Nivus to pierwszy model opracowany przez Volkswagena w Brazylii na rynek międzynarodowy. Opiera się na platformie MQB, na której bazuje Audi A1 i Audi Q2, Seat Arona, Seat Ibiza i Skoda Scala jak i VW Polo i T-Cross. Nowy model w najbliższych tygodniach zjedzie z linii montażowej w fabryce Anchieta w Brazylii. Dostępny będzie początkowo wyłącznie na rynku brazylijskim, pod koniec roku pojawi się również w Argentynie i pozostałych krajach Ameryki Południowej. Produkcja w europejskiej fabryce w Pampelunie w Hiszpanii powinna rozpocząć się od połowy 2021 r. Volkswagen produkuje tam również model T-Cross. Auto w Europie powinno zadebiutować na przełomie 2021/2022 roku.
Volkswagen Nivus.
Nie wiadomo czy na Starym Kontynencie model pozostanie z nazwą Nivus, czy zostanie ona zastąpiona oznaczeniem T-Sport. Ten crossover ze ściętym dachem w stylu coupe ma być bardziej sportowym odpowiednikiem T-Crossa. Volkswagen chwali się wyposażeniem nowego modelu. Kamera cofania, asystent ruszania pod górę, tempomat z radarem „Adaptive Cruise Control” (ACC) są dostępne seryjnie. To sprawia, że Nivus jest jedynym kompaktowym modelem w Brazylii, który jest wyposażony w system ACC. Karoseria Nivusa (4266 mm) ma prawie taką samą długość jak VW T-Roc. Bagażnik mieści 415 litrów – więcej niż w Polo i T-Crossie, ale mniej niż w T-Rocu.. Pod maskę trafi wyłącznie trzycylindrowy silnik TSI o mocy 128 KM.