Nowy silnik, nowa cena. Najnowsze, ósme wcielenie Golfa można zamawiać z nową jednostką napędową – 1.0 TSI o mocy 90 KM za kwotę 69 490 zł.

Sprzedaż Golfa VIII rozpoczęła się od mocniejszych wersji, które zadebiutowały na rynku pod koniec 2019 roku. Za nieco ponad 90 tys. zł. można zamówić naprawdę dobrze wyposażone wersje Volkswagena. Teraz oferta nowego Golfa została uzupełniona o słabsze jednostki napędowe o mocy 90 KM i 110 KM. Tym samym cennik modelu znacznie obniżył pułap i rozpoczyna się od 75 490 zł, a po uwzględnieniu upustu, Golf VIII jest dostępny od 69 490 złotych. To o 4000 zł mniej niż kosztował poprzednik.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen Golf VIII: Przewaga nad resztą świata

Najtańszy nowy Golf z silnikiem 1.0 TSI o mocy 90 KM oferowany będzie z manualną 5-biegową przekładnią. 6-biegową skrzynię otrzyma wersja z mocniejszym silnikiem 1.0 TSI o mocy 110 KM (od 72 890 zł). Bez względu jednak wersję silnika i skrzyni biegów pozostałe elementy wyposażenia pozostają bez zmian. W standardzie otrzymamy m.in. reflektory LED (tylne światła także LED), fotel kierowcy z regulacją wysokości, wielofunkcyjną kierownicę, podsufitkę w szarym kolorze, elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją auto-hold, klimatyzację automatyczną Climatronic, elektrycznie sterowane szyby, radio z ekranem 8,25 cala. W cenie uwzględniono również bogaty pakiet bezpieczeństwa. Nie trzeba dopłacać za asystenta podjazdu i zjazdu, sygnalizację spadku ciśnienia w oponach, system wykrywania pieszych, monitorowanie stanu kierowcy, asystenta utrzymania w pasie ruchu, komunikację Car2X czy układ automatycznego wzywania pomocy eCall.

Za dopłatą 3850 zł dostępny jest m.in. pakiet Business z czujnikami parkowania (przód i tył), skórzaną kierownicą, alarmem i czujnikiem deszczu. Za przyciemniane tylne szyby dopłacimy 1090 zł a za komfortowe siedzenia Basic 1190 zł. Warto rozważyć także takie dodatki jak kamera cofania (1310 zł) czy App Connect czyli Android Auto i CarPlay (910 zł). Dodatkowo za czteroletnią opiekę serwisową (ograniczoną przebiegiem 120 tys. km) zapłacimy 2550 zł.

Poza bazowym modelem w nowego Golfa możemy nabyć z silnikami benzynowymi (TSI), wysokoprężnymi (TDI) i układem napędowym typu mild-hybrid (eTSI). Wkrótce ofertę uzupełnią hybrydy typu plug-in. Nowe jednostki benzynowe działają w cyklu Millera dla silników TSI, dzięki czemu mają niskie zużycie paliwa i niską emisję szkodliwych substancji. Z kolei w jednostkach TDI, Volkswagen zastosował dwukrotny wtrysk czynnika AdBlue (tzw. Twindosing), co zmniejszyło emisję tlenków azotu. Nowe TDI zużywają o 17 procent mniej paliwa.

Golf VIII ostro wchodzi na rynek. Ustawia wysoko poprzeczkę niską ceną i bardzo dobrym wyposażeniem seryjnym. Walka o klientów rozpoczęła się na dobre.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen chce produkować ekologicznie

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

We Wrocławiu koniec Vozilli. Carsharing nie wytrzymał konkurencji

Wrocławskie elektryki na minuty nie wytrzymały konkurencji. Miejski system wypożyczania samochodów elektrycznych kończy działalność ...

Aurus Senat: Rosyjski konkurent dla Bentleya i Rollsa

Rosja ma nową limuzynę. Aurus Senat ma konkurować z Bentleyem i Rolls Roycem. Nową ...

Elektryfikacja przyniesie kryzys w branży motoryzacyjnej

Przejście motoryzacji na napęd elektryczny nie wróży spokojnej przyszłości. Będzie to raczej trudne wyzwanie ...

Dla japońskich mediów sprawa Carlosa Ghosna to wciąż jeden z głównych tematów

Biznes za kratkami

Carlos Ghosn nie jest ani pierwszym, ani zapewne ostatnim przedstawicielem biznesowej elity, który znalazł ...

Rosjanie zbudowali swoją wersję pickupa Tesli

Rosyjska firma o nazwie Garage 54 zbudowała wyjątkowy pojazd. To replika niedawno zaprezentowanego pickupa ...

Cięcia w Audi: 15 mld euro oszczędności, 14 tys. etatów

Producent aut segmentu premium z  grupy Volkswagena zamierza zaoszczędzić do 2022 r. 15 mld ...