Brytyjsko-włoski Morgan z niemieckim sercem. Jest idealny na lato

Morgan Midsummer to efekt współpracy brytyjskiej firmy ze słynną Pininfariną. Stworzenie samego nadwozia zajmuje 250 godzin. Niestety, mamy złe informacje dla potencjalnych klientów…

Publikacja: 23.05.2024 05:58

Morgan Midsummer

Morgan Midsummer

Foto: mat. prasowe

Nie ma drugiej takiej marki, jak Morgan. Stylistyka retro, technologia rodem sprzed lat (w dobrym tego słowa znaczeniu), sportowe osiągi, niska masa własna, niepowtarzalny charakter - oto tylko niektóre z zalet produktów tej niszowej, brytyjskiej marki. To samochody dla indywidualistów, którzy nie podążają za najnowszymi trendami. Cenią sobie styl… a ze stylem kojarzy się także taka nazwa, jak Pininfarina. Teraz Morgan i legendarne włoskie studio designu połączyły siły. Efekt to model Plus Six Midsummer - czyli znany od 2019 r. Plus Six (choć wygląda na samochód dużo starszy) z jedyną w swoim rodzaju karoserią.

Morgan Midsummer

Morgan Midsummer

mat. prasowe

Auto ma inspirowane projektami z lat 30. i 40. nadwozie wykonane z aluminiowych paneli. Powstało na platformie CX znanej z innych, nowych Morganów, a najlepszym słowem do opisania tego typu pojazdu jest nieco zapomniane określenie „barchetta” - czyli mówimy o dwuosobowym modelu bez dachu, z ręcznie wykonaną karoserią. Jej stworzenie zajmuje 250 roboczogodzin. Morgan Midsummer nie ma klasycznej przedniej szyby. Od „zwykłego” (o ile w tym przypadku można używać takiego określenia) Plus Sixa auto różni się także większymi przednimi reflektorami z wbudowanymi diodami do jazdy dziennej. „Letnia” wersja ma też niepowtarzalne, pełne, kute felgi. Są nie tylko piękne, ale i lekkie. Masa własna całego Morgana spadła poniżej 1000 kilogramów.

Czytaj więcej

Rolls-Royce Spectre: Elektryczna subtelność
Morgan Midsummer

Morgan Midsummer

mat. prasowe

Niepowtarzalna karoseria to nie wszystko. Wspólny projekt Morgana i Pininfariny wyróżnia się także specjalnie zaprojektowanym wnętrzem. Zostało wykończone drewnem tekowym. Na desce rozdzielczej mamy 126 jego warstw, a na drzwiach - 120. Cały proces stworzenia kokpitu zajmuje ponad 30 godzin. Jak jeździ Midsummer? Zmiany ograniczają się tu do upiększenia pojazdu - silnik został więc bez zmian. Jest taki sam, jak w modelu Plus Six - mówimy więc o trzylitrowej, sześciocylindrowej, doładowanej jednostce z BMW. Ma 339 KM, a moment obrotowy wynosi 500 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wersji standardowej wynosi 4,2 s. Midsummer może być jeszcze szybszy, choć ostra jazda autem bez przedniej szyby wymaga odwagi.

Morgan Midsummer

Morgan Midsummer

mat. prasowe

Morgan Midsummer — premiera w lipcu na festiwalu w Goodwood 

Jeśli ktoś z was chętnie zobaczyłby brytyjskie auto z włoską stylistyką w swoim garażu, mamy złe informacje. Powstać ma zaledwie 50 egzemplarzy. Wszystkie zostały już sprzedane — i to mimo cen wahających się (w zależności od konfiguracji) od 152 do 190 tysięcy dolarów (595-744 tysięcy złotych). Produkcja ruszy w tym roku i potrwa do 2025 r. Na otarcie łez — Midsummera będzie można obejrzeć w lipcu podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood.

Morgan Midsummer

Morgan Midsummer

mat. prasowe

Morgan Midsummer

Morgan Midsummer

mat. prasowe

Morgan Midsummer

Morgan Midsummer

mat. prasowe

Czytaj więcej

Aston Martin DB12: Klasyka i nowoczesność

Nie ma drugiej takiej marki, jak Morgan. Stylistyka retro, technologia rodem sprzed lat (w dobrym tego słowa znaczeniu), sportowe osiągi, niska masa własna, niepowtarzalny charakter - oto tylko niektóre z zalet produktów tej niszowej, brytyjskiej marki. To samochody dla indywidualistów, którzy nie podążają za najnowszymi trendami. Cenią sobie styl… a ze stylem kojarzy się także taka nazwa, jak Pininfarina. Teraz Morgan i legendarne włoskie studio designu połączyły siły. Efekt to model Plus Six Midsummer - czyli znany od 2019 r. Plus Six (choć wygląda na samochód dużo starszy) z jedyną w swoim rodzaju karoserią.

Pozostało 80% artykułu
Tu i Teraz
W Tychach rozpoczęto produkcję chińskiego auta, które kupisz w Europie, ale nie w Polsce
Premiery
Minivan wraca do łask. Zaskakujący powrót Chryslera Voyagera
Premiery
Nowy Volkswagen Passat limuzyna istnieje. To 5-metrowy sedan z trzema ekranami
Premiery
Volkswagen zrezygnował ze swoich konstrukcji. Oto nowy VW Transporter i Caravelle
Premiery
Nowy SUV Skody. Elroq z napędem elektrycznym, ale z ceną modeli spalinowych