Mały, kanciasty, terenowy. Nowy Jimny ma zadatek na to by, jak pozostałe trzy generacje, być produkowane przez bardzo długi czas. Prosta sylwetka już dzisiaj wydaje się ponadczasowa. Karoseria ma 3645 mm długości, kąt natarcia wynosi 37 stopni, kąt rampowy 28 stopni, kąt zejścia 49 stopni, a prześwit 210 mm. Idealne dane dla auta terenowego. Do tego masa własna wynosi jedyne 1090 kg.
Nadwozie Suzuki Jimny osadzone jest na tradycyjnej ramie.
Mało powstaje dzisiaj takich aut, które są zbudowane w prosty sposób, bez żadnych udziwnień. Poczynając od swojego protoplasty zaprezentowanego w 1969 roku Jimny przez wszystkie trzy generacje był wierny swoim zasadom. Również najnowsza poszła w kierunku wyznaczonym przez poprzedników. Auto zbudowane jest na ramie typu drabinowego, ma z tyłu sztywny most i napęd Allgrip Pro z dołączaną tylną osią wraz ze skrzynią redukującą. Z nowości wykorzystywanych w terenie pojawił się asystent zjazdu i podjazdu na wzniesienie.
ZOBACZ TAKŻE: Ceny | Suzuki Vitara: Tylko z turbodoładowaniem
Europejska wersja napędzana jest czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,5 litra i mocy 102 KM. Jednostka napędowa może współpracować z manualną, pięciobiegową lub – za dopłatą – z czterobiegowym automatem. Jimny dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia – Comfort, Premium i XLED.