Ferrari BR20: Zbudowane na życzenie klienta

Na zlecenie klienta Ferrari zbudowało Ferrari BR20 bazujące na modelu GTC4 Lusso. Model jest najmłodszym członkiem rodziny One-Off Ferrari.

Publikacja: 16.11.2021 12:48

Ferrari BR20: Zbudowane na życzenie klienta

Foto: mat. prasowe

Włoska firma docenia klientów, którzy chcą zbudować swój indywidualny projekt. Niedawno zaprezentowano model Omologata, zbudowany dla klienta na bazie 812 Superfast. Teraz nowe BR20 to dwumiejscowe coupé z silnikiem V12, które ma być nowoczesną interpretacją coupe Ferrari z lat 50. i 60. Tutaj włoski producent samochodów sportowych wyraźnie inspiruje się modelami 410 SA lub 500 Superfast. Dla uzyskania sylwetki bardziej przypominającą coupe, z GTC4 Lusso usunięto dwa tylne siedzenia. Umożliwiło to wydłużenie karoserii o trzy centymetry. Z tyłu dwie okrągłe pary świateł nawiązują do stylistyki końcówek układu wydechowego. Ferrari przywiązuje dużą wagę do tego, że rury wydechowe zostały specjalnie zaprojektowane dla BR20.

Foto: mat. prasowe

W przypadku wnętrza zespół projektantów Ferrari połączył dwa brązowe odcienie i materiały wykonane głównie ze skóry i karbonu. Fotele są pokryte ciemnobrązową skórą z ekskluzywnym wzorem i srebrnymi przeszyciami. Ferrari zabudowało również dębowe listwy z wstawkami z włókna węglowego, które zdobią podłogę bagażnika. Ferrari nie podaje żadnych informacji na temat silnika. Przypuszczalnie pod maską pracuje niezmieniony 6,2-litrowy V12 o mocy 690 KM. Seryjne Lusso rozpędza się od 0 do 100 km/hw 3,4 sekundy i pozwala osiągnąć maksymalnie 335 km/h.

Czytaj więcej

Ferrari sprzedaje więcej aut niż przed pandemią

Foto: mat. prasowe

Ferrari od dłuższego czasu oferuje budowę pojedynczych modeli według życzenia i pomysłów klienta. Marka z Maranello potrzebuje około roku, aby wyprodukować unikatowy egzemplarz.

Foto: mat. prasowe

Foto: mat. prasowe

Foto: mat. prasowe

Włoska firma docenia klientów, którzy chcą zbudować swój indywidualny projekt. Niedawno zaprezentowano model Omologata, zbudowany dla klienta na bazie 812 Superfast. Teraz nowe BR20 to dwumiejscowe coupé z silnikiem V12, które ma być nowoczesną interpretacją coupe Ferrari z lat 50. i 60. Tutaj włoski producent samochodów sportowych wyraźnie inspiruje się modelami 410 SA lub 500 Superfast. Dla uzyskania sylwetki bardziej przypominającą coupe, z GTC4 Lusso usunięto dwa tylne siedzenia. Umożliwiło to wydłużenie karoserii o trzy centymetry. Z tyłu dwie okrągłe pary świateł nawiązują do stylistyki końcówek układu wydechowego. Ferrari przywiązuje dużą wagę do tego, że rury wydechowe zostały specjalnie zaprojektowane dla BR20.

Premiery
BMW iX po liftingu: Szybciej, dalej i znacznie taniej
Premiery
BMW M3 CS Touring: Z całą rodziną na torze wyścigowym. Znamy polskie ceny
Premiery
Renault zbudowało elektryczny samochód o masie 1000 kg. Ma tylko jedno miejsce
Premiery
Aston Martin Vantage Roadster. W 6,8 sekundy do słońca
Premiery
Renault pokochało styl retro. Wskrzesza kolejny model ze swojej przeszłości