Ceny | Suzuki Jimny: Bezkonkurencyjne

Jeszcze go nie ma, a już stał się ulubionym modelem Suzuki. Kwadratowe Suzuki Jimny zyskuje ogólną sympatię. Sprawdzamy, ile kosztuje.

Publikacja: 13.10.2018 01:09

Ceny | Suzuki Jimny: Bezkonkurencyjne

Foto: moto.rp.pl

Mały, kanciasty, terenowy. Nowy Jimny ma zadatek na to by, jak pozostałe trzy generacje, być produkowane przez bardzo długi czas. Prosta sylwetka już dzisiaj wydaje się ponadczasowa. Karoseria ma 3645 mm długości, kąt natarcia wynosi 37 stopni, kąt rampowy 28 stopni, kąt zejścia 49 stopni, a prześwit 210 mm. Idealne dane dla auta terenowego. Do tego masa własna wynosi jedyne 1090 kg.

""

Nadwozie Suzuki Jimny osadzone jest na tradycyjnej ramie.

Foto: moto.rp.pl

Mało powstaje dzisiaj takich aut, które są zbudowane w prosty sposób, bez żadnych udziwnień. Poczynając od swojego protoplasty zaprezentowanego w 1969 roku Jimny przez wszystkie trzy generacje był wierny swoim zasadom. Również najnowsza poszła w kierunku wyznaczonym przez poprzedników. Auto zbudowane jest na ramie typu drabinowego, ma z tyłu sztywny most i napęd Allgrip Pro z dołączaną tylną osią wraz ze skrzynią redukującą. Z nowości wykorzystywanych w terenie pojawił się asystent zjazdu i podjazdu na wzniesienie.

ZOBACZ TAKŻE: Ceny | Suzuki Vitara: Tylko z turbodoładowaniem

Europejska wersja napędzana jest czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,5 litra i mocy 102 KM. Jednostka napędowa może współpracować z manualną, pięciobiegową lub – za dopłatą – z czterobiegowym automatem. Jimny dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia – Comfort, Premium i XLED.

""

Wnętrze jest dużo bardziej nowoczesne niż w poprzednich generacjach.

Foto: moto.rp.pl

Suzuki Jimny jako takie nie ma na polskim i europejskim rynku konkurencji. Bazowy model kosztuje od 67 900 zł. Tanio nie jest. Za cenę Jimniego można ewentualnie pomyśleć o zakupie Dacii Duster czy Jeepa Renegade. Jednak żaden z tych aut nie ma tyle uroku i nie jest tak wyjątkowe, co małe Suzuki. Jedną z nielicznych opcji jest metalizowany lakier za 2090 złotych. Jeśli zaś chcemy, żeby Jimny miał nadwozie dwukolorowe, musimy doliczyć 3090 zł.

CENY SUZUKI JIMNY:
1.5 Comfort (102 KM, man5): od 67 900 złotych
1.5 Premium (102 KM + man5): od 71 900 złotych
1.5 XLED (102 KM, man5): od 79 900 złotych
1.5 XLED (102 KM, aut4): od 84 900 złotych

Mały, kanciasty, terenowy. Nowy Jimny ma zadatek na to by, jak pozostałe trzy generacje, być produkowane przez bardzo długi czas. Prosta sylwetka już dzisiaj wydaje się ponadczasowa. Karoseria ma 3645 mm długości, kąt natarcia wynosi 37 stopni, kąt rampowy 28 stopni, kąt zejścia 49 stopni, a prześwit 210 mm. Idealne dane dla auta terenowego. Do tego masa własna wynosi jedyne 1090 kg.

Mało powstaje dzisiaj takich aut, które są zbudowane w prosty sposób, bez żadnych udziwnień. Poczynając od swojego protoplasty zaprezentowanego w 1969 roku Jimny przez wszystkie trzy generacje był wierny swoim zasadom. Również najnowsza poszła w kierunku wyznaczonym przez poprzedników. Auto zbudowane jest na ramie typu drabinowego, ma z tyłu sztywny most i napęd Allgrip Pro z dołączaną tylną osią wraz ze skrzynią redukującą. Z nowości wykorzystywanych w terenie pojawił się asystent zjazdu i podjazdu na wzniesienie.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy