To nie koniec hiszpańskiej marki. Seat z rekordowymi zyskami i ofensywą modelową

Zysk operacyjny Seata w 2023 r. wyniósł rekordowe 625 mln euro przy obrotach na poziomie 14,3 mld euro i zwrocie ze sprzedaży osiągającym 4,4 proc. Mało tego, hiszpańska marka planuje odświeżenie gamy modelowej.

Publikacja: 31.03.2024 18:59

Seat planuje wprowadzenie poliftingowych modeli Ibiza i Arona oraz odświeżonych wersji Leona i Ateki

Seat planuje wprowadzenie poliftingowych modeli Ibiza i Arona oraz odświeżonych wersji Leona i Ateki

Foto: mat. prasowe

W zeszłym roku firma Seat odnotowała najlepsze wyniki finansowe w swojej 73-letniej historii. – Mamy plan, aby nadal sukcesywnie zwiększać nasze dochody – komentuje Wayne Griffiths, dyrektor generalny marek Seat i Cupra. Hiszpańska marka ucina również wszystkie spekulacje, które narosły wokół wycofania się z rynku. Na dowód tego planuje wprowadzenie poliftingowych modeli Ibiza i Arona oraz odświeżonych wersji Leona i Ateki.

Aktualna generacja Seata Leona

Aktualna generacja Seata Leona

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Cupra Born VZ: Nowy hot hatch z napędem na tył. Ma napęd elektryczny i 326 KM

W 2023 r. Seat dostarczył łącznie 519 176 samochodów, co stanowi wzrost o 35,3 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim (w 2022 r.: 385 592 pojazdów). Również Cupra ma się świetnie i po raz kolejny osiągnęła rekord dostaw – 230 739 aut, co stanowi wzrost o 50,9 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim (2022 r.: 152 896). Sam Seat dostarczył 288 437 pojazdów, czym powrócił do dwucyfrowych wyników wzrostu (w 2022 r.: 232 696 aut, wzrost o 24 proc.). – Chcemy przywrócić blask marce Seat. W planach mamy utrzymanie dwucyfrowego wzrostu z ubiegłego roku dzięki wprowadzeniu nowych inwestycji i odświeżeniu gamy modelowej. Weryfikujemy również możliwości marki w związku z nadchodzącą erą elektryfikacji. Zapewniam, że najlepsze jeszcze przed nami – mówi Wayne Griffiths.

Odświeżone Seaty, nowe modele Cupry

Griffiths obiecuje, że Seat będzie odgrywać kluczową rolę w utrzymaniu rentowności firmy. W planach jest wprowadzenie modeli hybrydowych typu plug-in, a modele Arona i Ibiza zostaną poddane liftingowi w 2025 r. W nadchodzących miesiącach Seat wprowadzi na rynek nową wersję Leona. Odświeżeniu zostanie poddany również model Ateca. Cupra w tym roku wprowadzi dwa nowe modele: Tavascan i Terramar.

Cupra Tavascan

Cupra Tavascan

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Od 2024 roku do Krakowa nie wjedziesz starym autem

Czytaj więcej

Lamborghini Huracan Tecnica: Codziennie rano po bułki

W zeszłym roku firma Seat odnotowała najlepsze wyniki finansowe w swojej 73-letniej historii. – Mamy plan, aby nadal sukcesywnie zwiększać nasze dochody – komentuje Wayne Griffiths, dyrektor generalny marek Seat i Cupra. Hiszpańska marka ucina również wszystkie spekulacje, które narosły wokół wycofania się z rynku. Na dowód tego planuje wprowadzenie poliftingowych modeli Ibiza i Arona oraz odświeżonych wersji Leona i Ateki.

W 2023 r. Seat dostarczył łącznie 519 176 samochodów, co stanowi wzrost o 35,3 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim (w 2022 r.: 385 592 pojazdów). Również Cupra ma się świetnie i po raz kolejny osiągnęła rekord dostaw – 230 739 aut, co stanowi wzrost o 50,9 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim (2022 r.: 152 896). Sam Seat dostarczył 288 437 pojazdów, czym powrócił do dwucyfrowych wyników wzrostu (w 2022 r.: 232 696 aut, wzrost o 24 proc.). – Chcemy przywrócić blask marce Seat. W planach mamy utrzymanie dwucyfrowego wzrostu z ubiegłego roku dzięki wprowadzeniu nowych inwestycji i odświeżeniu gamy modelowej. Weryfikujemy również możliwości marki w związku z nadchodzącą erą elektryfikacji. Zapewniam, że najlepsze jeszcze przed nami – mówi Wayne Griffiths.

Producenci
Niemcy zaciskają pasa. Przejęte przez Audi włoskie studio projektowe na sprzedaż
Producenci
Trump obniża cła na brytyjskie samochody. Reszta świata czeka na rozwój wydarzeń
Producenci
Made in Germany to fikcja. Aż 70 proc. niemieckich aut produkowanych jest za granicą
Producenci
Cupra zaliczyła najlepszy pierwszy kwartał w swojej historii
Producenci
Wszystkie problemy Stellantisa: akcje w dół, koniec produkcji w Polsce
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem