Alpina, legendarna marka słynąca z rasowania modeli BMW, obchodzi w tym roku 60-lecie. Z tej okazji firma zaprezentowała model B8 GT, bazujący na serii 8 Gran Coupe. To nie tylko najmocniejszy model w historii Alpiny, ale również ostatni opracowany przed przejęciem marki przez BMW, zaplanowanym na początek 2026 roku. Powstanie 99 egzemplarzy B8 GT.
Alpina B8 GT
Pod maską nowej Alpiny kryje się 4,4-litrowy silnik V8 o mocy 634 KM i 850 Nm momentu obrotowego. Do setki B8 GT przyspiesza w 3,3 sekundy (o 0,1 dłużej niż M8) i zdolna jest popędzić 330 km/h (o 25 km/h szybciej od BMW M8). Oczywiście pojawił się sportowy układ wydechowy z czterema końcówkami, kilka spoilerów oraz komfortowe zawieszenie wraz z charakterystycznymi 21-calowymi felgami znakomicie sprawdzające się podczas podróżowania z dużymi prędkościami na autostradzie. Wnętrze oferuje luksusowe wykończenie skórą Lavalina oraz unikatowe detale, takie jak sygnowane plakietki na konsoli i pokrywie uchwytu na kubki, a także zestaw dwóch markowych toreb weekendowych. Na życzenie klientów dostępne są również dwukolorowe lakiery – w połączeniu zieleni lub niebieskiego z czernią – co dodatkowo zwiększa ekskluzywność tego modelu.
Czytaj więcej
Co stanie się z Alpiną po 2025 roku kiedy kultową markę przejmie BMW? Przestanie istnieć czy może jednak będzie działać, ale nieco inaczej?
Alpina B8 GT