Land Rovery Evoque i Discovery Sport dostępne jako hybrydy plug-in

Land Rover elektryfikuje swoją paletę modelową. Teraz przyszła kolej na najmniejsze modele w gamie – Evoque i Discovery Sport.

Publikacja: 22.04.2020 18:05

Land Rovery Evoque i Discovery Sport dostępne jako hybrydy plug-in

Foto: moto.rp.pl

Od teraz Land Rover oferuje napęd hybrydowy plug-in dla swoich podstawowych modeli. Zarówno Range Rover Evoque, jak i technicznie powiązany Land Rover Discovery Sport będą dostępne jako wersje z oznaczeniem „P300e” napędzane 1,5-litrowym, trzycylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 200 KM i elektrycznym zamontowanym na tylnej osi o mocy 80 kW (109 KM). System umożliwia napęd na wszystkie koła (benzyna przód, elektryczny tył) i zapewnia w sumie moc 309 KM. Elektryczne zasilanie zapewnia akumulator o pojemności 15 kWh zabudowany pod tylnym siedzeniem, który powinien zapewnić czysto elektryczny zasięg do 68 km (Discovery Sport: 64 km). Zużycie paliwa dla modeli PHEV producent określa na poziomie 1,9 litra na 100 km dla Evoque i 2,0 l/100 km dla Discovery Sport.

CZYTAJ TAKŻE: Nasz wybór: Siedem najlepszych Land Roverów

""

Land Rover Evoque P300e.

moto.rp.pl

""

Land Rover Discovery Sport P300e.

moto.rp.pl

Akumulator można ładować prądem stałym z mocą do 32 kW. Producent obiecuje, że naładowanie od 0 do 80 proc. ma trwać tylko pół godziny. Z kolei ładowanie do 100 proc. z garażowego wallboxa (7 kW) ma trwać 2:12 h, a ze zwykłego gniazdka 6:42 h. Jadąc wyłącznie na silniku elektrycznym możemy rozpędzić się do maksymalnie 135 km/h. W trybie hybrydowym Land Rover Evoque przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 6,4 sekundy, a Discovery Sport w 6,6 s. Ceny w Polsce jeszcze nie są znane. Na niemieckim rynku trzeba za hybrydowego Discovery Sport zapłacić co najmniej 49.225 euro, a model Evoque P300e kosztuje 50.750 euro. Produkcja nowych modeli ma ruszyć późnym latem tego roku.

CZYTAJ TAKŻE: Nowy Land Rover Discovery Sport: Znikająca maska, hybryda, trzy cylindry

""

Land Rover Evoque_P300e.

moto.rp.pl

""

Land Rover Evoque_P300e.

moto.rp.pl

""

Land Rover Evoque_P300e.

moto.rp.pl

""

Land Rover Evoque_P300e.

moto.rp.pl

""

Land Rover Evoque_P300e.

moto.rp.pl

""

Land Rover Discovery Sport P300e.

moto.rp.pl

""

Land Rover Discovery Sport P300e.

moto.rp.pl

""

Land Rover Discovery Sport P300e.

moto.rp.pl

""

Land Rover Discovery Sport P300e.

moto.rp.pl

""

Land Rover Discovery Sport P300e.

moto.rp.pl

""

Land Rover Discovery Sport P300e.

moto.rp.pl

Od teraz Land Rover oferuje napęd hybrydowy plug-in dla swoich podstawowych modeli. Zarówno Range Rover Evoque, jak i technicznie powiązany Land Rover Discovery Sport będą dostępne jako wersje z oznaczeniem „P300e” napędzane 1,5-litrowym, trzycylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 200 KM i elektrycznym zamontowanym na tylnej osi o mocy 80 kW (109 KM). System umożliwia napęd na wszystkie koła (benzyna przód, elektryczny tył) i zapewnia w sumie moc 309 KM. Elektryczne zasilanie zapewnia akumulator o pojemności 15 kWh zabudowany pod tylnym siedzeniem, który powinien zapewnić czysto elektryczny zasięg do 68 km (Discovery Sport: 64 km). Zużycie paliwa dla modeli PHEV producent określa na poziomie 1,9 litra na 100 km dla Evoque i 2,0 l/100 km dla Discovery Sport.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności