Hyundai opublikował cennik modelu Elantra. Duży sedan, który w swojej formie staje się powoli rynkowym rarytasem, ma nie tylko atrakcyjną cenę, ale również wolnossący, benzynowy silnik. Cena startowa to nieco prawie 82 tys. zł.

Hyundai nie zwalnia tempa. Po zaprezentowaniu nowej generacji Tucsona (SUV segmentu C), przyszedł czas na kolejny model. Tym razem chodzi o nowe wcielenie sedana klasy średniej – Elantry. Auto ma 4650 mm długości oraz bagażnik o objętości 474 litrów. Jest dostępne w trzech wariantach wyposażenia (Modern, Smart, Executive), z jednym silnikiem (1.6 MPI) oraz dwoma skrzyniami biegów (manualną i CVT).

CZYTAJ TAKŻE: Test | Hyundai Tuscon: Lepiej być nie może

Hyundai Elantra.

Do napędu Elantry posłużył klasyczny, wolnossący silnik z pośrednim wtryskiem paliwa, o objętości skokowej 1,6-litra. Osiąga on moc 123 KM oraz 153 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do wyboru są dwie skrzynie biegów: manualna o 6-przełożeniach (od 81 900 zł) oraz bezstopniowa CVT (od 87 000 zł). Dynamiczniejszym wariantem jest ten z przekładnią manualną. Zgodnie z danymi producenta przyspiesza do 100 km/h w 10,6 sekundy, a maksymalnie pozwala rozpędzić się do 200 km/h. Wariant z CVT jest o 5 km/h wolniejszy i potrzebuje o 0,1 sekundę (10,7 s.) więcej, aby uzyskać pierwsze 100 km/h.

W najniższej opcji wyposażenia „Modern” (od 81 900 zł), klienci otrzymują m.in.: system ratunkowy eCall, manualną klimatyzację, system monitorowania tylnej kanapy (RSA), czujniki parkowania z tyłu, komputer pokładowy z wyświetlaczem kolorowym o przekątnej 4,2-cala, radio z RDS i DAB, system Bluetooth czy kierownicę obszytą skórą.

Wyższy standard „Smart” (od 93 900 zł) jest doposażony w takie systemy jak: asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, asystenta utrzymywania pasa ruchu (LKA), asystenta unikania kolizji czołowych (FCA), kamerę cofania, dwustrefową klimatyzację automatyczną, tempomat, system multimedialny z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym czy 16-calowe koła.

Najbogatszy wariant stanowi „Executive” (od 113 900 zł). Klienci, którzy zdecydują się na tą opcję otrzymają w standardzie m.in.: bezkluczykowy dostęp do samochodu, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, podgrzewane przednie siedzenia i koło kierownicy, cyfrowe zegary z 10,25-calowym kolorowym wyświetlaczem, nagłośnienie BOSE, reflektory LED (przednie i tylne) oraz 17-calowe koła.

Ceny Hyundai Elantra:
Elantra 1.6 MPI 6MT Modern (123 KM) – od 81 900 zł
Elantra 1.6 MPI 6MT Smart (123 KM) – od 93 900 zł
Elantra 1.6 MPI 6MT Executive (123 KM) – od 113 900 zł

Elantra 1.6 MPI CVT Modern (123 KM) – od 87 000 zł
Elantra 1.6 MPI CVT Smart (123 KM) – od 100 400 zł
Elantra 1.6 MPI CVT Executive (123 KM) – od 120 400 zł

Ceny konkurencji

– Citroen C-Elysee 1.5 BlueHDi (102 KM) – od 60 900 zł
– Fiat Tipo 1.4 Fire (95 KM) – od 53 500 zł
– Ford Focus Sedan 1.0 EcoBoost (100 KM) – od 79 500 zł
– Honda Civic X 1.0 VtEC (126 KM)  – od 94 200 zł
– Mazda 3 2.0 Skyactive-G (150 KM) – od 99 900 zł
– Toyota Corolla Sedan 1.6 (132 KM)  – od 79 900 zł

CZYTAJ TAKŻE: Hyundai Ioniq 5 powalczy z Teslą

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ceny | Mazda 6: Po prostu naj…

Aktualna, trzecia generacja Mazdy 6 doczekała się drugiej modernizacji. W ofercie pojawiła się nowa, ...

Policja odebrała radiowozy za 1,1 mln zł

Policja z województwa podkarpackiego odebrała 9 nowych radiowozów o łącznej wartości ponad 1 mln ...

Tomasz Przygucki, prezes TrybEco: Postrzeganie roweru elektrycznego się zmieniło

Rower elektryczny przydaje się choćby po to żeby więcej i częściej jeździć - mówi ...

Raport niezawodności GTU | Samochody kompaktowe: Tipo zaskakuje, Dacia rozczarowuje

Niemiecki instytut rzeczoznawców GTU – świadczącej podobne usługi jak Dekra czy TUV, przedstawił najnowszy ...

Tesla z polskim cennikiem dla wszystkich modeli

W końcu się doczekaliśmy polskich cen Tesli. Producent udostępnił cennik dla wszystkich modeli. Najtańsza ...

Maxime Picat, wiceprezes Grupy PSA: Bardzo cenimy rynek polski

Dla Peugeota i Citroena konkurencją jest Renault, a dla Opla – Volkswagen. Nie ma ...