Do gamy modeli Volkswagena Touarega oraz Audi Q8 dołącza hybryda typu plug-in. Napęd będzie składał się z silnika benzynowego o sześciu cylindrach oraz silnika elektrycznego, a do wyboru będą dwa warianty mocy.

Oba SUVy są oparte na tej samej płycie podłogowej MLB Evo, opracowanej przez koncern Volkswagena. Na niej zbudowane zostały również inne modele, takie jak: Audi Q7, Porsche Cayenne, Lamborghini Urus czy Bentley Bentayga. Nowe hybrydy – które konstrukcyjnie są do siebie zbliżone – będą dostępne w dwóch odmianach w Audi i jednej u Volkswagena. Słabsza (Q8 55 TFSI e quattro) dysponować będzie mocą 381 KM (600 Nm), a mocniejsza (Q8 60 TFSI e quattro i Touareg R eHybrid) – 462 KM (700 Nm). W skład układu hybrydowego wchodzi silnik benzynowy V6 o mocy 340 KM (450 Nm) oraz elektryczny generujący do 136 KM. W trybie czysto elektrycznym auta są w stanie przejechać do 47 km. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu akumulatorów o pojemności 17,8 kWh, które zostały umieszczone pod podłogą, ograniczając objętość bagażnika do 505 litrów. Można je ładować z mocą do 7,4 kW, co zajmuje około 2,5 godziny.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Audi RS6: Chcę mieć wszystko

Audi Q8 60 TFSI e quattro.
Volkswagen Touareg R eHybrid.

Zarówno Audi, jak też Volkswagen mają być szybkie. Zgodnie z zapowiedzią producentów, pierwszą setkę, warianty o mocy 381 KM, osiąga w 5,8 sekundy, a mocniejsza (462 KM) w 5,4 sekundy. Ich prędkość maksymalna została ograniczona do 240 km/h. Co ważniejsze systemy częściowej autonomii jazdy działają w pełnym zakresie prędkości. Wraz z nowym napędem pojawi się nowoczesna technologia. Wprowadzony ma być inteligentne zarządzanie energią. Oznacza to, że przy zaplanowanej trasie, wykorzystywane są dane z systemu nawigacji. Dzięki temu możliwe jest wcześniejsze określenie strategii działania i zarządzania energią na najbliższe kilometry.

CZYTAJ TAKŻE: Elektryczny SUV ID.4. Przyszły bestseller Volkswagena

Ceny samochodów są do siebie zbliżone  – przynajmniej na rynku niemieckim. Volkswagen Touareg Touareg R eHybrid to wydatek od 84 660,50 euro. W Audi jest to 75 936 euro za Q8 55 TFSI e quattro oraz 92 800 euro za Q8 60 TFSI e quattro (10 tys. euro mniej niż SQ8 TFSI o mocy 500 KM). Jak na razie nie określono polskiego cennika dla opisywanych, hybrydowych modeli. Warto jednak podkreślić, że na rynku niemieckim obecnie obowiązuje obniżona wartość podatku VAT (16 proc.).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

W lipcu poznamy wygląd i nazwę polskiego auta elektrycznego

Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland zapowiedział, że 28 lipca br. zostanie zaprezentowany prototyp pierwszego polskiego ...

Oficjalne otwarcie salonu McLarena w Polsce

Pierwszy i jedyny w Polsce salon McLarena działa już od jakiegoś czasu przy ul. ...

Top 10 | Najchętniej kupowane SUV-y w Polsce

IBMR Samar opublikował listę najchętniej kupowanych SUV-ów nad Wisłą od początku roku do sierpnia ...

Seat Tarraco: Pora na dużego SUV-a. Pierwsze zdjęcia

Seat zapowiada wprowadzenie do sprzedaży kolejnego SUV-a. Tarraco będzie największym modelem w gamie rodzinnych ...

Toyota Corolla: Koniec schizmy

Rozstanie to nowy początek… Tak, znamy te pomysły, które – choć z założenia bywają ...

W zachodniej Europie przyspieszy sprzedaż elektrycznych aut

Z najnowszych prognoz wynika, że zachodnia Europa zajmie czołowe miejsce w globalnym wyścigu o ...