Tak wygląda nowe BMW X2. Teraz jest pełnoprawnym SUV-em coupe

Nowe BMW X2 zupełnie zmieniło wygląd. Po raz pierwszy jest także dostępne w wersji z napędem elektrycznym. Druga generacja modelu urosła i bardziej przypomina modele X4 i X6.

Publikacja: 12.10.2023 07:58

BMW X2 M35i

BMW X2 M35i

Foto: mat. prasowe

BMW X2 dotychczas było niewielkim crossoverem o dość sportowej linii nadwozia. Trudno było je jednak nazwać SUV-em coupe, bo linia dachu nie opadała w nim tak mocno, jak np. w X4 czy X6. Jak widać, klienci jednak tego oczekiwali – bo druga generacja modelu, oznaczona wewnętrznym kodem U10, bardzo przypomina wspominanych, większych „braci”. To oznacza, że będzie wzbudzać kontrowersje. Co może… dobrze wpłynąć na sprzedaż.

BMW X2 M35i

BMW X2 M35i

mat. prasowe

Tak jak wcześniej, X2 bazuje na X1. Skoro niedawno na rynku pojawiła się nowa odsłona bardziej rodzinnego z małych SUV-ów bawarskiej marki, debiut X2 stanowi naturalny krok. Samochód jednak nie tylko zmienił styl, ale też znacznie urósł – i to w każdą stronę. Ma 455,4 cm długości, 184,5 cm szerokości (z lusterkami to ponad 210 cm) i 159 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 269,2 cm. Poprzednia generacja była krótsza aż o 19,4 cm, węższa o 2,1 cm i niższa o 6,4 cm. Rozstaw osi starszego X2 także był krótszy (o 2,2 cm).

Czytaj więcej

Nowe modele BMW pojadą półautonomicznie. Nie trzeba trzymać rąk na kierownicy
BMW X2 M35i

BMW X2 M35i

mat. prasowe

Zwiększenie wymiarów przełożyło się nie tylko na „poważniejszy” wygląd, ale i na poprawę praktyczności. Pojemność bagażnika w wersji spalinowej to aż 560 litrów (w stosunku do 410 litrów w starszym X2), a po złożeniu tylnych siedzeń rośnie do 1470 litrów. W wersji elektrycznej, czyli w modeli iX2, odpowiednie wartości wynoszą 525 i 1400 litrów. Jak prezentuje się kokpit BMW X2? Tutaj obyło się bez rewolucji. Deskę rozdzielczą niemal żywcem przeniesiono z X1. To oznacza m.in. brak pokrętła iDrive (obsługa większości funkcji odbywa się całkowicie dotykowo i głosowo) i obecność nowego systemu multimedialnego BMW Operating System 9.

BMW X2 M35i

BMW X2 M35i

mat. prasowe

Zajrzyjmy do gamy silników. Nie zabraknie tam zarówno motorów benzynowych, jak i elektrycznych, a coś dla siebie znajdą nawet miłośnicy diesli. Gamę silników tankowanych bezołowiową otworzy wersja sDrive 20i. Jest napędzana przez trzycylindrowy motor 1.5 turbo. Moc to 170 KM, a moment obrotowy wynosi 280 Nm. Takie BMW X2 z napędem na przód i siedmiobiegowym automatem osiągnie 100 km/h w 8,3 s. Kolejna benzynowa propozycja to coś o wiele mocniejszego. Wersja M35i xDrive ma silnik 2.0 R4 osiągający moc 300 KM i 400 Nm. Ośmiobiegowa skrzynia automatyczna w połączeniu z napędem na cztery koła pozwala takiemu X2 na rozpędzenie się do setki w 5,4 s. W gamie diesli póki co można znaleźć jeden silnik. BMW X2 sDrive 18d ma 150 KM i 360 Nm z motoru 2.0. Osiąga 100 km/h w 8,9 s. Z kolei iX2, czyli odmiana elektryczna, ma akumulator o pojemności 64,7 kWh netto, rozwija 313 KM i 494 Nm, a setką może jechać w 5,6 s od startu. Zasięg to 449 km według normy WLTP.

BMW iX2

BMW iX2

mat. prasowe

W późniejszym czasie do gamy dołączą kolejne wersje, w tym m.in. mocniejszy diesel i druga wersja elektryczna. Ile kosztuje BMW X2? Ceny wzrosły względem poprzednika, ale kontrowersyjna stylistyka wymaga tu dopłaty w dość rozsądnej wysokości ok. 10 000 zł względem X1. Bazowe X2 sDrive 20i kosztuje 195 000 zł, M35i xDrive 275 000 zł, diesel 18d 205 000 zł, a iX2 267 000 zł. Te kwoty oczywiście z łatwością można zwiększyć, dodając opcje z konfiguratora. Pierwsze egzemplarze mają wyjechać na drogi w marcu.

BMW iX2

BMW iX2

mat. prasowe

BMW iX2

BMW iX2

mat. prasowe

Czytaj więcej

BMW nie odpuszcza i pracuje nad nowymi generacjami silników benzynowych i diesla

BMW X2 dotychczas było niewielkim crossoverem o dość sportowej linii nadwozia. Trudno było je jednak nazwać SUV-em coupe, bo linia dachu nie opadała w nim tak mocno, jak np. w X4 czy X6. Jak widać, klienci jednak tego oczekiwali – bo druga generacja modelu, oznaczona wewnętrznym kodem U10, bardzo przypomina wspominanych, większych „braci”. To oznacza, że będzie wzbudzać kontrowersje. Co może… dobrze wpłynąć na sprzedaż.

Tak jak wcześniej, X2 bazuje na X1. Skoro niedawno na rynku pojawiła się nowa odsłona bardziej rodzinnego z małych SUV-ów bawarskiej marki, debiut X2 stanowi naturalny krok. Samochód jednak nie tylko zmienił styl, ale też znacznie urósł – i to w każdą stronę. Ma 455,4 cm długości, 184,5 cm szerokości (z lusterkami to ponad 210 cm) i 159 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 269,2 cm. Poprzednia generacja była krótsza aż o 19,4 cm, węższa o 2,1 cm i niższa o 6,4 cm. Rozstaw osi starszego X2 także był krótszy (o 2,2 cm).

Premiery
Dla tych, dla których Audi RS Q8 jest za wolne. Najmocniejszy model w dziejach Audi
Premiery
Polska premiera BMW M5 równocześnie ze światową
Premiery
Ford szykuje się na rajd Dakar. Pod maską V8, a za kierownicą legendy
Premiery
Alpine A290: Nowa era w dziejach francuskiej marki
Materiał Promocyjny
Mała Księgowość: sprawdzone rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorców
Premiery
Panda może żyć dalej. Kolejna modernizacja najmniejszego Fiata