Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Pokazując niedawno swoje nowe coupé numer 8 Bawarczycy udowodnili, że potrafią zrobić piękny samochód z dachem. Bez niego jest równie świetnie. W marcu 2019 r. zadebiutuje BMW 8 Cabrio. Pod maską silniki całkowicie niepoprawne w dobie panoszącego się downsizingu.

Seria 8 to przede wszystkim coupé, które pozwala bez żalu pożegnać odchodzącą do krainy wiecznych motoryzacyjnych łowów „szóstkę”. Ale nie tylko – to także BMW M8 GTE do długodystansowych wyścigów oraz kabrio. Wszystkie łączy lekka konstrukcja z aluminium, magnezu i karbonu,  niski środek ciężkości, masa równomiernie rozłożona na obie osie i… najwęższe w historii marki przednie reflektory. W sumie zabawne, że w obu debiutujących nieomal równocześnie nowych seriach – 8 i X7 mamy takie „naj” – potężny SUV ma z kolei największe nerki, jakie znalazły się w produkcyjnym modelu BMW.

Kabriolet z numerem 8 przeszedł już mordercze testy m.in. na trasie między Las Vegas a Doliną Śmierci w USA – jazdy w trybie stop-and-go przez Las Vegas, żwirowe odcinki w okolicy Mount Whitney i długodystansowe przejazdy między Pacyfikiem i Górami Skalistymi w temperaturach przekraczających 50 st. C. Wszystko po to, by sprawdzić niezawodność działania elementów mechanicznych i elektronicznych w ekstremalnych warunkach pogodowych z kurzem nawiewanym z pustyni jako dodatkową atrakcją. Oczywiście to nie wszystko. Auto dostało w kość także w Zimowym Centrum Testowym w Arjeplog w Szwecji, w bazie testowej BMW Group w Miramas w południowej Francji i na torze Nürburgring.

CZYTAJ TAKŻE: BMW X7: Czołg klasy lux

Ósemkę przykrywa tekstylny dach, który można złożyć w ciągu 15 s., a operację tę da się przeprowadzić do prędkości 50 km/h. Standardowo jest czarny, choć przygotowano też opcjonalną wersję antracytową ze srebrnym połyskiem. Mimo miejsca niezbędnego na składany dach w samochodzie udało się wygospodarować jeszcze 350 l. bagażnika, co jest porównywalne do większości aut z segmentu C. Ale nie ma się co dziwić, skoro 8 Cabrio ma aż 4851 mm długości.

fot. BMW (4)

W marcu 2019 r., czyli tuż przed sezonem na zrzucanie dachów, nowe BMW pojawi się w salonach w dwóch wariantach: M850i xDrive z niegrzecznym silnikiem V8 o mocy 530 KM (750 Nm przy 1800-4600 obr/min, przyspieszenie – 3,9 s do 100 km/h) i 840d xDrive z sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 320 KM (680 Nm przy 1750-2250 obr/min, przyspieszenie do 100 km/h w 5,2 s.). Oba spełniają normę Euro 6d-TEMP i współpracują z 8-stopniową sportową przekładnią Steptronic. W wyposażeniu standardowym znajdzie się m.in. adaptacyjny układ jezdny M, zintegrowany aktywny układ kierowniczy czy diodowe reflektory adaptacyjne. W M dojdzie do tego jeszcze sportowy mechanizm różnicowy z elektroniczną szperą na tylnej osi, który w wersji z silnikiem diesla jest dostępny jako opcja. Opcją są także światła laserowe z funkcją Selective Beam o zasięgu do 600 m.

CZYTAJ TAKŻE: Sens życia i inne poważne kwestie, o których możesz porozmawiać ze swoim samochodem

Ósemka to jedno z pierwszych modeli BMW, w których debiutuje najnowszy Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym, sterowany przez nowy system operacyjny BMW 7.0. Jego elementem jest asystent głosowy, który pojawia się z lekkim opóźnieniem w stosunku do innych marek luksusowych. Ale – jak zapewnia producent – będzie można mu za to nadać własne imię i porozmawiać nie tylko o najlepszych knajpach w mieście czy najszybszym dotarciu do celu, ale nawet o… sensie życia.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

fot. Ford

Nowy Ford Transit: Z hybrydą i silnikiem trzycylindrowym

W przyszłości Ford będzie oferował Transita w wersji hybrydowej. Ale to nie koniec niespodzianek. ...

Toyota RAV4 hybrid: Czas na naukę jazdy

Toyota ma ogromne doświadczenia w napędach hybrydowych. I w SUV-ach. Połączenie tych dwóch kompetencji ...

Jedno z dwóch BMW i3 zakupionych w tym roku przez Kancelarię Prezydenta RP

Ministerstwa nie wspierają rządowego planu elektryfikacji flot

Brak aut elektrycznych we flotach administracji centralnej oraz planów inwestycji w takie pojazdy źle ...

Kałasznikow zbudował samochód elektryczny. Chce konkurować z Teslą

Koncern zbrojeniowy Kałasznikow rozbudowuje swoje portfolio o… samochód elektryczny. Modelem CV-1 wypowiada wojnę Tesli. ...

Wyprzedaż Opla rozpoczęta

W maju 2018 roku kierownictwo Opla i rada zakładowa uzgodnili pakiet reorganizacji obejmujący wszystkie ...

909 km autostrad za darmo

Korki na autostradowych bramkach nie znikną przez najbliższych kilka lat. To zła wiadomość. Dobra ...