Brytyjsko-włoski Morgan z niemieckim sercem. Jest idealny na lato

Morgan Midsummer to efekt współpracy brytyjskiej firmy ze słynną Pininfariną. Stworzenie samego nadwozia zajmuje 250 godzin. Niestety, mamy złe informacje dla potencjalnych klientów…

Publikacja: 23.05.2024 05:58

Morgan Midsummer

Morgan Midsummer

Foto: mat. prasowe

Nie ma drugiej takiej marki, jak Morgan. Stylistyka retro, technologia rodem sprzed lat (w dobrym tego słowa znaczeniu), sportowe osiągi, niska masa własna, niepowtarzalny charakter - oto tylko niektóre z zalet produktów tej niszowej, brytyjskiej marki. To samochody dla indywidualistów, którzy nie podążają za najnowszymi trendami. Cenią sobie styl… a ze stylem kojarzy się także taka nazwa, jak Pininfarina. Teraz Morgan i legendarne włoskie studio designu połączyły siły. Efekt to model Plus Six Midsummer - czyli znany od 2019 r. Plus Six (choć wygląda na samochód dużo starszy) z jedyną w swoim rodzaju karoserią.

Morgan Midsummer

Morgan Midsummer

Foto: mat. prasowe

Auto ma inspirowane projektami z lat 30. i 40. nadwozie wykonane z aluminiowych paneli. Powstało na platformie CX znanej z innych, nowych Morganów, a najlepszym słowem do opisania tego typu pojazdu jest nieco zapomniane określenie „barchetta” - czyli mówimy o dwuosobowym modelu bez dachu, z ręcznie wykonaną karoserią. Jej stworzenie zajmuje 250 roboczogodzin. Morgan Midsummer nie ma klasycznej przedniej szyby. Od „zwykłego” (o ile w tym przypadku można używać takiego określenia) Plus Sixa auto różni się także większymi przednimi reflektorami z wbudowanymi diodami do jazdy dziennej. „Letnia” wersja ma też niepowtarzalne, pełne, kute felgi. Są nie tylko piękne, ale i lekkie. Masa własna całego Morgana spadła poniżej 1000 kilogramów.

Czytaj więcej

Rolls-Royce Spectre: Elektryczna subtelność
Morgan Midsummer

Morgan Midsummer

Foto: mat. prasowe

Niepowtarzalna karoseria to nie wszystko. Wspólny projekt Morgana i Pininfariny wyróżnia się także specjalnie zaprojektowanym wnętrzem. Zostało wykończone drewnem tekowym. Na desce rozdzielczej mamy 126 jego warstw, a na drzwiach - 120. Cały proces stworzenia kokpitu zajmuje ponad 30 godzin. Jak jeździ Midsummer? Zmiany ograniczają się tu do upiększenia pojazdu - silnik został więc bez zmian. Jest taki sam, jak w modelu Plus Six - mówimy więc o trzylitrowej, sześciocylindrowej, doładowanej jednostce z BMW. Ma 339 KM, a moment obrotowy wynosi 500 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wersji standardowej wynosi 4,2 s. Midsummer może być jeszcze szybszy, choć ostra jazda autem bez przedniej szyby wymaga odwagi.

Morgan Midsummer

Morgan Midsummer

Foto: mat. prasowe

Morgan Midsummer — premiera w lipcu na festiwalu w Goodwood 

Jeśli ktoś z was chętnie zobaczyłby brytyjskie auto z włoską stylistyką w swoim garażu, mamy złe informacje. Powstać ma zaledwie 50 egzemplarzy. Wszystkie zostały już sprzedane — i to mimo cen wahających się (w zależności od konfiguracji) od 152 do 190 tysięcy dolarów (595-744 tysięcy złotych). Produkcja ruszy w tym roku i potrwa do 2025 r. Na otarcie łez — Midsummera będzie można obejrzeć w lipcu podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood.

Morgan Midsummer

Morgan Midsummer

Foto: mat. prasowe

Morgan Midsummer

Morgan Midsummer

Foto: mat. prasowe

Morgan Midsummer

Morgan Midsummer

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Aston Martin DB12: Klasyka i nowoczesność

Nie ma drugiej takiej marki, jak Morgan. Stylistyka retro, technologia rodem sprzed lat (w dobrym tego słowa znaczeniu), sportowe osiągi, niska masa własna, niepowtarzalny charakter - oto tylko niektóre z zalet produktów tej niszowej, brytyjskiej marki. To samochody dla indywidualistów, którzy nie podążają za najnowszymi trendami. Cenią sobie styl… a ze stylem kojarzy się także taka nazwa, jak Pininfarina. Teraz Morgan i legendarne włoskie studio designu połączyły siły. Efekt to model Plus Six Midsummer - czyli znany od 2019 r. Plus Six (choć wygląda na samochód dużo starszy) z jedyną w swoim rodzaju karoserią.

Premiery
Citroen C5 Aircross: Uskrzydlona francuska rewolucja
Premiery
Elektryczny pick-up Bezosa kosztuje 94 tys. zł. Auto staje się hitem
Premiery
Najmniejszy elektryk Skody jest szybszy niż jakikolwiek inny seryjny model Skody
Premiery
Polska to dobry rynek na rozpoczęcie ekspansji. Chiński gigant wjeżdża nad Wisłę
Premiery
Wyjątkowy restomod Porsche dla wybranych. Powstanie tylko 100 egzemplarzy