Ostatnia Vitara pojawił się na rynku cztery lata temu. To druga generacja tego modelu. Crossover zbudowany jest na płycie podłogowej SX4 S-Cross, z którym dzieli również rozwiązania techniczne i jednostki napędowe. Aktualna modernizacja nic w tym zakresie nie zmienia. Nowe za to są niektóre elementy nadwozia: delikatnie zmodyfikowano grill, przedni zderzak i tylne lampy. Wprowadzono nowe kolory nadwozia i wzory felg.
Nowa Vitara pojawi się w salonach już we wrześniu podczas Roadshow.
Więcej nowego dzieje się pod maską. Wycofany został wolnossący silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 120 KM. W jego miejsce wchodzi benzynowa jednostka turbodoładowana o pojemności jednego litra i mocy 112 KM. Mocniejsza, 140 konna wersja (1,4 litra) pozostaje bez zmian.
ZOBACZ TAKŻE: Najbardziej rentowny producent na świecie. Suzuki przed BMW
Vitarę będzie można zamówić w jednym z czterech pakietów wyposażenia (Comfort, Premium, Xled, Xled Sun). Najtańszy model kosztuje po modernizacji 64 900 zł. To wersja Comfort z przednim napędem, silnikiem 1,0 l. Do tej pory za bazową wersję Vitary trzeba było zapłacić 61 900 zł. Najdroższa odmiana kosztuje 109 900 zł (1,4 Turbo, napęd na cztery koła AllGrip). Wyższe wersje wyposażenia dostępne są jedynie z mocniejszym silnikiem. Wszystkie modele można nabyć z automatyczną skrzynią biegów, który wymaga dopłaty 7000 zł.