– Blisko stąd do Doliny Krzemowej skąd pochodzą partnerzy producenta, a Kalifornia, jak żaden inny stan w USA, dba o środowisko — wyjaśnia wybór miejsca pierwszej prezentacji e-trona Thomas Kamla odpowiedzialny w Audi AG za strategię i rozwój technologiczny. Elektryczny SUV Audi pojawi się w sprzedaży w Europie już w listopadzie.
Audi e-tron / fot. David Paul Morris/Bloomberg
E-tron ma zasięg 400 kilometrów i możliwość szybkiego ładowania z mocą do 150 kW. Auto ma 4,9 metra długości, 1,9 m szerokości i 1,6 m. wysokości. Z zewnątrz prezentuje się jak rodzinny SUV, oczywiście klasy premium. Rozstaw osi wynoszący 2928 mm gwarantuje, że wewnątrz jest wystarczająco dużo miejsca dla czterech pasażerów i ich bagaży. Pojemność́ bagażnika to 660 litrów, czyli 4-osobowa rodzina spokojnie zapakuje się na wakacje. Dwa silniki elektryczne pracują praktycznie bezgłośnie. Moc systemowa napędu to 300 kW, a moment obrotowy – 664 Nm. Od 0 do 100 km/h Audi e-tron przyspiesza w 5,7 sekundy czyli tak samo, jak np. kompaktowe A3. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 200 km/h, ale – z racji na zasięg – zalecane jest 120 km/godz. Nowa generacja napędu quattro, z osobnym silnikiem dla każdej osi, zapewnia bezpieczne prowadzenie w nieomal każdym terenie i w każdych warunkach.
CZYTAJ TAKŻE: Audi e-tron na Pikes Peak: z górki bez hamulców
W większości przypadków elektryczny SUV jako podstawowy wykorzystuje silnik tylny. Jeśli jednak kierowca potrzebuje więcej mocy, budzi się cały system. Dzieje się tak również w przypadku zagrożenia poślizgiem na oblodzonej jezdni, podczas szybkiego pokonywania zakrętu lub w przypadku podsterowności/nadsterowności pojazdu. Dynamiczne talenty e-trona ujawniają się zwłaszcza w warunkach słabej przyczepności, np. na śniegu. Za pomocą Audi drive select kierowca może wybrać jedną z siedmiu charakterystyk ustawień pojazdu, zależnych od sytuacji, warunków na drodze czy stylu jazdy kierowcy. System ten wpływa również na pracę standardowego zawieszenia pneumatycznego z adaptacyjnymi amortyzatorami.