Nowa Corvette C8 Stingray: Z centralnym silnikiem i bez turbo

GM dokonał największej rewolucji w 60-letniej historii Corvetty. Nowy model C8 Stingray będzie miał centralnie zabudowany, wolnossący silnik.

Publikacja: 19.07.2019 11:17

Nowa Corvette C8 Stingray: Z centralnym silnikiem i bez turbo

Foto: moto.rp.pl

""

Corvette C8 Stingray.

moto.rp.pl

Plotki o całkowicie nowej koncepcji Corvetty C8 od dłuższego czasu pojawiały się w mediach. Teraz, po oficjalnej prezentacji nowego Chevroleta Corvette wszystkie spekulacje zostały ucięte końca. Tak, C8 otrzyma centralnie umieszczony silnik bez turbodoładowania, a Stingray powraca jako oficjalna nazwa tego modelu. Poza tym to najmocniejsza Corvette jaka powstała i pierwsza, która nie jest oferowana z ręczną skrzynią biegów.

""

moto.rp.pl

Corvette C8 Stingray napędzana będzie przez 6,2-litrowy silnik Small Block V8 z suchym smarowaniem miski olejowej, technologią dwuzaworową, zmiennym rozrządem, dezaktywacją cylindrów i z całkowicie przebudowany aluminiowym blokiem o nazwie LT2. W przeciwieństwie do wcześniejszych spekulacji, nowy silnik pozostał jednostką wolnossącą. GM w swoich komunikatach wspomina, że pojawią się także inne, prawdopodobnie doładowane silniki. Nowa jednostka napędowa zabudowana jest centralnie za pasażerami. Osiąga moc 502 KM i maksymalny moment obrotowy 637 Nm.

""

moto.rp.pl

C8 Stingray otrzymał także nowo opracowaną ośmiobiegową przekładnię dwusprzęgłową, która pochodzi od dostawcy Tremec. Pierwszy bieg ma bardzo krótkie przełożenie. Biegi od 2 do 6 mają są biegami do jazdy, a siedem i osiem służą jako nadbieg. Dostępnych będzie sześć programów jazdy (poprzednio były cztery). Danych technicznych General Motors póki co nie podaje. Wiadomo tylko, że przyspieszenie od 0 do 60 mil/h ma zająć mniej niż trzy sekundy.

ZOBACZ TAKŻE: Koniec sprzedaży w Europie Corvetty i Camaro

""

moto.rp.pl

Mimo zupełnie odmiennej koncepcji napędowej nowy model jest wyraźnie rozpoznawalny jako Corvette. GM twierdzi, że tylko niewielka część poprzednika C7 została przejęta do C8. Corvette C8 Stingray ma 4,63 metra długości, 1,93 metra szerokości i 1,23 metra wysokości. Rozstaw osi wynosi 2722 mm, masa własna wynosi 1530 kilogramów. W podwoziu C8 wykorzystuje odlewane ciśnieniowo aluminiowe profile. Tylny zderzak wykonany jest z włókna węglowego, 3,2 mm szyba nakrywająca silnik z włókna szklanego. Nowa pozycja silnika zmieniła proporcje auta.

""

moto.rp.pl

Nowa Corvette oferowana będzie ponownie ze zdejmowanym, jednoczęściowym elementem dachowym, który można schować w bagażniku, za silnikiem V8. Sam bagażnik ma pojemność 357 litrów. Kolejny mały bagażnik, mieszczący niewielki bagaż podręczny znajduje się z przodu.

""

moto.rp.pl

Rozpoczęcie produkcji nowej Corvette C8 Stingray zaplanowano na koniec 2019 roku w Bowling Green w stanie Kentucky. GM nie podaje jeszcze dokładnej daty wprowadzenia auta na rynek. W USA nowy C8 będzie dostępny w wersji podstawowej za mniej niż 60 000 dolarów.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Plotki o całkowicie nowej koncepcji Corvetty C8 od dłuższego czasu pojawiały się w mediach. Teraz, po oficjalnej prezentacji nowego Chevroleta Corvette wszystkie spekulacje zostały ucięte końca. Tak, C8 otrzyma centralnie umieszczony silnik bez turbodoładowania, a Stingray powraca jako oficjalna nazwa tego modelu. Poza tym to najmocniejsza Corvette jaka powstała i pierwsza, która nie jest oferowana z ręczną skrzynią biegów.

Corvette C8 Stingray napędzana będzie przez 6,2-litrowy silnik Small Block V8 z suchym smarowaniem miski olejowej, technologią dwuzaworową, zmiennym rozrządem, dezaktywacją cylindrów i z całkowicie przebudowany aluminiowym blokiem o nazwie LT2. W przeciwieństwie do wcześniejszych spekulacji, nowy silnik pozostał jednostką wolnossącą. GM w swoich komunikatach wspomina, że pojawią się także inne, prawdopodobnie doładowane silniki. Nowa jednostka napędowa zabudowana jest centralnie za pasażerami. Osiąga moc 502 KM i maksymalny moment obrotowy 637 Nm.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności