Zgodnie z wydanym oświadczeniem, Sony oraz Honda stworzą spółkę joint venture, której założeniem będzie rozpoczęcie sprzedaży w pełni elektrycznego pojazdu w 2025 roku. Japoński producent samochodów będzie odpowiedzialny za produkcję, podczas gdy Sony opracuje platformę usług mobilnych. – W ramach spółki joint venture chcielibyśmy przewodzić ewolucji mobilności poprzez połączenie naszej technologii i doświadczenia z wieloletnim doświadczeniem Hondy w rozwoju mobilności i technologii produkcji karoserii pojazdów – powiedział Kenichiro Yoshida, prezes Sony.
Z kolei prezes Hondy, Toshihiro Mibe powiedział, że choć nie myśli o natychmiastowym upublicznieniu spółki joint venture, nie odrzuca takiej możliwości jako jednej z opcji rozwoju. Dodał również, że podjęte partnerstwo nie jest na wyłączność. Zaprasza również inne firmy do współpracy. Zaznaczył też, że jak na razie obie korporacje (Sony i Honda) chcą skupić się na rozwoju modelu pojazdów elektrycznych. – W przyszłości chcielibyśmy rozwijać naszą działalność z otwartym umysłem – powiedział Mibe, dodając, że Honda będzie nadal rozwijać swoją własną strategię w zakresie pojazdów elektrycznych, niezależnie od spółki joint venture.
Czytaj więcej
Japoński gigant elektroniczny Sony prezentuje na targach CES w Las Vegas studyjny model elektrycznego SUV-a i tym samym zapowiada wejście do na rynek motoryzacyjny za pośrednictwem marki Sony Mobility.
Ogłoszenie o współpracy nie jest przypadkowe. Pojawiło się w momencie, kiedy Sony chciało wzmocnić swoją pozycję i stać się graczem dla branży automotive. Bez wątpienia ten mariaż jest na rękę Hondzie, która podobnie jak inne marki, jest pod presją norm emisji spalin i musi się ukierunkować na nisko- lub zeroemisyjne pojazdy, które swoim wyposażeniem i funkcjami coraz częściej wykraczają poza obszar tradycyjnych środków transportu. Z początkiem roku Sony powołał do życia oddział Sony Mobility, którego celem są m.in. badania możliwości komercyjnego wprowadzania na rynek pojazdów elektrycznych. Ponadto mimo utraty silnej pozycji w elektronice użytkowej, firma nadal dysponuje „arsenałem” technologicznym m.in. w sektorze czujników do autonomicznej jazdy. Mibe zapytany o to, jak spółka joint venture poradzi sobie z wyzwaniami konkurencji, powiedział, że chce "stworzyć reakcję chemiczną", która przekroczy oczekiwania klientów – podał Reuters.
Czytaj więcej
Honda elektryfikuje swój ostatni europejski model. Civic w wersji hybrydowej pojawi się na rynku jesienią 2022 roku.