– Zamierzamy to osiągnąć dzięki programowi Global Access, zapoczątkowanemu w 2004 r. modelem Logan — oświadczył dyrektor Groupe Renault Roumanie i szef Daci, Antoine Doucerain na spotkaniu z okazji 50-lecia tej firmy. Tworzą go marki: Logan, Logan MCV, Dokker, Lodgy, Sandero, Duster, Duster Oroch, Kaptur i Kwid.
Koncepcyjna Dacia Duster / fot. mat.pras.
Auta powstają w 10 fabrykach na świecie: Pitesti-Mioveni (Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Renault Symbol), Tangerze (Dokker, Lodgy, Sandero Logan MCV), Casablance (Logan, Sandero), Oranie (Symbol, Sandero), Moskwie (Duster, Kaptur), Togliatti (Logan, Sandero, Chennai, Indie (Duster, Lodgy, Kwid, Captur), Envigado, Kolumbia (Logan, Sandero, Duster), Kurytybie, Brazylia (Logan, Sandero, Duster, Duster Oroch, Captur, Kwid) i w Kordobie, Argentyna (Logan, Sandero).
Duster gra na wynik
Od uruchomienia programu w 2004 r. Renault i Dacia sprzedały ponad 10 mln tych samochodów w 44 krajach, Sama Dacia od 1968 r. 5,6 mln sztuk, a po wznowieniu marki 5 mln, w tym 1,1 mln aut Duster, a wraz z rosyjską wersją (różniącą się drobnymi szczegółami) 2,2 mln Dusterów. Ten kompaktowy SUV, podobnie jak wcześniej Logan, zyskał ogromną popularność na świecie, także w Polsce, gdzie w 2017 r. sprzedano 9516 sztuk pierwszej generacji, a po pięciu miesiącach 2018 r. 3949 sztuk drugiej, pokazanej we Frankfurcie we wrześniu i wprowadzonej na rynki w grudniu 2017. Jego sprzedaż skoczyła o 30 proc. w Europie i znalazł się na drugim miejscu w swej kategorii.
Dacia Duster na torze w Titu Technical Center / mat.pras.