według danych obejmujących okres od początku stycznia do końca listopada 2024, Enyaq zajął czwarte miejsce w kategorii „najchętniej kupowany elektryk”. Przegrał tylko z Teslami (Model Y i 3) i z Volvo EX30. Był najlepiej sprzedającym się modelem elektrycznym całej Grupy Volkswagena. Ta ostatnia informacja jasno daje do zrozumienia, że mówimy o wyjątkowo istotnym samochodzie. Enyaq jest ceniony m.in. za przestronne wnętrze i „nieprzesadzoną” cenę. Jego kariera rynkowa trwa już jednak od 2020 roku – a rywale nie śpią. Skoda musi więc uaktualnić ten model, jeśli chce utrzymać lub poprawić wyniki sprzedażowe w niełatwych dla aut elektrycznych czasach.
Nowa Skoda Enyaq
Co zmieniło się w Skodzie Enyaq na rok 2025? Z zewnątrz trudno mówić o rewolucji - dopasowano jednak design do nowego języka stylistycznego marki, znanego jako Modern Solid. Mówiąc w skrócie - Enyaq nie powinien teraz wyglądać staro, gdy w salonie stanie obok nowej Skody Elroq. Dzieje się tak za sprawą zastosowania nowego „grilla” z przodu z czarnym, błyszczącym panelem. Nie pełni on jedynie funkcji ozdobnych - jego zadaniem jest również chronienie ukrytej pod spodem cennej „maszynerii”, czyli armii czujników i kamery. Z maski zniknęło logo Skody. Zostało zastąpione ciemnym, chromowanym napisem. Zmieniono też reflektory Matrix LED - teraz tworzą dwa wyraziste pasy diodowe i składają się z 36 segmentów świetlnych. Nie zmieniono za to kształtu lamp z tyłu. W ofercie pojawił się za to nowy wzór felg aluminiowych (rozmiar: 21 cali), a także nowy kolor lakieru - o nazwie Olibo Green.
Czytaj więcej
Najnowsza generacja Skody Kodiaq doczekała się najmocniejszej odmiany. Spory SUV w wersji RS ma 265 KM z silnika benzynowego i osiąga 100 km/h w 6,3 s.
Nowa Skoda Enyaq