Fiat Tipo po modernizacji. Jedno z najtańszych aut na rynku

Jeden z popularniejszych samochodów Fiata – Tipo, przeszedł facelifting. Wraz z nową szatą stylistyczną, pojawił się również uaktualniony cennik. Najtańszy wariant startuje po rabacie od 53,5 tys. zł.

Publikacja: 14.12.2020 12:41

Fiat Tipo po modernizacji. Jedno z najtańszych aut na rynku

Foto: moto.rp.pl

Fiat na koniec roku przedstawił cennik zmodernizowanego Tipo. Jego facelifting nie ograniczył się wyłącznie do poprawek stylistycznych. Dokonano również unowocześnienia systemu multimedialnego oraz dodano nowy wariant nadwozia. W porównaniu do poprzednika zmieniła się np. atrapa chłodnicy, na której środku znalazło się miejsce na nowe logo marki z dużymi literami „FIAT”. Zmodernizowano również dół zderzaka przedniego oraz światła, które zarówno z przodu, jak i z tyłu zostały wykonane w technologii Full-LED. Ponadto w ofercie pojawiły się nowe lakiery takie jak niebieski – Ocean Blue oraz pomarańczowy – Paprika Oragne.

ZOBACZ TAKŻE: Fiat Panda ma 40 lat. Taka mała, a taka duża

We wnętrzu zastosowano nowy system informacyjno-rozrywkowy UConnect 5, składający się z 7-calowgo, ciekłokrystalicznego wyświetlacza zegarów (wykonany w technologii TFT), który zastąpił tradycyjny zestaw wskaźników analogowych oraz 10,25-calowego ekranu centralnego obsługującego m.in. CarPlay i Android Auto. Wśród innych nowości można wymienić np. zastosowanie złącza USB dla pasażerów tylnej kanapy. Wraz z modernizacją do oferty wprowadzono odmianę Tipo Corss. Charakteryzuje się ona innym wykończeniem dolnej części nadwozia, podniesionym zawieszeniem o 4 centymetry, jak też dodatkowymi osłonami, szerszymi opony oraz relingami dachowymi.

""

Fiat Tipo Life.

Foto: moto.rp.pl

""

Fiat Tipo Cross.

Foto: moto.rp.pl

Nie zabrakło też nowości technologicznych. Auto można doposażyć m.in. w asystenta pasa ruchu, system rozpoznający znaki drogowe, autonomiczne hamowanie awaryjne czy tempomat adaptacyjny. Gama produktowa Fiata Tipo składa się z czterech poziomów wyposażenia (Classic, Tipo, City Life oraz Life) oraz trzech wariantów nadwozia (sedan, hatchback oraz kombi – SW). W przypadku Tipo Cross, będzie on oferowany w pięciodrzwiowym nadwoziu w wersjach wyposażenia: City Cross oraz Cross.

""

Fiat Tipo Kombi.

Foto: moto.rp.pl

Podstawę stanowi sedan w wyposażeniu Classic z 95-konnym silnikiem benzynowym 1.4 Fire (taka konfiguracja będzie dostępna od lutego 2021 roku). Co ciekawe Fiat ten wariant wprowadza jedynie na rynek polski. Jego cena katalogowa startuje od 55 700 zł. Jednak po rabacie jest to 53 500 zł. W nadwoziu hatchback auto jest droższe, gdyż kosztuje od 61 700 zł (w promocji od 58 700 zł). Gamę silnikową uzupełnia jednostka napędowa 1.0 GSE T3 o mocy 100 KM oraz o Diesel 1.6 Multijet w wariantach 95 i 130 KM.

Cennik nowego Fiata Tipo:

Fiat Tipo Classic
– 1.4 (95 KM) Classic – od 55 700 zł (po rabacie od 53 500 zł)
– 1.0 GSE T3 (100 KM) Tipo – od 60 700 zł
– 1.3 Multijet (95 KM) Tipo – od 68 700 zł
– 1.0 GSE T3 (100 KM) City Life – od 66 700 zł
– 1.3 Multijet (95 KM) City Life – od 74 700 zł
– 1.6 Multijet (130 KM) City Life – od 78 700 zł
– 1.0 GSE T3 (100 KM) Life – od 72 700 zł
– 1.6 Multijet (130 KM) Life – od 84 700 zł

""

Fiat Tipo Classic.

Foto: moto.rp.pl

Fiat Tipo Hatchback
– 1.4 (95 KM) Classic – od 61 700 zł (po rabacie od 58 700 zł)
– 1.0 GSE T3 (100 KM) Tipo – od 66 700 zł
– 1.3 Multijet (95 KM) Tipo – od 74 700 zł
– 1.0 GSE T3 (100 KM) City Life – od 72 700 zł
– 1.3 Multijet (95 KM) City Life – od 80 700 zł
– 1.6 Multijet (130 KM) City Life – od 84 700 zł
– 1.0 GSE T3 (100 KM) Life: – od 78 700 zł
– 1.6 Multijet (130 KM) Life – od 90 700 zł

""

Fiat Tipo Hatchback.

Foto: moto.rp.pl

Fiat Tipo Kombi
– 1.0 GSE T3 (100 KM) Tipo – od 72 700 zł
– 1.3 Multijet (95 KM) Tipo – od 80 700 zł
– 1.0 GSE T3 (100 KM) City Life – od 78 700 zł
– 1.3 Multijet (95 KM) City Life – od 86 700 zł
– 1.6 Multijet (130 KM) City Life – od 90 700 zł
– 1.0 GSE T3 (100 KM) Life – od 84 700 zł
– 1.6 Multijet (130 KM) Life – od 96 700 zł

""

Fiat Tipo Kombi.

Foto: moto.rp.pl

Fiat Tipo Cross
– 1.0 GSE T3 (100 KM) City Cross – od 78 700 zł
– 1.3 Multijet (95 KM) City Cross – od 86 700 zł
– 1.6 Multijet (130 KM) City Cross: – od 90 700 zł
– 1.0 GSE T3 (100 KM) Cross – od 84 700 zł
– 1.6 Multijet (130 KM) Cross – od 96 700 zł

""

Fiat Tipo Cross.

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Ceny konkurencji:
– Citroen C-Elysee 1.5 BlueHDi (102 KM) Feel – od 60 900 zł
– Dacia Logan MCV 1.0 Sce (73 KM) Access – od 36 900 zł
– Hyundai i30 1.5 DPI (110 KM) Classic Plus – od 67 400 zł
– Kia Ceed 1.0 T-GDI (100 KM) S – od 67 990 zł
– Opel Astra 1.2 (110 KM) 2021 Edition – od 74 300 zł
– Peugeot 308 1.2 PureTech (110 KM) Active – od 81 400 zł
– Renault Megane 1.0 TCe (115 KM) Life – od 68 900 zł
– Seat Leon 1.0 EcoTSI (90 KM) 2021 Reference – od 62 700 zł
– Skoda Scala 1.0 TSI (110 KM) 2021 Active – od 70 600 zł
– Toyota Corolla 1.2T (116 KM) 2020 Active – od 69 900 zł
– Volkswagen Golf 1.0 TSI (90 KM) 2021 Golf – od 70 690 zł

CZYTAJ TAKŻE: Tak mógłby wyglądać Fiat 126 gdyby był produkowany dzisiaj

""

Foto: moto.rp.pl

Fiat na koniec roku przedstawił cennik zmodernizowanego Tipo. Jego facelifting nie ograniczył się wyłącznie do poprawek stylistycznych. Dokonano również unowocześnienia systemu multimedialnego oraz dodano nowy wariant nadwozia. W porównaniu do poprzednika zmieniła się np. atrapa chłodnicy, na której środku znalazło się miejsce na nowe logo marki z dużymi literami „FIAT”. Zmodernizowano również dół zderzaka przedniego oraz światła, które zarówno z przodu, jak i z tyłu zostały wykonane w technologii Full-LED. Ponadto w ofercie pojawiły się nowe lakiery takie jak niebieski – Ocean Blue oraz pomarańczowy – Paprika Oragne.

Pozostało 85% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką