Twórca polskiego elektrycznego pojazdu Triggo rozpoczął pilotażową produkcję kilkudziesięciu egzemplarzy modelu. Spółka jeszcze w tym roku chce się pojawić na NewConnect.

Ukończenie pojazdów planowane jest na przełom 2021 i 2022 r. Za ich wyprodukowanie odpowiadać będzie firma AMZ Kutno. Spółka Triggo opracowała model małego miejskiego auta elektrycznego, które dzięki swoim małym gabarytom oraz elektrycznemu napędowi ma być wykorzystywane m.in. w dużych miastach oraz w branży car sharingu. Obecnie trwają prace nad uzyskaniem homologacji pojazdu oraz rozmowy z międzynarodowymi partnerami m.in. z Europy i Azji.

CZYTAJ TAKŻE: Polska stała się liderem elektromobilności

– Rozpoczęliśmy produkcję pilotażowej serii prototypów Triggo. To kolejny krok milowy w rozwoju projektu, dzięki któremu w ciągu kilku kwartałów będziemy dysponować flotą kilkudziesięciu pojazdów. Przekażemy je potencjalnym partnerom biznesowym z Polski, Europy i Azji – stwierdził Rafał Budweil, prezes Triggo. – AMZ Kutno wniesie do projektu swoje know how i wieloletnie doświadczenie w produkcji pojazdów małoseryjnych, dbając o wysoką jakość prototypów. Jednocześnie toczymy zaawansowane rozmowy biznesowe i analizujemy różne warianty w zakresie wytwarzania Triggo w skali masowej – wyjaśnił Rafał Budweil.

Debiut Triggo na małym parkiecie ma nastąpić w tym roku. Spółka szacuje, że dzięki ofercie publicznej akcji uzyska do 2,5 mln euro. Jak zapowiadał kilka tygodni temu w „Parkiecie” prezes Budweil, spółka będzie dążyła także do przeprowadzenia dual-listingu na zagranicznym parkiecie. – W naszej ocenie osiągnięcie strategicznej pozycji rynkowej Triggo przyspieszy pozyskanie zewnętrznego kapitału. W najbliższych tygodniach planujemy przeprowadzić ofertę publiczną akcji, którą zrealizujemy w oparciu o memorandum informacyjne pozwalające pozyskać środki do 2,5 mln euro. W dalszej kolejności chcemy ubiegać się o wprowadzenie akcji spółki do obrotu na NewConnect – podsumował Rafał Budweil.

Mogą Ci się również spodobać

Rabatowe wojny salonowe

Niewiele samochodów sprzedawanych jest według standardowych cenników. Zawsze są jakieś zniżki – można usłyszeć ...

Ford Kuga: Czas na życzliwsze spojrzenie

Ford nie bierze udziału w wyścigu na szybkość wprowadzania na rynek kolejnych generacji swoich ...

Lancia żyje i ma się dobrze. Ypsilon otrzymał napęd hybrydowy

Lancia nadal sprzedaje nowe samochody. Co prawda tylko we Włoszech i tylko jeden model ...

Range Rover SV Coupe: Najdroższy SUV na polskim rynku

To będzie najdroższy SUV na polskim rynku. Range Rover SV Coupe, który zostanie wyprodukowane ...

Tytuł „Engine of the Year 2018” wygrywa…

3,9 litrowy silnik biturbo z Ferrari 488 GTB również w tym roku wygrał tytuł ...

Wodorowy pociąg drogowy

Ciężarówki z napędem wodorowym mają pojawić się na drogach już w niedalekiej przyszłości. Amerykański ...