To nie koniec hiszpańskiej marki. Seat z rekordowymi zyskami i ofensywą modelową

Zysk operacyjny Seata w 2023 r. wyniósł rekordowe 625 mln euro przy obrotach na poziomie 14,3 mld euro i zwrocie ze sprzedaży osiągającym 4,4 proc. Mało tego, hiszpańska marka planuje odświeżenie gamy modelowej.

Publikacja: 31.03.2024 18:59

Seat planuje wprowadzenie poliftingowych modeli Ibiza i Arona oraz odświeżonych wersji Leona i Ateki

Seat planuje wprowadzenie poliftingowych modeli Ibiza i Arona oraz odświeżonych wersji Leona i Ateki

Foto: mat. prasowe

W zeszłym roku firma Seat odnotowała najlepsze wyniki finansowe w swojej 73-letniej historii. – Mamy plan, aby nadal sukcesywnie zwiększać nasze dochody – komentuje Wayne Griffiths, dyrektor generalny marek Seat i Cupra. Hiszpańska marka ucina również wszystkie spekulacje, które narosły wokół wycofania się z rynku. Na dowód tego planuje wprowadzenie poliftingowych modeli Ibiza i Arona oraz odświeżonych wersji Leona i Ateki.

Aktualna generacja Seata Leona

Aktualna generacja Seata Leona

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Cupra Born VZ: Nowy hot hatch z napędem na tył. Ma napęd elektryczny i 326 KM

W 2023 r. Seat dostarczył łącznie 519 176 samochodów, co stanowi wzrost o 35,3 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim (w 2022 r.: 385 592 pojazdów). Również Cupra ma się świetnie i po raz kolejny osiągnęła rekord dostaw – 230 739 aut, co stanowi wzrost o 50,9 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim (2022 r.: 152 896). Sam Seat dostarczył 288 437 pojazdów, czym powrócił do dwucyfrowych wyników wzrostu (w 2022 r.: 232 696 aut, wzrost o 24 proc.). – Chcemy przywrócić blask marce Seat. W planach mamy utrzymanie dwucyfrowego wzrostu z ubiegłego roku dzięki wprowadzeniu nowych inwestycji i odświeżeniu gamy modelowej. Weryfikujemy również możliwości marki w związku z nadchodzącą erą elektryfikacji. Zapewniam, że najlepsze jeszcze przed nami – mówi Wayne Griffiths.

Odświeżone Seaty, nowe modele Cupry

Griffiths obiecuje, że Seat będzie odgrywać kluczową rolę w utrzymaniu rentowności firmy. W planach jest wprowadzenie modeli hybrydowych typu plug-in, a modele Arona i Ibiza zostaną poddane liftingowi w 2025 r. W nadchodzących miesiącach Seat wprowadzi na rynek nową wersję Leona. Odświeżeniu zostanie poddany również model Ateca. Cupra w tym roku wprowadzi dwa nowe modele: Tavascan i Terramar.

Cupra Tavascan

Cupra Tavascan

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Od 2024 roku do Krakowa nie wjedziesz starym autem

Czytaj więcej

Lamborghini Huracan Tecnica: Codziennie rano po bułki

W zeszłym roku firma Seat odnotowała najlepsze wyniki finansowe w swojej 73-letniej historii. – Mamy plan, aby nadal sukcesywnie zwiększać nasze dochody – komentuje Wayne Griffiths, dyrektor generalny marek Seat i Cupra. Hiszpańska marka ucina również wszystkie spekulacje, które narosły wokół wycofania się z rynku. Na dowód tego planuje wprowadzenie poliftingowych modeli Ibiza i Arona oraz odświeżonych wersji Leona i Ateki.

W 2023 r. Seat dostarczył łącznie 519 176 samochodów, co stanowi wzrost o 35,3 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim (w 2022 r.: 385 592 pojazdów). Również Cupra ma się świetnie i po raz kolejny osiągnęła rekord dostaw – 230 739 aut, co stanowi wzrost o 50,9 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim (2022 r.: 152 896). Sam Seat dostarczył 288 437 pojazdów, czym powrócił do dwucyfrowych wyników wzrostu (w 2022 r.: 232 696 aut, wzrost o 24 proc.). – Chcemy przywrócić blask marce Seat. W planach mamy utrzymanie dwucyfrowego wzrostu z ubiegłego roku dzięki wprowadzeniu nowych inwestycji i odświeżeniu gamy modelowej. Weryfikujemy również możliwości marki w związku z nadchodzącą erą elektryfikacji. Zapewniam, że najlepsze jeszcze przed nami – mówi Wayne Griffiths.

Producenci
Branża samochodowa w kryzysie. Kolejne firmy motoryzacyjne zaciskają pasa
Producenci
Volkswagen zamyka fabryki i zwalnia pracowników, ale zainwestuje w Riviana 5,8 mld USD
Producenci
Szef Volkswagena szokuje radykalnym planem oszczędności. Pracownikom się nie spodoba
Producenci
Branża samochodowa w opałach. Audi i Nissan planują redukcję zatrudnienia
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Producenci
Zyski BMW spadły o prawie 84 proc. Winne problemy techniczne i Chiny