Do gamy modeli Volkswagena Touarega oraz Audi Q8 dołącza hybryda typu plug-in. Napęd będzie składał się z silnika benzynowego o sześciu cylindrach oraz silnika elektrycznego, a do wyboru będą dwa warianty mocy.

Oba SUVy są oparte na tej samej płycie podłogowej MLB Evo, opracowanej przez koncern Volkswagena. Na niej zbudowane zostały również inne modele, takie jak: Audi Q7, Porsche Cayenne, Lamborghini Urus czy Bentley Bentayga. Nowe hybrydy – które konstrukcyjnie są do siebie zbliżone – będą dostępne w dwóch odmianach w Audi i jednej u Volkswagena. Słabsza (Q8 55 TFSI e quattro) dysponować będzie mocą 381 KM (600 Nm), a mocniejsza (Q8 60 TFSI e quattro i Touareg R eHybrid) – 462 KM (700 Nm). W skład układu hybrydowego wchodzi silnik benzynowy V6 o mocy 340 KM (450 Nm) oraz elektryczny generujący do 136 KM. W trybie czysto elektrycznym auta są w stanie przejechać do 47 km. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu akumulatorów o pojemności 17,8 kWh, które zostały umieszczone pod podłogą, ograniczając objętość bagażnika do 505 litrów. Można je ładować z mocą do 7,4 kW, co zajmuje około 2,5 godziny.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Audi RS6: Chcę mieć wszystko

Audi Q8 60 TFSI e quattro.
Volkswagen Touareg R eHybrid.

Zarówno Audi, jak też Volkswagen mają być szybkie. Zgodnie z zapowiedzią producentów, pierwszą setkę, warianty o mocy 381 KM, osiąga w 5,8 sekundy, a mocniejsza (462 KM) w 5,4 sekundy. Ich prędkość maksymalna została ograniczona do 240 km/h. Co ważniejsze systemy częściowej autonomii jazdy działają w pełnym zakresie prędkości. Wraz z nowym napędem pojawi się nowoczesna technologia. Wprowadzony ma być inteligentne zarządzanie energią. Oznacza to, że przy zaplanowanej trasie, wykorzystywane są dane z systemu nawigacji. Dzięki temu możliwe jest wcześniejsze określenie strategii działania i zarządzania energią na najbliższe kilometry.

CZYTAJ TAKŻE: Elektryczny SUV ID.4. Przyszły bestseller Volkswagena

Ceny samochodów są do siebie zbliżone  – przynajmniej na rynku niemieckim. Volkswagen Touareg Touareg R eHybrid to wydatek od 84 660,50 euro. W Audi jest to 75 936 euro za Q8 55 TFSI e quattro oraz 92 800 euro za Q8 60 TFSI e quattro (10 tys. euro mniej niż SQ8 TFSI o mocy 500 KM). Jak na razie nie określono polskiego cennika dla opisywanych, hybrydowych modeli. Warto jednak podkreślić, że na rynku niemieckim obecnie obowiązuje obniżona wartość podatku VAT (16 proc.).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Suzuki Top Team: Jeszcze większe wsparcie dla wybranych zawodników PZB

Współpraca japońskiej marki i Polskiego Związku Bokserskiego wkracza w kolejny etap. Podczas uroczystości, która ...

Kolejna firma wyrzucona z budowy S7 Warszawa – Grójec

Chodzi o 15-kilometrowy odcinek pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i ...

Genewa 2019 | Kia Niro: Wejście do sieci

Genewa coraz bliżej, więc otwiera się worek z zapowiedziami premier. Jedną z nich będzie ...

Przybędzie hybryd? Są patenty do wzięcia…

Jak spopularyzować zelektryfikowane samochody? Toyota Motor Corporation zdecydowała się na udostępnienie bez opłat licencyjnych ...

ESL One: Mercedes szuka nowych klientów. Premiera CLA Coupe

Mercedes w poszukiwaniu nowych klientów zaprezentował po raz pierwszy w Polsce Mercedesa CLA Coupe ...

Nowy Lexus IS niestety nie trafi do Europy

Lexus wprowadza na rynek nową generację modelu IS. Dużym zaskoczeniem jest fakt, że limuzyna ...