Najnowszy wariant Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid umożliwia ładowanie akumulatorów ze źródła zewnętrznego. Auto charakteryzuje się łączną mocą 306 KM, a taka moc pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 6 sekund. Przednia oś napędzana jest przez silnik spalinowy (stanowiący generator) oraz jednostkę elektryczną o łącznej mocy 182 KM. Na tylnej osi zastosowano natomiast silnik elektryczny generujący 54 KM.

CZYTAJ TAKŻE: Już w przyszłym roku pojawi się pierwsza w pełni elektryczna Toyota

""

Toyota RAV4 Plug in Hybrid.

moto.rp.pl

RAV4 w trybie EV (wykorzystywanie jedynie energii elektrycznej) może rozpędzić się do 135 km/h. Zasięg na prądzie określono na maksymalnie 75 km według procedury WLTP, ale w mieście teoretycznie da się przejechać nawet 98 km bez wykorzystywania silnika spalinowego. Średnie zużycie paliwa wg procedury homologacyjnej WLTP wynosi 1 l/100 km benzyny, a średnia emisja CO2 to 22 g/km.

""

moto.rp.pl

Ładowanie akumulatorów zajmuje ok. 2,5-godziny przy zasilaniu z gniazdka 230V(32A). Toyotę można też zasilać prądem o mocy 6,6 kW (złącze typu Type 2). Kierowcy mogą zarządzać procesem ładowania za pomocą aplikacji, która umożliwia także zdalne włączenie klimatyzacji oraz zdalne ogrzanie lub schłodzenie wnętrza.

""

moto.rp.pl

SUV dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia: Dynamic (od 228 900 zł), Selection (od 248 900 zł) oraz Selection + VIP (od 264 900 zł). W podstawowym wariancie znajdują się m.in. takie elementy jak: przednie światła LED, 18-calowe felgi aluminiowe, inteligentny kluczyk i elektrycznie unoszona klapa bagażnika. We wnętrzu znajdziemy m.in. system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 9-cali i nawigacją, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, podgrzewane siedzenia z przodu i z tyłu oraz gniazdko 230 V.

""

moto.rp.pl

Odmiana Selection dodatkowo posiada: aluminiowe felgi 19-calowe, dwukolorowe nadwozie, podgrzewaną przednią szybę i kierownicę, a także cyfrowe lusterko wsteczne i ekran panoramiczny z kamerą 360 stopni. Z kolei najbogatsza (Selection + VIP): panoramiczny dach z funkcją otwierania, pakiet Premium Audio JBL, 10-calowy wyświetlacz HUD na przedniej szybie, skórzaną tapicerkę, pamięć ustawień fotela kierowcy czy wentylację przednich siedzeń.

""

moto.rp.pl

Ceny
Toytota RAV Plug-in Hybrid Dynamic – od 228 900 zł
Toytota RAV Plug-in Hybrid Selection – od 248 900 zł
Toytota RAV Plug-in Hybrid Selection + VIP – od 264 900 zł

""

moto.rp.pl

Ceny konkurencji:
BMW X3 Hybrid Plug-in 30e (292 KM) – od 230 000 zł
DS7 Crossback E-Tense 4×4 (300 KM) – od 229 900 zł
Ford Kuga PHEV (225 KM) – od 173 400 zł
Jeep Compass 4xe Plug-in (240 KM) – od 199 500 zł
Range Rover Evoque P300e (309 KM) – od 258 700 zł
Mercedes GLC 350e (320 KM) – od 239 100 zł
Opel Grandland X Hybrid4 (300 KM) – od 200 950 zł
Peugeot 3008 HYbrid4 (302 KM) – od 197 500 zł
Volvo XC60 Plug-in T6 Recharge (340 KM) – od 239 900 zł
Suzuki Across Plug-in (306 KM) – od 261 800 zł

Od 4 stycznia RAV4 hybrid plug-in można zamawiać w przedsprzedaży. Pierwsze egzemplarze zostaną przekazane nowym właścicielom w kwietniu tego roku.

CZYTAJ TAKŻE: Podsumowanie roku 2020: Toyota wyprzedziła Skodę, ale…

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl