Był jednym z najmocniejszych SUV-ów na rynku. Teraz żegna się wersją specjalną

Od końca 2024 roku Dodge Durango nie będzie już oferowany z silnikami Hemi V8. Na pożegnanie przygotowano wersje specjalne. Jedna z nich nazywa się Dodge Durango SRT Hellcat Hammerhead.

Publikacja: 20.09.2024 05:34

Dodge Durango SRT Hellcat Hammerhead ma silnik o mocy 720 KM

Dodge Durango SRT Hellcat Hammerhead ma silnik o mocy 720 KM

Foto: mat. prasowe

Silniki V8 wylądowały na liście pożegnalnej. Modele z takim napędem znikają ze sprzedaży nie tylko w Europie, ale również w USA. I tal Dodge pożegnał się już z ośmiocylindrowymi silnikami w takich modelach jak Charger i Challenger, a teraz przyszedł czas także V8 w SUV-ie Durango. Żeby klientów nieco przygotować do tej straty na pożegnanie przygotowano serię specjalnych modeli z silnikami Hemi V8 o pojemności 6,2-litra oraz z doładowanym silnik V8 o pojemności 5,7-litra. Durango V8 zniknie z rynku na koniec 2024 roku. Przedstawicielem pożegnalnej serii jest Dodge Durango SRT Hellcat Hammerhead. Nazwa już zdradza, że będzie mocno. Pod maska Hellcat V8 o pojemności 6,2-litra z doładowaniem o mocy 720 KM (875 Nm). Dzięki temu duży SUV przyspiesza od 0 do 96,6 km/h w 3,5 sekundy, ćwierć mili pokonuje w 11,5 sekundy i rozpędza się do 290 km/h.

Dodge Durango SRT Hellcat Hammerhead

Dodge Durango SRT Hellcat Hammerhead

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Pierwszy elektryczny muscle car. Ma wbudowany generator dźwięku silnika V8

Nawiązanie Hammerhead, czyli do młota ma miejśce w doborze skórzanego wnętrza w kolorze Laguna Grey. Podsufitka wykonana jest w całości z zamszu. Dodge oferuje nadwozie tej wersji wyłącznie w ciemnoniebieskim kolorze nadwozia z nazwą lakieru „Night Moves”. Jedynie maska ​​jest pomalowana na satynową czerń. Sześciotłoczkowy układ hamulcowy pochodzi od firmy Brembo, a 20 calowe felgi mają kolor „satinized carbon”. Dodge Durango SRT Hellcat Hammerhead kosztuje 113 720 dolarów (ok. 435 tys. zł).

Dodge Durango SRT Hellcat Hammerhead

Dodge Durango SRT Hellcat Hammerhead

Foto: mat. prasowe

Dodge Durango żegna się z mocnymi silnikami V8

W połowie sierpnia Dodge wprowadził inny model specjalny Durango - SRT Hellcat Silver Bullet. Ma ten sam doładowany silnik V8, co w Hammerheadzie. Auto jest oferowane w kolorze srebrnym, a wnętrze jest ciemnoczerwone. Czerwone zamiast czarnych zaciski Brembo prześwitują przez matowe czarne felgi. Za to inna pożegnalna wersja - Dodge Durango R/T 20th Anniversary oferuje znacznie większy wybór kolorów. Są to Diamond Black, White Knuckle, Destroyer Grey i Vapor Grey. 20-calowe kute felgi mają subtelne matowe złote wykończenie, a hamulce Brembo mają czarne zaciski. W tym modelu za napęd odpowiada wolnossący 5,7 litrowy silnik V8 o mocy 365 KM. Amerykanie żegnają się z mocnymi wersjami Durango już od kilku lat. Pierwotnie Durango SRT Hellcat miał być oferowany do 2021 roku.

Dodge Durango SRT Hellcat Hammerhead

Dodge Durango SRT Hellcat Hammerhead

Foto: mat. prasowe

Dodge Durango SRT Hellcat Silver Bullet

Dodge Durango SRT Hellcat Silver Bullet

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Krytyka Stellantis. Spadkobierca Chryslera chce uratować amerykańskie marki samochodowe

Silniki V8 wylądowały na liście pożegnalnej. Modele z takim napędem znikają ze sprzedaży nie tylko w Europie, ale również w USA. I tal Dodge pożegnał się już z ośmiocylindrowymi silnikami w takich modelach jak Charger i Challenger, a teraz przyszedł czas także V8 w SUV-ie Durango. Żeby klientów nieco przygotować do tej straty na pożegnanie przygotowano serię specjalnych modeli z silnikami Hemi V8 o pojemności 6,2-litra oraz z doładowanym silnik V8 o pojemności 5,7-litra. Durango V8 zniknie z rynku na koniec 2024 roku. Przedstawicielem pożegnalnej serii jest Dodge Durango SRT Hellcat Hammerhead. Nazwa już zdradza, że będzie mocno. Pod maska Hellcat V8 o pojemności 6,2-litra z doładowaniem o mocy 720 KM (875 Nm). Dzięki temu duży SUV przyspiesza od 0 do 96,6 km/h w 3,5 sekundy, ćwierć mili pokonuje w 11,5 sekundy i rozpędza się do 290 km/h.

Po Drodze
Kultowe Porsche trafiło na aukcję. Ruf CTR Yellowbird powstał w 29 egz.
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Po Drodze
Bugatti trackday. Milionerzy musieli najpierw pójść do szkoły jazdy Porsche
Po Drodze
30 lat Mercedesa Sprintera. Rewolucyjny dostawczak świętuje swoje urodziny
Po Drodze
Auto, które pobiło rekord prędkości w 1965 r. po raz pierwszy wystawione na sprzedaż
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Po Drodze
Można było go zamawiać tylko przez cztery dni. 5-drzwiowe Suzuki Jimny stało się hitem
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście