Toyota Corolla to zdecydowanie sprzedażowa niespodzianka na polskim rynku. W październiku Toyota pobiła swój absolutny rekord rejestracji jednego modelu w ciągu miesiąca.

Zarejestrowano 2 325 egzemplarzy Corolli – jest to najlepszy wynik nie tylko w historii tego modelu, ale wszystkich modeli Toyoty na polskim rynku. Corolla zajęła pierwsze miejsce w zestawieniu najpopularniejszych samochodów w Polsce po raz szósty z rzędu.

Toyota Corolla Sedan.

Nowa generacja kompaktowej Toyoty zadebiutowała w marcu tego roku, powodując gwałtowny skok popularności Corolli. W okresie od stycznia do października Corolla zanotowała 15 829 rejestracji, co daje jej drugie miejsce w kraju. W tym samym okresie 2018 roku Polacy zarejestrowali 6 487 egzemplarzy, co oznacza wzrost rok do roku aż o 144 procent. Udział napędu hybrydowego w rejestracjach nowej Corolli wyniósł w październiku 67 procent. Najpopularniejszą opcją w gamie napędów jest układ hybrydowy 1.8 o mocy 122 KM (56 procent).

Toyota Corolla Hatchback.

Klienci biznesowi odpowiadają za 71 procent sprzedaży Corolli. Udział dużych przedsiębiorstw w całkowitej liczbie rejestracji wynosi 47 procent, zaś małych firm 24 procent. Nabywcy flotowi chętnie sięgają po lepiej wyposażone auta. Wersja Comfort, również z pakietami, odpowiada za 74 procent sprzedaży Corolli do firm. Do dużych flot najczęściej trafiają sedany (59 procent) – zarówno Corolla sedan nowej generacji, jak i Corolla Classic. Większe firmy najchętniej sięgają po hybrydy – aż 80 procent egzemplarzy nowej Corolli rejestrowanych przez duże przedsiębiorstwa ma napęd spalinowo-elektryczny. 16 procent to auta z silnikiem benzynowym 1.6. Nawet jeśli uwzględnić rejestracje Corolli Classic, hybrydy dominują w zakupach dużych firm, odpowiadając za 69 procent egzemplarzy trafiających do flot większych przedsiębiorstw.

CZYTAJ TAKŻE: Toyota Camry: W USA lider sprzedaży od 22 lat

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

BMW X4 M. Potęga doznań

To jeden z najważniejszych SAC-ów bawarskiego koncernu. Jest europejskim bestsellerem, a w wersji M ...

David Gilbert, prezes McLaren Europe: Brexit nie zabije naszego biznesu

Nie zależy nam na szybkim wzroście, bo wtedy stracilibyśmy wypracowany już wizerunek marki ekskluzywnej. ...

Jens Ocksen, prezes Volkswagen Poznań: W motoryzacji mamy rewolucję

Jesteśmy dzisiaj świadkami wielkiego fenomenu. Ceny robotów w porównaniu do okresu sprzed 10-15 lat ...

Rynek magnezu pod kontrolą Chin

Chiny mają globalny udział w produkcji magnezu przekraczający 80 procent . Niemal wszyscy producenci ...

Ghosn usunięty z Nissana, co dalej z aliansem?

Rada nadzorcza Nissana zdymisjonowała po ponad czterogodzinnym posiedzeniu swojego szefa, Carlosa Ghosna — jako ...

Kosztowny urok elektromobilności

Koncerny motoryzacyjne w UE bronią się przed zbyt ambitnymi celami redukcji emisji CO2. Straszą ...