Land Rovery Evoque i Discovery Sport dostępne jako hybrydy plug-in

Land Rover elektryfikuje swoją paletę modelową. Teraz przyszła kolej na najmniejsze modele w gamie – Evoque i Discovery Sport.

Publikacja: 22.04.2020 18:05

Land Rovery Evoque i Discovery Sport dostępne jako hybrydy plug-in

Foto: moto.rp.pl

Od teraz Land Rover oferuje napęd hybrydowy plug-in dla swoich podstawowych modeli. Zarówno Range Rover Evoque, jak i technicznie powiązany Land Rover Discovery Sport będą dostępne jako wersje z oznaczeniem „P300e” napędzane 1,5-litrowym, trzycylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 200 KM i elektrycznym zamontowanym na tylnej osi o mocy 80 kW (109 KM). System umożliwia napęd na wszystkie koła (benzyna przód, elektryczny tył) i zapewnia w sumie moc 309 KM. Elektryczne zasilanie zapewnia akumulator o pojemności 15 kWh zabudowany pod tylnym siedzeniem, który powinien zapewnić czysto elektryczny zasięg do 68 km (Discovery Sport: 64 km). Zużycie paliwa dla modeli PHEV producent określa na poziomie 1,9 litra na 100 km dla Evoque i 2,0 l/100 km dla Discovery Sport.

CZYTAJ TAKŻE: Nasz wybór: Siedem najlepszych Land Roverów

""

Land Rover Evoque P300e.

Foto: moto.rp.pl

""

Land Rover Discovery Sport P300e.

Foto: moto.rp.pl

Akumulator można ładować prądem stałym z mocą do 32 kW. Producent obiecuje, że naładowanie od 0 do 80 proc. ma trwać tylko pół godziny. Z kolei ładowanie do 100 proc. z garażowego wallboxa (7 kW) ma trwać 2:12 h, a ze zwykłego gniazdka 6:42 h. Jadąc wyłącznie na silniku elektrycznym możemy rozpędzić się do maksymalnie 135 km/h. W trybie hybrydowym Land Rover Evoque przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 6,4 sekundy, a Discovery Sport w 6,6 s. Ceny w Polsce jeszcze nie są znane. Na niemieckim rynku trzeba za hybrydowego Discovery Sport zapłacić co najmniej 49.225 euro, a model Evoque P300e kosztuje 50.750 euro. Produkcja nowych modeli ma ruszyć późnym latem tego roku.

CZYTAJ TAKŻE: Nowy Land Rover Discovery Sport: Znikająca maska, hybryda, trzy cylindry

""

Land Rover Evoque_P300e.

Foto: moto.rp.pl

""

Land Rover Evoque_P300e.

Foto: moto.rp.pl

""

Land Rover Evoque_P300e.

Foto: moto.rp.pl

""

Land Rover Evoque_P300e.

Foto: moto.rp.pl

""

Land Rover Evoque_P300e.

Foto: moto.rp.pl

""

Land Rover Discovery Sport P300e.

Foto: moto.rp.pl

""

Land Rover Discovery Sport P300e.

Foto: moto.rp.pl

""

Land Rover Discovery Sport P300e.

Foto: moto.rp.pl

""

Land Rover Discovery Sport P300e.

Foto: moto.rp.pl

""

Land Rover Discovery Sport P300e.

Foto: moto.rp.pl

""

Land Rover Discovery Sport P300e.

Foto: moto.rp.pl

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy