Do gamy modeli Volkswagena Touarega oraz Audi Q8 dołącza hybryda typu plug-in. Napęd będzie składał się z silnika benzynowego o sześciu cylindrach oraz silnika elektrycznego, a do wyboru będą dwa warianty mocy.

Oba SUVy są oparte na tej samej płycie podłogowej MLB Evo, opracowanej przez koncern Volkswagena. Na niej zbudowane zostały również inne modele, takie jak: Audi Q7, Porsche Cayenne, Lamborghini Urus czy Bentley Bentayga. Nowe hybrydy – które konstrukcyjnie są do siebie zbliżone – będą dostępne w dwóch odmianach w Audi i jednej u Volkswagena. Słabsza (Q8 55 TFSI e quattro) dysponować będzie mocą 381 KM (600 Nm), a mocniejsza (Q8 60 TFSI e quattro i Touareg R eHybrid) – 462 KM (700 Nm). W skład układu hybrydowego wchodzi silnik benzynowy V6 o mocy 340 KM (450 Nm) oraz elektryczny generujący do 136 KM. W trybie czysto elektrycznym auta są w stanie przejechać do 47 km. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu akumulatorów o pojemności 17,8 kWh, które zostały umieszczone pod podłogą, ograniczając objętość bagażnika do 505 litrów. Można je ładować z mocą do 7,4 kW, co zajmuje około 2,5 godziny.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Audi RS6: Chcę mieć wszystko

Audi Q8 60 TFSI e quattro.
Volkswagen Touareg R eHybrid.

Zarówno Audi, jak też Volkswagen mają być szybkie. Zgodnie z zapowiedzią producentów, pierwszą setkę, warianty o mocy 381 KM, osiąga w 5,8 sekundy, a mocniejsza (462 KM) w 5,4 sekundy. Ich prędkość maksymalna została ograniczona do 240 km/h. Co ważniejsze systemy częściowej autonomii jazdy działają w pełnym zakresie prędkości. Wraz z nowym napędem pojawi się nowoczesna technologia. Wprowadzony ma być inteligentne zarządzanie energią. Oznacza to, że przy zaplanowanej trasie, wykorzystywane są dane z systemu nawigacji. Dzięki temu możliwe jest wcześniejsze określenie strategii działania i zarządzania energią na najbliższe kilometry.

CZYTAJ TAKŻE: Elektryczny SUV ID.4. Przyszły bestseller Volkswagena

Ceny samochodów są do siebie zbliżone  – przynajmniej na rynku niemieckim. Volkswagen Touareg Touareg R eHybrid to wydatek od 84 660,50 euro. W Audi jest to 75 936 euro za Q8 55 TFSI e quattro oraz 92 800 euro za Q8 60 TFSI e quattro (10 tys. euro mniej niż SQ8 TFSI o mocy 500 KM). Jak na razie nie określono polskiego cennika dla opisywanych, hybrydowych modeli. Warto jednak podkreślić, że na rynku niemieckim obecnie obowiązuje obniżona wartość podatku VAT (16 proc.).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Harald Krueger, prezes BMW: Od początku wierzyłem w elektromobilność

Nowe pokolenie naszych klientów większy nacisk kładzie na to, żeby nie tracić łączności z ...

Dworzec w Gdańsku ma być jednym z pierwszych, przed którym zaparkują elektryczne samochody z sieci carsharingowej, nad którą pracuje obecnie PKP

Z pociągu prostu do samochodu na prąd

Wynajem e-aut na minuty, jaki PKP wkrótce zaczną uruchamiać przy dworcach kolejowych, ma zwiększyć ...

Na moście Poniatowskiego w Warszawie będzie sześć fotoradarów

Zarząd Dróg Miejskich (ZDM) rozpisał przetarg na sześć fotoradarów. Ich celem będzie kontrolowanie prędkości ...

Chrysler: Bardzo nieudany powrót nazwy Voyager

Pionier popularnego w latach 90. segmentu vanów wraca na rynek. Chrysler ponownie oferuje w ...

Carsmile już z tysiącem aut w sieci

Rośnie popularność internetowych salonów z samochodami. Rozwój tej formy sprzedaży przyspiesza pandemia koronawirusa. O ...

Ducati Multistrada: Pierwszy motocykl z radarem adaptacyjnym

To, co przydaje się w aucie może być też dobre dla motocykla. Korzystając z ...