BMW X2 dotychczas było niewielkim crossoverem o dość sportowej linii nadwozia. Trudno było je jednak nazwać SUV-em coupe, bo linia dachu nie opadała w nim tak mocno, jak np. w X4 czy X6. Jak widać, klienci jednak tego oczekiwali – bo druga generacja modelu, oznaczona wewnętrznym kodem U10, bardzo przypomina wspominanych, większych „braci”. To oznacza, że będzie wzbudzać kontrowersje. Co może… dobrze wpłynąć na sprzedaż.
BMW X2 M35i
Tak jak wcześniej, X2 bazuje na X1. Skoro niedawno na rynku pojawiła się nowa odsłona bardziej rodzinnego z małych SUV-ów bawarskiej marki, debiut X2 stanowi naturalny krok. Samochód jednak nie tylko zmienił styl, ale też znacznie urósł – i to w każdą stronę. Ma 455,4 cm długości, 184,5 cm szerokości (z lusterkami to ponad 210 cm) i 159 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 269,2 cm. Poprzednia generacja była krótsza aż o 19,4 cm, węższa o 2,1 cm i niższa o 6,4 cm. Rozstaw osi starszego X2 także był krótszy (o 2,2 cm).
Czytaj więcej
BMW otrzymało odpowiednie zezwolenie na to, by nowe modele serii 5 i 7 mogły jeździć na niemieckich autostradach używając autonomii na poziomie drugim. Kierowca może puścić kierownicę, ale kamera będzie nadzorować, czy patrzy na drogę.
BMW X2 M35i