Nowa Toyota Camry stawia na wygląd i sprawdzone technologie. W tym roku w salonach

Toyota gruntownie przeprojektowała na rok modelowy 2024 swoją limuzynę Camry wewnątrz i na zewnątrz. Pod maską znajdą się tylko hybrydy, a na zewnątrz dynamiczny i ciekawy design.

Publikacja: 14.01.2024 02:41

Nowa Toyota Camry trafi do salonów w drugim kwartale tego roku

Nowa Toyota Camry trafi do salonów w drugim kwartale tego roku

Foto: mat. prasowe

Toyota Camry w USA od lat jest jednym z absolutnych bestsellerów. W Polsce też jej dobrze idzie, bo to rynek numer 1 w Europie dla tego modelu. Camry po 15 latach nieobecności wróciła w 2019 r. Teraz wybierają ją głównie firmy, 90 proc. sprzedaży to właśnie floty. Od momentu powrotu nad Wisłą sprzedano 14,5 tys. egzemplarzy. Camry stała się wzorcem klasycznej, komfortowej limuzyny i jednym z nielicznych reprezentantów swojego gatunku. Teraz zaprezentowano dziewiątą generację tego modelu, która jest czymś więcej niż tylko gruntownie poprawioną wersją.

Toyota Camry

Toyota Camry

Foto: mat. prasowe

Kilka lat temu byłaby to myśl absurdalna - Toyota w stylu Ferrari

Camry jest świadectwem na to, że klasyczne sedany nie wymarły. Mało tego, udowadnia, że dobrze się w nich siedzi, mają dużo miejsca, są wygodne i mogą znakomicie wyglądać. Nowa generacja zrywa z poprawną stylizacją poprzednika. Teraz to dynamicznie prezentujące się auto z przodem w stylu nowego Priusa, ale i amerykańskiej Toyoty Crown. Ten nowy styl Toyoty ma w sobie coś z najnowszej stylizacji Ferrari w modelu Purosangue. No chyba lepszej rekomendacji na atrakcyjny wygląd nie można dać. Z boku trzypudełkowe nadwozie ma opadający dach i mogłoby uchodzić za limuzynę w stylu coupe. Z tyłu prezentuje się nieco bardziej klasycznie, ale wąskie lampy i dynamicznie zakończona klapa bagażnika nadaje jej unikalną prezencję.

Czytaj więcej

Nowy model Toyoty z silnikiem diesla sprzedał się w Europie na pniu
Toyota Camry

Toyota Camry

Foto: mat. prasowe

We wnętrzu jest zdecydowanie nowocześniej. Są wirtualne zegary i 12,3 calowy, centralnie zabudowany ekran. Ten system multimedialny aktualizuje się z chmury i możemy z nim porozmawiać. Zachowano również klasyczne pokrętła (np. regulacja głośności systemu audio) i klawisze (np. sterowanie klimatyzacją). Opcją będzie system Toyota Smart Connect+ oraz system nagłośnieniowy firmy JBL. Na pokładzie jest bezprzewodowe łączenie się ze smartfonami przy pomocy Apple CarPlay i Android Auto czy indukcyjna ładowarka. Camry aktualizuje się metodą over-the-air bez potrzeby wizyty w serwisie. Dopracowano wygłuszenie wnętrza - przeprojektowano przednie słupki, ułożenie wycieraczek, dodano maty wygłuszające.

Toyota Camry

Toyota Camry

Foto: mat. prasowe

Nowa Camry w salonach już w drugim kwartale

Nowa Camry otrzyma napęd hybrydowy nowej, piątej generacji. To zestaw 4-cylindrowego, 2.5 litrowego silnika benzynowego i dwóch silników elektrycznych. Jest też nowa bipolarna bateria litowo-jonowa, która ma większą pojemność, a to pozytywnie wpłynie na obniżenie zużycia paliwa. Nowa hybryda ma 231 KM mocy (poprzednia generacja miła 218 KM). W salonach nowa Toyota Camry pojawi się w drugim kwartale tego roku. Ceny, póki co nie są znane.

Toyota Camry

Toyota Camry

Foto: mat. prasowe

Toyota Camry

Toyota Camry

Foto: mat. prasowe

Toyota Camry

Toyota Camry

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

10 najtańszych nowych diesli, którymi wjedziesz do strefy czystego transportu

Czytaj więcej

Ta Toyota może sprawić, że Volvo EX30 znajdzie się w tarapatach

Toyota Camry w USA od lat jest jednym z absolutnych bestsellerów. W Polsce też jej dobrze idzie, bo to rynek numer 1 w Europie dla tego modelu. Camry po 15 latach nieobecności wróciła w 2019 r. Teraz wybierają ją głównie firmy, 90 proc. sprzedaży to właśnie floty. Od momentu powrotu nad Wisłą sprzedano 14,5 tys. egzemplarzy. Camry stała się wzorcem klasycznej, komfortowej limuzyny i jednym z nielicznych reprezentantów swojego gatunku. Teraz zaprezentowano dziewiątą generację tego modelu, która jest czymś więcej niż tylko gruntownie poprawioną wersją.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Premiery
Zmiany w japońskim hicie sprzedaży. Mniej mocy, ale osiągi takie same
Premiery
Luksusowa chińska marka debiutuje na polskim rynku. Atak na segment premium
Premiery
Nadzieja Mercedesa na lepsze jutro. Nowy CLA ma przyciągnąć młodych klientów
Premiery
Nowy model Kii w dwóch wersjach nadwozia. Zasięg ponad 600 km
Premiery
Auto dostawcze może mieć ciekawy wygląd. Kia zmienia zasady gry
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Premiery
Hit segmentu premium doczekał się liftingu. Polscy klienci go kochają
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń