Był jednym z najmocniejszych SUV-ów na rynku. Teraz żegna się wersją specjalną

Od końca 2024 roku Dodge Durango nie będzie już oferowany z silnikami Hemi V8. Na pożegnanie przygotowano wersje specjalne. Jedna z nich nazywa się Dodge Durango SRT Hellcat Hammerhead.

Publikacja: 20.09.2024 05:34

Dodge Durango SRT Hellcat Hammerhead ma silnik o mocy 720 KM

Dodge Durango SRT Hellcat Hammerhead ma silnik o mocy 720 KM

Foto: mat. prasowe

Silniki V8 wylądowały na liście pożegnalnej. Modele z takim napędem znikają ze sprzedaży nie tylko w Europie, ale również w USA. I tal Dodge pożegnał się już z ośmiocylindrowymi silnikami w takich modelach jak Charger i Challenger, a teraz przyszedł czas także V8 w SUV-ie Durango. Żeby klientów nieco przygotować do tej straty na pożegnanie przygotowano serię specjalnych modeli z silnikami Hemi V8 o pojemności 6,2-litra oraz z doładowanym silnik V8 o pojemności 5,7-litra. Durango V8 zniknie z rynku na koniec 2024 roku. Przedstawicielem pożegnalnej serii jest Dodge Durango SRT Hellcat Hammerhead. Nazwa już zdradza, że będzie mocno. Pod maska Hellcat V8 o pojemności 6,2-litra z doładowaniem o mocy 720 KM (875 Nm). Dzięki temu duży SUV przyspiesza od 0 do 96,6 km/h w 3,5 sekundy, ćwierć mili pokonuje w 11,5 sekundy i rozpędza się do 290 km/h.

Dodge Durango SRT Hellcat Hammerhead

Dodge Durango SRT Hellcat Hammerhead

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Pierwszy elektryczny muscle car. Ma wbudowany generator dźwięku silnika V8

Nawiązanie Hammerhead, czyli do młota ma miejśce w doborze skórzanego wnętrza w kolorze Laguna Grey. Podsufitka wykonana jest w całości z zamszu. Dodge oferuje nadwozie tej wersji wyłącznie w ciemnoniebieskim kolorze nadwozia z nazwą lakieru „Night Moves”. Jedynie maska ​​jest pomalowana na satynową czerń. Sześciotłoczkowy układ hamulcowy pochodzi od firmy Brembo, a 20 calowe felgi mają kolor „satinized carbon”. Dodge Durango SRT Hellcat Hammerhead kosztuje 113 720 dolarów (ok. 435 tys. zł).

Dodge Durango SRT Hellcat Hammerhead

Dodge Durango SRT Hellcat Hammerhead

Foto: mat. prasowe

Dodge Durango żegna się z mocnymi silnikami V8

W połowie sierpnia Dodge wprowadził inny model specjalny Durango - SRT Hellcat Silver Bullet. Ma ten sam doładowany silnik V8, co w Hammerheadzie. Auto jest oferowane w kolorze srebrnym, a wnętrze jest ciemnoczerwone. Czerwone zamiast czarnych zaciski Brembo prześwitują przez matowe czarne felgi. Za to inna pożegnalna wersja - Dodge Durango R/T 20th Anniversary oferuje znacznie większy wybór kolorów. Są to Diamond Black, White Knuckle, Destroyer Grey i Vapor Grey. 20-calowe kute felgi mają subtelne matowe złote wykończenie, a hamulce Brembo mają czarne zaciski. W tym modelu za napęd odpowiada wolnossący 5,7 litrowy silnik V8 o mocy 365 KM. Amerykanie żegnają się z mocnymi wersjami Durango już od kilku lat. Pierwotnie Durango SRT Hellcat miał być oferowany do 2021 roku.

Dodge Durango SRT Hellcat Hammerhead

Dodge Durango SRT Hellcat Hammerhead

Foto: mat. prasowe

Dodge Durango SRT Hellcat Silver Bullet

Dodge Durango SRT Hellcat Silver Bullet

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Krytyka Stellantis. Spadkobierca Chryslera chce uratować amerykańskie marki samochodowe

Silniki V8 wylądowały na liście pożegnalnej. Modele z takim napędem znikają ze sprzedaży nie tylko w Europie, ale również w USA. I tal Dodge pożegnał się już z ośmiocylindrowymi silnikami w takich modelach jak Charger i Challenger, a teraz przyszedł czas także V8 w SUV-ie Durango. Żeby klientów nieco przygotować do tej straty na pożegnanie przygotowano serię specjalnych modeli z silnikami Hemi V8 o pojemności 6,2-litra oraz z doładowanym silnik V8 o pojemności 5,7-litra. Durango V8 zniknie z rynku na koniec 2024 roku. Przedstawicielem pożegnalnej serii jest Dodge Durango SRT Hellcat Hammerhead. Nazwa już zdradza, że będzie mocno. Pod maska Hellcat V8 o pojemności 6,2-litra z doładowaniem o mocy 720 KM (875 Nm). Dzięki temu duży SUV przyspiesza od 0 do 96,6 km/h w 3,5 sekundy, ćwierć mili pokonuje w 11,5 sekundy i rozpędza się do 290 km/h.

Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i Suzuki Swift ponownie w gronie liderów rankingu niezawodności
Po Drodze
Miał zostać wycofany z oferty, a zostaje na kolejne lata. SUV Volvo po modernizacji
Po Drodze
Mercedes pokazał w Warszawie swoją wizję przyszłości
Po Drodze
Garaż Taylor Swift robi wrażenie. Sprawdzamy, jakimi samochodami jeździ supergwiazda
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Po Drodze
Popularny model BMW odchodzi do lamusa. Ale jeszcze zdążycie go kupić