Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Land Rover Discovery doczekał się modernizacji. Będzie miał maskę, która „znika” po naciśnięciu przycisku i napęd elektryczny w formie hybrydy typu plug-in.

Lekko zmodernizowany Land Rover Discovery Sport wchodzi w drugą połowę cyklu modelowego. Następca Freelandera sprzedał się od 2016 roku prawie pół miliona razy i zdobył dużą liczbę nowych klientów dla Land Rovera. Kompaktowy SUV jest teraz dostępny z hybrydą typu plug-in. Od września 2019 roku Discovery Sport D150 z manualną skrzynią biegów i napędem na przednie koła spełniać będzie wymagania dotyczące emisji tlenku azotu zgodnie z normą Euro 6d.

Model z miękką, 48-woltową hybrydą odzyskuje energię podczas hamowania, która jest kumulowana w akumulatorze umieszczonym w podłodze i uwalniana jest ponownie podczas przyspieszania. Jeśli Discovery jedzie wolniej niż 17 km/h, silnik jest automatycznie wyłączany. Uruchamia się ponownie podczas przyspieszania. Na pewno nowy Discovery Sport zajedzie na jednym tankowaniu dalej, ale to nie tylko z powodu nowej technologii, ale także ze względu na zwiększoną do 65 litrów pojemność zbiornika paliwa.

Technologia miękkiej hybrydy dostępna jest dla wszystkich czterocylindrowych silników benzynowych i wysokoprężnych. Hybrydowy model plug-in z wtyczka do gniazdka pojawi się w 2020 roku w połączeniu z trzycylindrowym silnikiem benzynowym. W wariantach z napędem na cztery koła, aby zaoszczędzić paliwo, przy równomiernej jeździe ze stałą prędkością, tylny napęd odłącza się od osi przedniej. Discovery Sport podróżuje wtedy z mniejszym tarciem, przez co spala mniej paliwa. Przednia oś może się ponownie włączyć w ciągu pół sekundy.

ZOBACZ TAKŻE: Nasz wybór: Siedem najlepszych Land Roverów

Nowością w Discovery Sport jest „Clear Sight Ground View”, zaprezentowany w modelu koncepecyjnym w 2014 roku. Systemem nazwany nieco długą nazwą pozwala za naciśnięciem guzika na „zniknięcie” przedniej maski silnika, która oczywiście nadal jest, tylko system kamer pokazuje 180-stopniowy widok tak, jakby jej nie było. Na przykład kierowca może zobaczyć, gdzie są przednie koła i czy coś przeszkadza w przejeździe. Lusterko wewnętrzne po naciśnięciu przycisku staje się ekranem wideo, wskazując to, co jest widoczne dla kamery nad tylnym oknem. Podobne rozwiązanie obecnie oferuje nowa Toyota Rav4.

Pasażerowie mają możliwość ładować swoje telefony indukcyjnie w dolnej części konsoli środkowej, sparować je przez USB lub zalogować do sieci 4G Wifi. Inteligentne ustawienia wykorzystują sztuczną inteligencję, aby znaleźć właściwe miejsce do siedzenia i kierownicy, klimat i ustawienia audio. Siedem siedzeń w trzech rzędach pozwala według Land Rovera na 24 konfiguracje ustawienia foteli. Siedzenia w rzędzie drugim są ruchome, oparcie jest dziwlone stosunku 40:20:40. Nowe materiały użyte wewnętrz mają sprawić, że Land Rover ma być samochodem o wyższej jakości wykończenia.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Zakupy e-aut większe o połowę. Fundusze unijne na wsparcie dopłat

O prawie 1,8 tys. zwiększyła się w porównaniu z ub. rokiem sprzedaż samochodów z ...

Tokio Motor Show 2019: Dużo zapowiedzianych premier

Salon samochodowy IAA we Frankfurcie japońscy producenci samochodów prawie całkowicie zignorowali. Za to sporo ...

Daimler i Uber walczą na hulajnogi

Koncern, znany z produkcji Mercedesów, chce rozjechać rywali e-hulajnogami. Należąca do niemieckiego giganta spółka ...

Syrena miała stać się pierwszym pojazdem masowym w PRL

Talonowa motoryzacja PRL

Symbolem PRL nie jest Manifest 22 lipca, lecz talon, zezwolenie i asygnata, co najlepiej ...

Internet wciąż nie dla nowych aut

Rozkręcająca handel w sieci epidemia koronawirusa mogłaby ożywić sprzedaż samochodów przez internet. Koncerny motoryzacyjne ...

Porsche Macan: Bezpieczeństwo na pierwszym planie

Każdego roku do klientów na całym świecie trafia około 100 tysięcy nowych Macanów. To ...