Mimo że Hyundai Ioniq 5 jest na rynku dopiero od około trzech lat to już drugi lifting tego elektrycznego crossovera. Tym razem jest to nieco szersza modernizacja niż ta z jesieni 2022 r. Nowy Ioniq 5 będzie wyglądał nieco inaczej niż dotychczas. W ramach liftingu otrzyma nowe zderzaki z przodu i z tyłu, co zwiększa jego długość o dwa centymetry do 4,66 m, natomiast pozostałe wymiary (szerokość 1,89 m, wysokość 1,61 m i rozstaw osi 3,00 m) pozostają bez zmian. Listwa ozdobna w przednim zderzaku w kształcie litery V ma teraz inny wygląd, a spojler dachowy został wydłużony o pięć centymetrów. Dostępne są także nowe wzory felg o zoptymalizowanej aerodynamicznie, pojawiła się wycieraczka tylnej szyby.
Nowy Hyundai Ioniq 5
Czytaj więcej
Najpopularniejszym modelem w Polsce jest Tucson - w 2023 sprzedaliśmy ponad 10 tys. sztuk tego modelu. W pierwszej połowie roku będzie już jego nowa wersja. To nasz najważniejszy model na polskim rynku - mówi Sun Yong Hwang, Prezes Hyundai Motor Poland.
Innowacje we wnętrzu Ioniq 5 są widoczne przede wszystkim w obszarze konsoli środkowej. Indukcyjna ładowarka smartfona przesuwa się na tunel środkowy obok uchwytów na kubki, w miejscu środkowej półki umieszczono złącza USB. Pasek z przyciskami pozostał na swoim miejscu, za jego pomocą można obsługiwać często używane funkcje. Kierownica jest teraz trójramienna, ma także inaczej rozmieszczone przyciski wielofunkcyjne. Przeorganizowany został także systemem informacyjno-rozrywkowym. W ramach modernizacji Hyundai Ioniq 5 otrzymuje najnowszą generację nawigacji Connected Car, której oprogramowanie można aktualizować bezprzewodowo. Wprowadzono ulepszony system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, zdalnie sterowane parkowanie, funkcję hamowania awaryjnego podczas parkowania przodem, bokiem i tyłem oraz funkcję automatycznego hamowania. Opcjonalnie dostępne są reflektory Matrix LED.
Nowy Hyundai Ioniq 5