Nowa Toyota Camry stawia na wygląd i sprawdzone technologie. W tym roku w salonach

Toyota gruntownie przeprojektowała na rok modelowy 2024 swoją limuzynę Camry wewnątrz i na zewnątrz. Pod maską znajdą się tylko hybrydy, a na zewnątrz dynamiczny i ciekawy design.

Publikacja: 14.01.2024 02:41

Nowa Toyota Camry trafi do salonów w drugim kwartale tego roku

Nowa Toyota Camry trafi do salonów w drugim kwartale tego roku

Foto: mat. prasowe

Toyota Camry w USA od lat jest jednym z absolutnych bestsellerów. W Polsce też jej dobrze idzie, bo to rynek numer 1 w Europie dla tego modelu. Camry po 15 latach nieobecności wróciła w 2019 r. Teraz wybierają ją głównie firmy, 90 proc. sprzedaży to właśnie floty. Od momentu powrotu nad Wisłą sprzedano 14,5 tys. egzemplarzy. Camry stała się wzorcem klasycznej, komfortowej limuzyny i jednym z nielicznych reprezentantów swojego gatunku. Teraz zaprezentowano dziewiątą generację tego modelu, która jest czymś więcej niż tylko gruntownie poprawioną wersją.

Toyota Camry

Toyota Camry

mat. prasowe

Kilka lat temu byłaby to myśl absurdalna - Toyota w stylu Ferrari

Camry jest świadectwem na to, że klasyczne sedany nie wymarły. Mało tego, udowadnia, że dobrze się w nich siedzi, mają dużo miejsca, są wygodne i mogą znakomicie wyglądać. Nowa generacja zrywa z poprawną stylizacją poprzednika. Teraz to dynamicznie prezentujące się auto z przodem w stylu nowego Priusa, ale i amerykańskiej Toyoty Crown. Ten nowy styl Toyoty ma w sobie coś z najnowszej stylizacji Ferrari w modelu Purosangue. No chyba lepszej rekomendacji na atrakcyjny wygląd nie można dać. Z boku trzypudełkowe nadwozie ma opadający dach i mogłoby uchodzić za limuzynę w stylu coupe. Z tyłu prezentuje się nieco bardziej klasycznie, ale wąskie lampy i dynamicznie zakończona klapa bagażnika nadaje jej unikalną prezencję.

Czytaj więcej

Nowy model Toyoty z silnikiem diesla sprzedał się w Europie na pniu
Toyota Camry

Toyota Camry

mat. prasowe

We wnętrzu jest zdecydowanie nowocześniej. Są wirtualne zegary i 12,3 calowy, centralnie zabudowany ekran. Ten system multimedialny aktualizuje się z chmury i możemy z nim porozmawiać. Zachowano również klasyczne pokrętła (np. regulacja głośności systemu audio) i klawisze (np. sterowanie klimatyzacją). Opcją będzie system Toyota Smart Connect+ oraz system nagłośnieniowy firmy JBL. Na pokładzie jest bezprzewodowe łączenie się ze smartfonami przy pomocy Apple CarPlay i Android Auto czy indukcyjna ładowarka. Camry aktualizuje się metodą over-the-air bez potrzeby wizyty w serwisie. Dopracowano wygłuszenie wnętrza - przeprojektowano przednie słupki, ułożenie wycieraczek, dodano maty wygłuszające.

Toyota Camry

Toyota Camry

mat. prasowe

Nowa Camry w salonach już w drugim kwartale

Nowa Camry otrzyma napęd hybrydowy nowej, piątej generacji. To zestaw 4-cylindrowego, 2.5 litrowego silnika benzynowego i dwóch silników elektrycznych. Jest też nowa bipolarna bateria litowo-jonowa, która ma większą pojemność, a to pozytywnie wpłynie na obniżenie zużycia paliwa. Nowa hybryda ma 231 KM mocy (poprzednia generacja miła 218 KM). W salonach nowa Toyota Camry pojawi się w drugim kwartale tego roku. Ceny, póki co nie są znane.

Toyota Camry

Toyota Camry

mat. prasowe

Toyota Camry

Toyota Camry

mat. prasowe

Toyota Camry

Toyota Camry

mat. prasowe

Czytaj więcej

10 najtańszych nowych diesli, którymi wjedziesz do strefy czystego transportu

Czytaj więcej

Ta Toyota może sprawić, że Volvo EX30 znajdzie się w tarapatach

Toyota Camry w USA od lat jest jednym z absolutnych bestsellerów. W Polsce też jej dobrze idzie, bo to rynek numer 1 w Europie dla tego modelu. Camry po 15 latach nieobecności wróciła w 2019 r. Teraz wybierają ją głównie firmy, 90 proc. sprzedaży to właśnie floty. Od momentu powrotu nad Wisłą sprzedano 14,5 tys. egzemplarzy. Camry stała się wzorcem klasycznej, komfortowej limuzyny i jednym z nielicznych reprezentantów swojego gatunku. Teraz zaprezentowano dziewiątą generację tego modelu, która jest czymś więcej niż tylko gruntownie poprawioną wersją.

Pozostało 85% artykułu
Premiery
Opel Frontera powraca. Ale w zamian żegnamy Crosslanda
Premiery
Kultowy model Mercedesa w nowym wydaniu. Tak wygląda pierwsza elektryczna Klasa G
Premiery
Tak wygląda Nissan Qashqai po liftingu. Można pomyśleć, że to nowy model
Premiery
Dwie polskie premiery: Nowy Aston Martin i Ford Mustang
Premiery
Land Rover Defender OCTA nadchodzi. Mercedes-AMG może mieć powody do obaw