World Car of the Year 2019: Jaguar I-Pace zgarnia pulę

Trzy tytuły, w tym ten najbardziej prestiżowy, czyli World Car of the Year, powędrowały do Jaguara I-Pace, który został także europejskim samochodem roku. Ale największym zaskoczeniem jest nagroda dla najlepszego samochodu miejskiego dla Suzuki Jimny. Jak najbardziej zasłużona, choć miasto nie jest żywiołem małego terenowca.

Publikacja: 18.04.2019 12:00

World Car of the Year 2019: Jaguar I-Pace zgarnia pulę

Foto: moto.rp.pl

W przeddzień otwarcia salonu samochodowego w Nowym Jorku poznaliśmy tegorocznych laureatów World Car of The Year. Podobnie rzecz się ma z tytułem Car of the Year, ogłaszanym przed otwarciem bram salonu w Genewie. W tym roku oba te wydarzenia łączy jeden bohater – elektryczny SUV Jaguar I-Pace, który w Europie w emocjonującym pojedynku pokonał Alpine A110, a w konkursie światowym – Audi e-tron i Volvo S60/V60. Co więcej, Jaguar zgarnął także tytuły World Car Design (rywalizując w finale z Suzuki Jimny i Volvo XC40) oraz World Green Car (także tu starł się z Audi e-tron, trzecim finalistą był Hyundai Nexo). To pierwszy przypadek w 15-letniej historii WCOTY, by jeden model zdobył aż trzy nagrody. Co prawda „trójka” padła także w 2015 r., ale dotyczyło to jednego producenta – Mercedesa.

CZYTAJ TAKŻE: Elektryczny Jaguar I-Pace z tytułem Car of the Year 2019

Jaguar Land Rover ma już sporą kolekcję nagród. Tytuł World Car Design w 2018 r. zdobył Range Rover Velar, w 2017 Jaguar F-Pace, w 2013 r. Jaguar F-Type a w 2012 r. – Range Rover Evoque. To jedyny producent, który może się poszczycić aż 5 nagrodami w jednej kategorii w historii konkursu WCOTY.

""

fot. WCOTY

moto.rp.pl

""

fot. WCOTY

moto.rp.pl

""

fot. WCOTY

moto.rp.pl

""

fot. WCOTY

moto.rp.pl

Tytuł Światowego Sportowego Samochodu Roku wywozi z Nowego Jorku McLaren 720S, a Luksusowym Samochodem Roku zostało Audi A7. Najbardziej zaskakującym wyborem jest uznanie za Najlepsze Auto Miejskie Suzuki Jimny. Terenowy, zbudowany na ramie maluch Suzuki, będący dowodem, że konserwatywne podejście do motoryzacji wciąż ma się dobrze, był wśród najlepszych „trójek” w dwóch kategoriach, co można uznać za ogromny sukces. W nagrodzie za design został pokonany przez Jaguara I-Pace. Jimny to jedna z najciekawszych premier ubiegłego roku i co do zasadności samej nagrody nie można mieć wątpliwości, trudno jednak uznać je za typowy samochód do miasta. Najwyraźniej jurorzy  uwięzieni w sztywnych kategoriach nie mieli lepszego pomysłu na przypisanie tego auta, o co mogą mieć pretensje Hyundai AH2 i Kia Soul, które także znalazły się w finale World Urban Car 2019.

W przeddzień otwarcia salonu samochodowego w Nowym Jorku poznaliśmy tegorocznych laureatów World Car of The Year. Podobnie rzecz się ma z tytułem Car of the Year, ogłaszanym przed otwarciem bram salonu w Genewie. W tym roku oba te wydarzenia łączy jeden bohater – elektryczny SUV Jaguar I-Pace, który w Europie w emocjonującym pojedynku pokonał Alpine A110, a w konkursie światowym – Audi e-tron i Volvo S60/V60. Co więcej, Jaguar zgarnął także tytuły World Car Design (rywalizując w finale z Suzuki Jimny i Volvo XC40) oraz World Green Car (także tu starł się z Audi e-tron, trzecim finalistą był Hyundai Nexo). To pierwszy przypadek w 15-letniej historii WCOTY, by jeden model zdobył aż trzy nagrody. Co prawda „trójka” padła także w 2015 r., ale dotyczyło to jednego producenta – Mercedesa.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności