Nowa Toyota Camry stawia na wygląd i sprawdzone technologie. W tym roku w salonach

Toyota gruntownie przeprojektowała na rok modelowy 2024 swoją limuzynę Camry wewnątrz i na zewnątrz. Pod maską znajdą się tylko hybrydy, a na zewnątrz dynamiczny i ciekawy design.

Publikacja: 14.01.2024 02:41

Nowa Toyota Camry trafi do salonów w drugim kwartale tego roku

Nowa Toyota Camry trafi do salonów w drugim kwartale tego roku

Foto: mat. prasowe

Toyota Camry w USA od lat jest jednym z absolutnych bestsellerów. W Polsce też jej dobrze idzie, bo to rynek numer 1 w Europie dla tego modelu. Camry po 15 latach nieobecności wróciła w 2019 r. Teraz wybierają ją głównie firmy, 90 proc. sprzedaży to właśnie floty. Od momentu powrotu nad Wisłą sprzedano 14,5 tys. egzemplarzy. Camry stała się wzorcem klasycznej, komfortowej limuzyny i jednym z nielicznych reprezentantów swojego gatunku. Teraz zaprezentowano dziewiątą generację tego modelu, która jest czymś więcej niż tylko gruntownie poprawioną wersją.

Toyota Camry

Toyota Camry

Foto: mat. prasowe

Kilka lat temu byłaby to myśl absurdalna - Toyota w stylu Ferrari

Camry jest świadectwem na to, że klasyczne sedany nie wymarły. Mało tego, udowadnia, że dobrze się w nich siedzi, mają dużo miejsca, są wygodne i mogą znakomicie wyglądać. Nowa generacja zrywa z poprawną stylizacją poprzednika. Teraz to dynamicznie prezentujące się auto z przodem w stylu nowego Priusa, ale i amerykańskiej Toyoty Crown. Ten nowy styl Toyoty ma w sobie coś z najnowszej stylizacji Ferrari w modelu Purosangue. No chyba lepszej rekomendacji na atrakcyjny wygląd nie można dać. Z boku trzypudełkowe nadwozie ma opadający dach i mogłoby uchodzić za limuzynę w stylu coupe. Z tyłu prezentuje się nieco bardziej klasycznie, ale wąskie lampy i dynamicznie zakończona klapa bagażnika nadaje jej unikalną prezencję.

Czytaj więcej

Nowy model Toyoty z silnikiem diesla sprzedał się w Europie na pniu
Toyota Camry

Toyota Camry

Foto: mat. prasowe

We wnętrzu jest zdecydowanie nowocześniej. Są wirtualne zegary i 12,3 calowy, centralnie zabudowany ekran. Ten system multimedialny aktualizuje się z chmury i możemy z nim porozmawiać. Zachowano również klasyczne pokrętła (np. regulacja głośności systemu audio) i klawisze (np. sterowanie klimatyzacją). Opcją będzie system Toyota Smart Connect+ oraz system nagłośnieniowy firmy JBL. Na pokładzie jest bezprzewodowe łączenie się ze smartfonami przy pomocy Apple CarPlay i Android Auto czy indukcyjna ładowarka. Camry aktualizuje się metodą over-the-air bez potrzeby wizyty w serwisie. Dopracowano wygłuszenie wnętrza - przeprojektowano przednie słupki, ułożenie wycieraczek, dodano maty wygłuszające.

Toyota Camry

Toyota Camry

Foto: mat. prasowe

Nowa Camry w salonach już w drugim kwartale

Nowa Camry otrzyma napęd hybrydowy nowej, piątej generacji. To zestaw 4-cylindrowego, 2.5 litrowego silnika benzynowego i dwóch silników elektrycznych. Jest też nowa bipolarna bateria litowo-jonowa, która ma większą pojemność, a to pozytywnie wpłynie na obniżenie zużycia paliwa. Nowa hybryda ma 231 KM mocy (poprzednia generacja miła 218 KM). W salonach nowa Toyota Camry pojawi się w drugim kwartale tego roku. Ceny, póki co nie są znane.

Toyota Camry

Toyota Camry

Foto: mat. prasowe

Toyota Camry

Toyota Camry

Foto: mat. prasowe

Toyota Camry

Toyota Camry

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

10 najtańszych nowych diesli, którymi wjedziesz do strefy czystego transportu

Czytaj więcej

Ta Toyota może sprawić, że Volvo EX30 znajdzie się w tarapatach

Toyota Camry w USA od lat jest jednym z absolutnych bestsellerów. W Polsce też jej dobrze idzie, bo to rynek numer 1 w Europie dla tego modelu. Camry po 15 latach nieobecności wróciła w 2019 r. Teraz wybierają ją głównie firmy, 90 proc. sprzedaży to właśnie floty. Od momentu powrotu nad Wisłą sprzedano 14,5 tys. egzemplarzy. Camry stała się wzorcem klasycznej, komfortowej limuzyny i jednym z nielicznych reprezentantów swojego gatunku. Teraz zaprezentowano dziewiątą generację tego modelu, która jest czymś więcej niż tylko gruntownie poprawioną wersją.

Pozostało 85% artykułu
Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej
Premiery
Skoda pokaże swój nowy model online. Polska premiera już dzisiaj wieczorem
Premiery
Przebudowali roadstera na małe kombi. Tak wygląda Brabus Rocket GTS
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Premiery
Skoda ma nowego kompaktowego SUV-a. Nazywa się Kylaq i będzie kosztować 38 tys. zł